Ny gullgutt i familien

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Dexter »

Dette mener jeg å ha lest om flere gangen forskjellige steder. Felles for alle sakene er at verkstedet ikke vil ta ansvaret for kjøretøyer som står parkert på utsiden. Vi hadde et tilfelle på jobb også, hvor det var innbrudd og forsøkt stjålet ting i kjøretøyet. Verkstedet hadde ikke ansvar siden kjøretøyet sto på utsiden, og således ville alle skader o.l. bli belastet eier.

Skal jeg sette sykkelen på noe verksted så vil jeg kreve at den parkeres innendørs på natten dersom den skal være på verksted så lenge.

Personlig så mener jeg at verkstedet må ha et visst ansvar når dem har "overtatt" kjøretøyet med nøkler og alt. Du er jo ikke lengere i stand til selv å sikre kjøretøyet når det er i verkstedets varetekt, og tas det ikke vare på da så må verkstedet ha noe ansvar - mener jeg.

Baronen har vel noen tanker og kanskje en fasit på dette?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Gammelgutt »

Det er for xqw#¤%, slike folk skulle :bandana .

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av evike »

Du verden for noen dager med positive og negative hendelser i kø.

1. I dag morges fikk jeg faktisk tilbud om å få låne en sykkel for å få kjørt disse flotte dagene. Tenk at det finnes engler!!
2. Et par timer etterpå ringte Speed. De hadde faktisk funnet et komplett låssylindersett som passet, så Jeremy er ferdig og kan hentes på vei hjem fra jobb.
3. Har fått ordnet så kjøreutstyr også blir levert samtidig i ettermiddag.
4. Sitter og lurer på om det er trygt å parkere bilen der..... :-k

Dermed blir det både tur til Vindfjelltunet og morsommere pendling til jobb.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av Snikkeren »

Det var godt det ordnet seg så raskt. :thumleft Vi har kort nok sesong som det er. ](*,)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av Jompa »

Lykken står den smukke bi :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av Banditmannen »

Så flott da! \:D/

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av SheDevil »

Det ordner seg for snille jenter :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Evike er møkksur. Noen har prøvd å stjele Jeremy

Legg inn av Baron von Waffel »

Dexter skrev:Dette mener jeg å ha lest om flere gangen forskjellige steder. Felles for alle sakene er at verkstedet ikke vil ta ansvaret for kjøretøyer som står parkert på utsiden. Vi hadde et tilfelle på jobb også, hvor det var innbrudd og forsøkt stjålet ting i kjøretøyet. Verkstedet hadde ikke ansvar siden kjøretøyet sto på utsiden, og således ville alle skader o.l. bli belastet eier.

Skal jeg sette sykkelen på noe verksted så vil jeg kreve at den parkeres innendørs på natten dersom den skal være på verksted så lenge.

Personlig så mener jeg at verkstedet må ha et visst ansvar når dem har "overtatt" kjøretøyet med nøkler og alt. Du er jo ikke lengere i stand til selv å sikre kjøretøyet når det er i verkstedets varetekt, og tas det ikke vare på da så må verkstedet ha noe ansvar - mener jeg.

Baronen har vel noen tanker og kanskje en fasit på dette?
Det er nok ingen entydig fasit på dette. Men såvidt jeg kan se er mye relevant nevnt her. Stort sett er det vanskelig å få noe ut av verkstedet. Mange av dem har vilkår hvor de gir klart uttrykk for at eier selv må sørge for å holde kjøretøyet forsikret.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av Kawasaki »

Det ordner seg for snille jenter,dem må bare bli blid igjen :-)

Har jeg forstått det hele rett,så parkerte Evike utenfor på kvelden etter stengetid.Hvis dette er riktig,så kan man vel ikke forvente at verksted skal stå til ansvar?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Evike er blid igjen.

Legg inn av Dortmunder »

Har flere ganger lest om biler som står inne på verkstedet når denne har brent opp. Da var det alltid den forsikringen til bileieren som måtte trå til .... vet ikke om brann er noe annet i denne sammenhengen...

