Se opp for Oddmund Jensen!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Dimzum »

Tenk om vi kunne lese om en mangedobling av tjenestemenn satt inn på å løse de endeløse voldtektene som foregår her til lands for tida. Ja tenk å kunne satt inn noen dusin slike nidkjære jobbeglade Oddmund Jensener der. DET hadde vært noe det.

Desverre er det vel ikke i voldssaker grunnlag for å bøtelegge i samme størrelsesorden som man kan i trafikken, så da får det vel være.

Nei tilbake til trafikken med hele staben ikledd kamuflasjeutstyr - det er der pengene ligger! Damene i storbyene får heller holde seg hjemme, knipe sammen så godt de kan og håpe det beste - evt flytte ut ttil "provinsene" der det enn så lenge er nogenlunde trygt å ta seg en spasertur.
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:Slutt å tull sjøl. Det har vel vist sæ mere enne en gang at de som kjører i slike hastigheter ikke alltid e i stand til å bedømme "når det passer seg sånn"
Nå tuller du igjen.

Det har aldri vist seg at det ikke passet seg de gangene jeg har gjort det :mk

Når blir det kriminellt,forresten?
ikkebike.norwegianforum.net

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av ArcticTiger »

Han Oddmund har jo bare sikra seg drømmejåbben sin han; Fet Tjenestesykkel og så kan han kjøre så fort han vil med Låven i handa :prf
Svart, fet sivvil bimmer, :-k hmm, burde ikke være vanskelig å føkke opp noen ungspjælinger til et lite ræis da......

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
jhn skrev:Slutt å tull sjøl. Det har vel vist sæ mere enne en gang at de som kjører i slike hastigheter ikke alltid e i stand til å bedømme "når det passer seg sånn"
Nå tuller du igjen.

Det har aldri vist seg at det ikke passet seg de gangene jeg har gjort det :mk

Når blir det kriminellt,forresten?
Jævla maspeis, det blir kriminelt når det går fortere enn det æ tør å kjøre

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:
Kawasaki skrev:
jhn skrev:Slutt å tull sjøl. Det har vel vist sæ mere enne en gang at de som kjører i slike hastigheter ikke alltid e i stand til å bedømme "når det passer seg sånn"
Nå tuller du igjen.

Det har aldri vist seg at det ikke passet seg de gangene jeg har gjort det :mk

Når blir det kriminellt,forresten?
Jævla maspeis, det blir kriminelt når det går fortere enn det æ tør å kjøre

:thumleft Det var det jeg tenkte ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
FJR1300
Innlegg: 83
Registrert: 15 sep 2010, 15:47
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013
Sted: Svelvik

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av FJR1300 »

Til dere som kjører Oslo - Larvik. Det er 2 slike sivile sykler på denne strekningen. En sort, og en sølvgrå....
:moi:
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av RuneMC »

aha, kanskje det er en slik "look" som blir den nye signalfargen da :-k - bilistene kommer jo helt sikkert til å speide febrilsk etter alle som ligner :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Geir »

Kawasaki skrev:
jhn skrev:
Kawasaki skrev:
jhn skrev:Slutt å tull sjøl. Det har vel vist sæ mere enne en gang at de som kjører i slike hastigheter ikke alltid e i stand til å bedømme "når det passer seg sånn"
Nå tuller du igjen.

Det har aldri vist seg at det ikke passet seg de gangene jeg har gjort det :mk

Når blir det kriminellt,forresten?
Jævla maspeis, det blir kriminelt når det går fortere enn det æ tør å kjøre
:thumleft Det var det jeg tenkte ;e
He, he, en genial dialog! Takk til begge to! :knegg :knegg :=D>
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Intruder »

Regner med at Oddmund ikke er ute etter bare MCer,han stopper nok om det foregår en voldtekt i veikanten
også.... :D ;e
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
monsterdama
Innlegg: 24
Registrert: 14 mai 2011, 15:15
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av monsterdama »

At "onkel" er ute og kjører er i og for seg helt greit. Vi vet jo alle hvilke lover vi har å forholde oss til, selv om fartsgrensene til tider kan være svært vanskelig å ta seriøst. Bare ta eksempel om lensmannen i Bjerkreim som gikk mot vegvesenet som ville sette ned fartsgrensen fra 90 til 80 km/t på en strekning i kommunen. Han mente ulykkene som hadde vært på veien var bevisste handllinger (les selvmord) og at det ikke var noe i veien for å ha en grense på 90 km/t. Han ble glatt overkjørt, i dag er det 80 km/t. Et annet eksempel her på vestlandet er når en vei blir sikret med gang/sykkelvei, blir fartsgrensen redusert fra 80 km/t til 60 km/t. Hva er logikken i å sette ned fartsgrensen nåe veien er sikrere?????

Men hva gjør "onkel" med de som i snitt ligger 10-15 km/t under fartsgrensen. Det er ofte de som fører til at bilister (og oss motorsyklister) kan ta halsprekkende forbikjøringer. Disse får jo kjøre i fred.

Husker på vei hjem fra Norway Rock i Kvinesdal. Kom til en laaaaang kø av biler. Når vi endelig kom til den som laget køen, var det en tysk caravelle kort type med "kule" surfere fra Tyskland. Hvorfor kan ikke de slippe forbi 15-20 biler som ligger bak i kø? Hvorfor kan ikke "onkel" stoppe disse?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Intruder »

Fartsgrensa er ikke påbudt,altså må en nok regne med at gjennomsnittet vil ligge under denne.. :vs
Mange av de misfornøyde ville kjørt forbi uansett,egoistisk " her kommer jeg "-mentalitet vil vi ikke bli kvitt..
Send dem på de,riktignok få,banene vi har....Men uansett vil de nok tilbake på veien fortsette som før,de
har jo lært å kjøre... :\m/: :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Duville »

Intruder skrev:Fartsgrensa er ikke påbudt,altså må en nok regne med at gjennomsnittet vil ligge under denne.. :vs
Mange av de misfornøyde ville kjørt forbi uansett,egoistisk " her kommer jeg "-mentalitet vil vi ikke bli kvitt..
Send dem på de,riktignok få,banene vi har....Men uansett vil de nok tilbake på veien fortsette som før,de
har jo lært å kjøre... :\m/: :\m/:

Er vel ikke alle som er så satt og aksepterer dumskap like godt som du viser at du gjør der. Nå sttes fartsgrensene så lavt over så lange strekk at det er latterlig. Dette mener jeg er forkastelig i ett land som virkelig har midler til å legge forholdene til rette for folk og bedrifter slik de gjør og har fokus på i alle andre land i den europeeiske fastlandet og der hvor de ønsker utvikling. Dette skjer bare fordi det sitter en gjeng med personer som ikke ser lenger enn neste 4 år og er fullstendig uten visjoner for landet. Her er vi visst ferdig med bygingen. For 100 - 70 år siden hadde de visjoner og bygde Norge ut med veier og jernbane slik at vi skulle ha forhold i dette landet som gjorde det levelig å bo her. Slike visjoner er det fullstendig slutt på. Nå er det lapping på nesten de samme 100 år gamle veiene og brannslukking.

Nedsatte fartsgrenser og bilister som er så redde for å bli tatt at de heller kjører 10 km seinere enn de allerede lave fartsgrensene enn 5 for fort og med laserkontroll på alle forsvarlige og gode forbikjøringsstrekk, medfører forbikjøringer på de stedene hvor forbikjøring ikke er forsvarlig. Hvor bra er dette??? ](*,)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Intruder »

Er så dum at jeg fortsatt holder på det jeg har skrevet,så da så :thumleft

Da vi andre også var unger sa vi :Dom som sier at andre er domme,dom er domme dom.. :dontknow !!

Lurer på hvor mange % ulykkesprosenten ville vært om aggressive stresslesser holdt seg
litt i skinnet ? =;
Mobil i bil og gi faen i blinklys er også en årsak,til irritasjon og ulykker..

Ha en fortsatt fortreffelig helg.. :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Duville »

Intruder skrev:Er så dum at jeg fortsatt holder på det jeg har skrevet,så da så :thumleft

Da vi andre også var unger sa vi :Dom som sier at andre er domme,dom er domme dom.. :dontknow !!

Lurer på hvor mange % ulykkesprosenten ville vært om aggressive stresslesser holdt seg
litt i skinnet ? =;
Mobil i bil og gi faen i blinklys er også en årsak,til irritasjon og ulykker..

Ha en fortsatt fortreffelig helg.. :b_c:
Aksepterer dumskap!
Dumskap er i å sette ned fartsgrenser til 60 for alle fordi en i bil eller en på mc kjører 180 og kjører seg i hjel.
Dumskap er det når vegvesenet (eller de som jobber for dem) legger en asfalt som er så feit at den aldri "størkner". Når noen så kjører seg i hjel på dette underlaget settes fartsgrensen ned før veien skrapes ned til gammel asfalt og ny legges.

Å akseptere denne dumskapen uten å si fra gjør at de ansvarlige kommer til å gjøre det igjen og igjen..... Det viser seg jo at til dels høy fart er det som dreper - ikke 70 eller 80 selv om vegvesenet nå lager kampanjer om dette....

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Se opp for Oddmund Jensen!

Legg inn av Intruder »

Skrev at en nok måtte regne med at gjennomsnittsfarten ofte ville ligge under fartsgrensen,jeg
mente da på svingete veger med dårlig veidekke,ikke langs våre hovedveier som absolutt innbyr
til høyere fart... :thumleft
Essensen av dette var nok noe a la det både Duville og jeg ville formidle... :janikk
La oss,i dette tilfelle meg,tenke oss om både en og to ganger før vi trykker OK! :rose
Så Duville :m :gk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar