JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Legg inn av Pollti »

Lurer på om Kebab Kjerrene også har helsveiset oljefilter ?

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Du er sikker på at det ikke er terrenget som egner seg til kabul karet kjøring da? :-k

Det blir som når man skal få terrenget til å passe til kartet og ikke omvendt. :O
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Pollti skrev:Lurer på om Kebab Kjerrene også har helsveiset oljefilter ?
Nei, det er forbeholdt Citroen. Det er ekstrautstyr som blir montert på merkeverksted på 60000-servicen.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg kjørte i grøfta med KK i høst. Men grøftekjøring er ikke helt det samme som terrengkjøing. Jeg tenker oljefilteret på Midtibushen motoren sitter fast i leire nå . En kan jo håpe ihvertfall.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Jalmar skrev:
Pollti skrev:Lurer på om Kebab Kjerrene også har helsveiset oljefilter ?
Nei, det er forbeholdt Citroen. Det er ekstrautstyr som blir montert på merkeverksted på 60000-servicen.
Ikke helt enig... Skikkelig helsveisa oljefiltere er det på dissa. Kjører minimum 30000 km før jeg gidder å rote frem vinkelsliperen for å åpne denna boksen......
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er jo lettere å sveise igjen hullet. Da er jo filterproblematikken løst engang for alle.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Det er jo lettere å sveise igjen hullet. Da er jo filterproblematikken løst engang for alle.
:#-O

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Det er feil å kalle den boksen for oljefilter, den filtrerer jo ikke vekk olja! Se bare hvordan et kaffefilter fungerer. Kaffen ligger i gjen som grut.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Sanne ord. Men nå har jo Cheron og Jalmar tatt de vekk så da er det jo slutt på den diskusjonen dessverre.

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

og jeg skal Sandefjord-strømstad i morra....kjøre nedover med..toyota corolla. :redface kommer jeg til å dø i alufolie kjærra tro.. :-k nå skal det jo sies at forskjærmene ikke ruster så mye etter jeg har støpt nytt med glassfiber..

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

mekkern skrev:og jeg skal Sandefjord-strømstad i morra....kjøre nedover med..toyota corolla. :redface kommer jeg til å dø i alufolie kjærra tro.. :-k nå skal det jo sies at forskjærmene ikke ruster så mye etter jeg har støpt nytt med glassfiber..
:O

Hvis den har ny dør etter et møte med en kabul karet, anbefaler jeg deg å kjøre et stykke unna Vestfold. Da stiger overlevelsesprosenten betraktlig. :[-o<
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

får satse på at det går bra tidlig på morran...eneste morroa er 4wd..slipper kjetting som på den andre bilen...men den veier også 2tonn på forhjula så er litt kilen å sladde opp innkjørsla... :-'

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Jalmar skrev:Nei, oljefilter er oppskrytt. Det var ikke oljefilter på boblene, og de var da solide nok? Ikke måtte man bytte dørene heller.

Trenger du karosserideler til Corolla, er det bare å ta litt sølvpapir og forme til. Blir mer solid også enn det rispapiret som sitter der originalt.
:roll njaa Det er en sannhet med modifikasjoner!!! det er faktisk en sil i bånn av bunnpanna avBobla, men det er noe de fleste ikke veit da de fleste ikke har gidda å sett i brukerhåndboka hahahahha :lol :lol :lol
snakker av erfaring da jeg har hatt en haug av disse bilene, 5 for å være eksakt :knegg
ta av ei bunnpanne å se sjøl...litt søl da men...
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Nå skal ikke du komme her og forvirre oss med fakta bare så det er sagt ! :8-[

Pollti

Legg inn av Pollti »

Forresten så lurer jeg på hvorfor det å sove kalles skjønnhetssøvn ? Selv sover jeg hver natt men ikke blir jeg noe penere av den grunn. Det er det samme stygge trynet jeg ser i speilet hver dag. Av dette så konkluderer jeg med at han dærre prinsen som vekket Tornerose må ha vært ekstremt opprådd for kvinnfolk. :O Hun må jo ha vært ubeskrivelig schtøgg etter å ha purket og sovet i 100 år. :knegg

Svar