Men interessant er det i alle fall, vi har jo (nesten) alle sykkelen en eller annen gang stående på verkstedet...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av evike »

bla bla bla....

Kjørte motorsykkel til klassefest denne helgen. Grusvei 2 km og det er jo alltid litt spennende. Dessuten regnet det mesteparten av veien hjem fra Ås/Årungen til Larvik igjen.

I tillegg: En av gutta i klassen kom på sykkel. Drakk heftig og etter advarsel fra meg så endte jeg opp med å ta ut nøkkelen til sykkelen hans for å unngå fyllekjøring. Dessverre våknet han til live etter ca. 3 timers hvile og laget så heftig mye trøbbel og bråk at jeg rett og slett ikke turte annet enn å gi nøkkelen tilbake (de andre tilstedeværende sa også at jeg ikke fikk noe reelt valg).
Han lovet at han ikke skulle kjøre mer enn en kilometer langs samme grusvei fordi han nå hadde fått en sofa å sove på hos et damemenneske... (damemennesket vet jeg er reelt på den adressen, så det stemte sikkert).
Jeg vurderte sterkt å ringe politiet for å melde ham, men siden de ikke ville kunne ta ham på fersken, men kun etter ankomst så feiget jeg ut og la meg tilbake i soveposen i stedet (på dette tidspunkt var klokka ca. 8 om morgenen). Hva ville dere gjort?

(I tillegg klarte jeg å reise fra mobilen der, så min snille datter tar turen tilbake over fjorden for å hente den igjen i dag, utstyrt med bensin- og bompenger).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Godtvoksen

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Godtvoksen »

Hvis jeg først hadde blandet meg inn i saken og tatt nøkkelen fra han, og siden måtte tilbakelevere nøkkelen pga. truende atferd så ville jeg nok fullført og avsluttet det jeg hadde påbegynt med innlevering av en politianmeldelse. Ingen bør få tjene/vinne på en truende atferd.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av SheDevil »

Fyllekjøring er noe jeg ikke aksepterer =;

Kjører de avgårde, med motorisert kjøretøy, er det bare å ringe polisen.
Selv om de sier at de ikke skal noe langt, eller at det er lite ferdsel i utgangspunktet, kan de jo kjøre ned noen uansett.
Kanskje finner de ut at turen gikk kjempefing og kjører like godt lengre?

Nei, slike har vi ikke bruk for i trafikken :bl3
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Dortmunder »

Det kan godt være jeg outer meg her nå, men litt diskusjon må vi jo ha...

Du snakker om en (ensom?) grusvei og en avstand på 1000 m... hvis det er sånn at han er høyst sannsynlig allein på veien er det verste som kan skje at han skader seg selv... og etter noen timer på øret var han vel ikke sånn full at han var nærmere bevistløs ?!?!

Tja, som sagt, litt kontrovers, men tror jeg hadde ikke meld han til politiet, men heller prøvd å si at han burde kjøre skritttempo for å ikke ødelegge sykkelen fullstendig ....

Helt enig med nulltoleranse i trafikken, men av og til er situasjonen den at det går an å anvende litt sunn bondevett...

Er jeg veldig dum nå ??? :dontknow

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Motorsykkel til klassefest - 30 år etter + fyllekjøring

Legg inn av Dexter »

Jeg tror det er greit å være konsekvent. Enten kjører man i fylla eller så gjør man det ikke. Begynner man først på det med å vurdere om det kan kjøres eller ikke når man vet at man er over promillegrensen, så tror jeg det er en farlig grense å trø over...

Så er det opp til meg så er det enten eller. Selv har jeg et alkometer som har overrasket meg et par ganger... man tror man er fin, men så er man det likevel ikke...

Jeg har et apparat til 1000 kroner som jeg ikke kan stole på hva angår 0,2 grensen. Jeg bruker den derfor ikke til å "blåse meg ned" til grensen på 0,2. Jeg kjører ikke før den viser 0,0 OG kjenner at kroppen henger med dersom jeg må kjøre noe sted.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar