Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

Nei, tror det ville bli i nærheten av Mo i Rana, kanskje enda litt lengere sør
Mest mulig sentralt for sør-norge? Hvilket poeng e det? Hvis det fremdeles e rettferdighetsprinsippet som gjelder, hvem gjelder det for? Alle eller flertallet?
Men nok om det. Som Evike sa forumledelsen har ikke noe ansvar for evt. treff
De som påtar sæ å arrangere treff har jo den soleklare rett til å bestemme selv hvor det skal skje, uten innvendinger. Selv om ikke alle treff krever like mye organisering, vil det alltid være noe som må planlegges/gjøres

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

Det e bra Dexter, eksekusjonspeletongen har jo stått ubrukt ei stund no :lol
Jompa, hvem vil bo et sted fullt av smuss og dårlig luft? :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6974
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:Det e bra Dexter, eksekusjonspeletongen har jo stått ubrukt ei stund no :lol
Jompa, hvem vil bo et sted fullt av smuss og dårlig luft? :lol
Ka i faen mene du med det ??????? det lukte ihvertfall ikke fisk her.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

jhn skrev: De som påtar sæ å arrangere treff har jo den soleklare rett til å bestemme selv hvor det skal skje, uten innvendinger.
Nå har jo AJ som administrator åpnet for debatt om hvor Randsfjordtreffet i år skal arrangeres, jeg kommer med mitt syn og blir av Dexter beskyldt for flisespikkeri og være vanskelig mv. Med andre ord, det skal ikke være en debatt om det Dexter, det er tydeligvis avgjort uten at jeg har fått det med meg - og jeg lurer på hvem som har avgjort det?
Sist redigert av Godtvoksen den 02 mai 2011, 18:55, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

:[-X Fisk lukter ikke, den dufter

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Gizmodude »

Godtvoksen skrev:Imidlertid så skal jeg på Evike-treffet, det er i alle fall på vei mot sør.. :=D> Jeg har jo merket meg at det ikke er mange påmeldte fra Trøndelag på det treffet... ;e

Kan det ha noe med avstand å gjøre?
Eller kan det ha noe med dette å gjøre? Førerutviklingskurs ACR :mk
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

:lol Til tross for at Dexter mener du spikker fliser, så kasta han en ny pinne til dæ :lol

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Gizmodude »

Å gjennomføre Randsfjordtreffet en annen plass en ved Randsfjorden er vel liten nøtt :-k
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av rogg »

Debatten her er i ferd med å gli ut. Vi prøver å holde oss til temaet.
AJ ønsker tanker og ideer til en MCsiden treff.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37909
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Det e bra Dexter, eksekusjonspeletongen har jo stått ubrukt ei stund no :lol
Jompa, hvem vil bo et sted fullt av smuss og dårlig luft? :lol
Kanskje denne tråden kan vekkes til live igjen... :scratch
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 9484#p9484" onclick="window.open(this.href);return false;

Oops... :moi:
Tenker ikke på noen spesielle, nei
:mk

For å være seriøs: Randsfjoirdentreffet - om det blir et slikt igjen i år - vil selvfølgelig bli arrangert ved Randsfjorden. Ville være unatiurlig å f.eks. arrangere Randsfjordentreffet i Tokke i Telemark, som eksempel på et sted hvor enkelte forumbrukere har kortere avstand til.

Dette handler mye om det samme som f.eks. Mjøsa Rundt, Trollheimen Rundt (tror jeg det kalles?) på 1. mai. Arrangementene må nødvendigvis finnes sted på nettopp disse stedene.
Spørsmålet er om hvilke MCsiden.no medlemmer som ønsker å legge forholdene til rette for treff for andre medlemmer og om de f.eks. ønsker råd, bistand og hjelp fra moderator i det aktuelle området. Som f.eks. Snikkerern på Vestlandet, meg her på Østlandet og kanskje Dexter eller rogg i Vestfold eller Ager-fylkene.
Kanskje moderator på forumet synes det er morsomt å bli spurt til råds, om å være med å arrangere osv. osv.

Det er blant annet sånne tanker jeg har i bakhodet uten baktanker når det gjelder valg av moderatorer.

Men kanskje farlig å skrive slikt fordi dette kan sikkert føre til meningsutvekslinger dette også, hvor meningsytreren tolker mer inn i det jeg mener enn hva meningen er. Skjønner ;-);)

Nåvel... tror jeg tar en pause, en pils og pizza... :b_c:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Slett ikke uaktuelt med treff i Brumundal'n, nei.
Er vel denne campingplassen som da blir aktuelle i så fall:
http://www.mjosaferie.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mange turmuligheter i området, ikke minst til Maihaugen på Lillehammer.

Ellers er Tyrifjorden en fin plass å møtes:
http://www.utvika.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde

Så har vi Sløvika Camping, hvor vi hadde treffet vårt i sept. i fjor og litt lenger opp langs Randsfjorden ligger Lyngstrand Camping. Har aldri vært der, men ser ut til å være en idyllisk plass dette også :janikk

Enda lenger opp i dalfører ligger Dokka Camping, et flott utgangspunkt for fine turer over Valdresflye og Joutunheimveien.
Her har jeg tilgode å kjøre kommer garantert til å gjøre det i 2011 - gjerne i kombionasjon med et MCsiden.no-Treff \:D/

Så vidt jeg vet er dette en bom og grusvei. Ingen løsgrus så vidst jeg kjenner til og gratis bomvei for MC'er.
Her et enkjelt kartutsnitt:
http://www.jotunheimvegen.no/kart/jotkart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De som evt. ikke ønsker å farte langs slike veier kan fortsette over 'Flya, kjøre hele runden til de kommer til 250'en og kjøre over til Fagernes/Dokka igjen. Detaljplanlegging av turene må vi evt. komme tilbake til.
Uansett hvor man kjører er det flott turer!

Tja... det var i grunnen forslaget om Treff/turer her i Oppland, som jeg hadde i tankene med god hjelp av forslaget fra Intruder :thumleft

Så har helt sikkert Evike planer for nytt Evike-Treff med flott sommervær denne gangen :b_c:

Men som allerede nevnt; kun høyttenkning fra meg, dette.
Jeg vet bare at turer i det området jeg har foreslått er ubetalelig flotte under forutsetning av at det blir oppholdsvær og sol.
Jeg har også kjørt over Valdresflye i kun 2-3- plaussgrader med regn i lufta og det kjennes rimelig kaldt ut...
Er det disse alternativene du tenker vi kan stemme over, eller kan det være åpent for et mer sentralt sted som jeg har nevnt flere steder i tråden?

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Gizmodude »

Synes de forslagene virket å være nok sentral jeg :prf
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Gizmodude skrev:Synes de forslagene virket å være nok sentral jeg :prf
Fint, det må du selvsagt få lov til å synes. Kanskje vi kan få en demokratisk avstemming over de forslagene som er kommet inn i denne tråden?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Snikkeren »

Mye snakk om hvor det bør holdes mcsiden treff no.
Det er jo kanskje en fordel hvis noen som har lyst å ta i et tak bor i nærheten av der treffet blir. Blir jo kanskje litt dumt hvis nærmeste person som vil gjøre en innsats bor 30 mil fra treffplassen? :scratch

Når det er sagt, så kunne kanskje Geilo vært et passende sted? Under 50 mil fra Trondheim i nord, og under 50 mil fra mandal i sør. Men da vet jeg ikke hvordan det blir mer organiseringen. :scratch
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av ArcticTiger »

Som tidligere sagt av flere, det sentrale (hehe) er om det er noen som gidder å ta initiativ (som Evike gjør) til å arrangere noe treff for sine medforumister. Uten initiativ eller lyst - intet treffarrangement :[-( .

Så hvis du syns det er for langt å kjøre til andres treff GV: Inviter til treff hos deg, på et sted du syns er fint og til ei tid som passer for deg :thumleft
Kringkast det her på forumet, skap litt blest om det. Det behøver ikke være et digert "landstreff" for at det skal bli trivelig :D

Og er jeg sørpå da, så skal du ikke se bortfra at jeg kommer en tur. Og siden du er litt lei av allt Tiger-skrytet :P :p , så kan jeg godt komme på Det Buldrende Hjertet, da får du litt trivelig 2-sylinder-musikk fra Termignoni-høyttalerne i området 8)

Svar