Regntøy og vanntette hansker

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Regntøy

Legg inn av RuneMC »

Dexter skrev:Den den dressen til Jofama ser grei ut. Slik vil jeg også ha.

Når det gjelder regn-hanskene til Biltema kan jeg si så masse som at alle de som vil kjøpe slike kan sette inn pengene på min konto isteden for å hive dem ut av vinduet... :knegg

Sånn dritt har jeg skjelden vært med på. Markedsføring av disse som "vanntett hanske" må være misvisende markedsføring iht. norsk lov.

De er vanntette på den måten av vannet ikke slipper ut så lett, men inn... jotakk, det ble nok på innsiden
Har Jofama dressen, bra kvalitet - har brukt den på regnfull tur fra Trøndelag og nå sist på jobben igår morges - holder deg tørr, virker å være bra kvalitet.

De Biltema hanskene høres ut for å være laget av samme "100% vanntette" materiale som Biltema støvlene reklamerte med. Jeg tror jeg konkluderte med "feilmerkede våtdrakt støvler" :lol Blir lenge til jeg kjøper noe som helst som har med MC bekledning fra Biltema - under minstemål kvalitet...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Regntøy

Legg inn av Intruder »

ojda skrev:Slutt å syt! Vreng hanskene og prøv igen :lol
Har Dexter først satt seg noe i hodet.....................er det best å lytte.. :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Regntøy

Legg inn av Svein2 »

Da ble det en Jofama hel regndress på meg. Takk til alle for tips.
Ser ut som jeg ikke behøver å vente så mange dager på en testtur. :knegg

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Regntøy

Legg inn av Blackbird »

Klokt valg.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Regntøy

Legg inn av tagesk »

Jeg kjørte 7.000 km i Norge i mai og juni. La oss anslå at 6.998 av de km var i regn. Sånn circa.
Poenget er: Jeg fikk virkelig prøvd regnsettet mitt.

Jeg hadde tidligere en dress, men jeg synes at den ble for tett.
Det vil si, det blir for mye kondens inne i dressen efter noen timer.
Og så var den vanskelige å pakke sammen fordi den var så stor.

I tillegg har jeg svært liten toleranse for klær som klemmer på familiejuvelene.
Alle former for hele dresser har dette problemet.

Nå har jeg separat bukse og jakke.
Sett i to deler kan også ha tynnere materialer, naturligvis fordi det er mindre strekk enn i en dress.

Det var godt å være i Norge for å teste utstyret mot regn.
Her i Toscana har det ikke vært mer enn en liten håndfull dager med regn siden begynnelsen av april.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Regntøy

Legg inn av AJ »

Kjøpte enda et sett av NICKS to-delte regntøy i Rusta-butikken i Charlottenberg til kr. 179,- SEK nå i helga. Gikk opp en størrelse og var heldig som fikk tak i et sett. Var visst i ferd med å bli utsolgt...

Fikk testet regntøyet på hjemturen og kan igjen konkludere med at det er tett og at en størrelse større var et klokt valg.
Settet er lite og nett og tar veldig liten plass.
Kvaliteten ser ut til å være god og prisen helt suveren \:D/ :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Regntøy

Legg inn av Svein2 »

Du kan kjøpe 6 sett før du er oppe i prisen for det jeg ga for mitt AJ.
Det blir ett regnestykke ja, men bare vent til den dagen det har regnet så mye i Norge
att regntøy blir statussymbol, da er det ikke noe særlig tøft med Rusta-logo på ryggen. :lol

Å til deg tagesk: Hvorfor får jeg lyst til å emigrere nesten hver gang jeg leser
noen av dine innlegg. :dontknow

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Regntøy

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Du kan kjøpe 6 sett før du er oppe i prisen for det jeg ga for mitt AJ.
Det blir ett regnestykke ja, men bare vent til den dagen det har regnet så mye i Norge
att regntøy blir statussymbol, da er det ikke noe særlig tøft med Rusta-logo på ryggen. :lol

Å til deg tagesk: Hvorfor får jeg lyst til å emigrere nesten hver gang jeg leser
noen av dine innlegg. :dontknow
He-he...
er ingen Rusta-logo på ryggen, men skal med en gang innrømme at "Nicks World" kolleksjonen ikke gir nevneverdig status, nei... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Regntøy

Legg inn av OleB »

AJ skrev:
Svein2 skrev:Du kan kjøpe 6 sett før du er oppe i prisen for det jeg ga for mitt AJ.
Det blir ett regnestykke ja, men bare vent til den dagen det har regnet så mye i Norge
att regntøy blir statussymbol, da er det ikke noe særlig tøft med Rusta-logo på ryggen. :lol

Å til deg tagesk: Hvorfor får jeg lyst til å emigrere nesten hver gang jeg leser
noen av dine innlegg. :dontknow
He-he...
er ingen Rusta-logo på ryggen, men skal med en gang innrømme at "Nicks World" kolleksjonen ikke gir nevneverdig status, nei... :knegg
Når man er våt og kald glemmer man fort å være jålete ;e
Om Rusta eller andre "lavstatus"merker funker er det da ingen grunn til ikke å bruke de - høres ut som det er flere enn meg som har kjøpt "ordentlig" regndress og blir allikevel søkkblaute ](*,)
Blir vel enten Rusta eller Rukka er jeg redd :scratch
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Gammelgutt

Re: Regntøy

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:Den den dressen til Jofama ser grei ut. Slik vil jeg også ha.

Når det gjelder regn-hanskene til Biltema kan jeg si så masse som at alle de som vil kjøpe slike kan sette inn pengene på min konto isteden for å hive dem ut av vinduet... :knegg

Sånn dritt har jeg skjelden vært med på. Markedsføring av disse som "vanntett hanske" må være misvisende markedsføring iht. norsk lov.

De er vanntette på den måten av vannet ikke slipper ut så lett, men inn... jotakk, det ble nok på innsiden
Drar du manskjetten utenpå jakkeermet?, da vil det renne vann inn i hanskne. Jeg har ikke hatt problemer med mine, drar ermet på regnjakken over hansene. Og så sprayer jeg hanskene med presenningsimpregnering fra Bilrema.

Gammelgutt

Re: Regntøy

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg bruker todelt regndress, har en gul HH og en rimelig grønn fra Spar-kjøp. Begge fungerer bra men HH er stor så jeg føler meg like oppblåst som som Michelinmannen. :lol

Godtvoksen

Re: Regntøy

Legg inn av Godtvoksen »

Det diskuteres stadig vekk om vanntette kjørehansker, jeg fikke dette tipset av Knut Morten eviketreffet og jeg var i dag på Felleskjøpet og kjøpte meg
store gummihansker (11XXL) for kr. 44,- til å ha utenpå de ordinære kjørehanskene... :thumleft
DSC00083.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Regntøy

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:Det diskuteres stadig vekk om vanntette kjørehansker, jeg fikke dette tipset av Knut Morten eviketreffet og jeg var i dag på Felleskjøpet og kjøpte meg
store gummihansker (11XXL) for kr. 44,- til å ha utenpå de ordinære kjørehanskene... :thumleft
DSC00083.JPG
De utenpågummihanskene må være ideelle,skriv i tillegg MCsiden.no på dem !! *mas
Skal ta en tur på Felleskjøpet,den saken er grei !! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Regntøy

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:Den den dressen til Jofama ser grei ut. Slik vil jeg også ha.

Når det gjelder regn-hanskene til Biltema kan jeg si så masse som at alle de som vil kjøpe slike kan sette inn pengene på min konto isteden for å hive dem ut av vinduet... :knegg

Sånn dritt har jeg skjelden vært med på. Markedsføring av disse som "vanntett hanske" må være misvisende markedsføring iht. norsk lov.

De er vanntette på den måten av vannet ikke slipper ut så lett, men inn... jotakk, det ble nok på innsiden
Drar du manskjetten utenpå jakkeermet?, da vil det renne vann inn i hanskne. Jeg har ikke hatt problemer med mine, drar ermet på regnjakken over hansene. Og så sprayer jeg hanskene med presenningsimpregnering fra Bilrema.
Det er nok ikke det som er problemet. Hva angår å impregnere noe, så forventer jeg at et nytt produkt, markedsført som vanntett innehar denne egenskapen på kjøpetidspunkt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Regntøy

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev: De utenpågummihanskene må være ideelle,skriv i tillegg MCsiden.no på dem !! *mas
Skal ta en tur på Felleskjøpet,den saken er grei !! :thumleft
Ja, jeg fikk testet dem i går når jeg kjørte ca 4 t i regnvær helt topp... :thumleft

MEN Intruder da, du kjøre vel aldri når det regner.. :-J

Svar