Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snill Vaffel »

Kjempe lurt :thumleft Gjort :cheers
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av bikerdude73 »

Er jo forkjølet så kan ikke kjøre mc.. men det gikk greit og bestille
ny eksos til veteransykkelen ;e
Nå ser jeg på bilder og prøver og forestille meg hvordan den vil se ut med ny eksos :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SheDevil »

Snill Vaffel skrev:Fyller badekarret etter polering av sykkel skal smake med en kald tuborg vedsiden av :thumleft
:prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SheDevil »

Har begynt å sjekke hjelmer...

Jeg har i dag en åpningshjelm fra Nolan. Den er jeg i utgangspunktet fornøyd med og sånn sett kanskje ha fortsatt med samme merke. Kan vel godt si at hjelmen har vært med å kjørt i noen mil og nå har den begynt å gå skjevt i lås som gjør at den enten ikke lukker seg ordentlig eller så lukker den seg skjevt, slik at jeg ikke får den av på vanlig måte...

Hørt mye bra om Shubert sin da men den er jo gansek så dyr.
Caberg Konda har fått bra score på SHARP testen: http://www.bikeport.no/article.php?id=3283" onclick="window.open(this.href);return false;

Men, så er det jo dette med passform også. Er ikke alle hjelmer som passer mitt hode, så da blir det nok mye utprøvning om jeg velger en annet hjelmmerke :dontknow :doh
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Globe »

Hva gjør jeg akkurat nå? :scratch ja si det....det spørsmålet kverner rundt i huet mitt også...akkurat nå ](*,)

Det er knallblå himmel, og yr.no melder om samme tilstand værmessig de neste dagene fremover....og jeg...jeg pakker for kjøretur. Så langt vel og bra :thumleft Hadde det bare ikke vært for at jeg pakker......bilen, for kjøretur :sorry

Så, akkurat nå, innser jeg at det ikke blir noe lørdagsutflukt på mc på meg, akkurat nå innser jeg at det ikke blir noen tur, Trollheimen rundt, sammen med NAF-MC Trondheim den 1. mai og akkurat nå innser jeg at det er fare for at jeg ikke rekker hjem tidsnok på mandagen til å få vært med på Lånke-banen for å delta på rutsløsern sammen med NAF-MC Trondheim.

Akkurat nå fyller jeg bilen med kofferter og bagger, dressposer, bunadsposer, kone og tre barn. Turen går til Svelvik, hvor vi skal delta på konfirmasjon. Det skal bli kjempehyggelig å treffe familie og venner, hyggelig å feire en konfirmant. Men; akkurat nå....ville jeg helst brukt denne flotte helga til å kjøre sykkel :sorry

Men det kommer flerer helger ;e Og...om jeg greier å skynde på familien på mandags morgen, så er det en viss mulighet for at jeg blir å stille til fellesstarten på Stav Gjestegård, mandag ettermiddag, og dermed får med meg rustløsern ;e :prop:


[album]1879[/album]
Trollheimen rundt - 1.mai tur Arr. NAF-MC Trondheim
[album]1880[/album]
Stav gjestegård - fellestart for rustløsern 2011
[album]1878[/album]
Lånkebanen - Rustløsern 2011

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Svein2 »

Nå er vi snart på tur til Sverige. Vi har ei gammel Bjølseth campingvogn vi skal plassere
på en eller annen campingplass innafor grensa i sommer.
Den skal brukes som rekreasjon og som base for MC kjøring på andre veier enn vi er kjent med fra hjemme. :mc6

FroD
Innlegg: 94
Registrert: 18 nov 2010, 17:49
Motorsykkelen din: BMW F650 1999
Sted: Ålgård

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av FroD »

Sitter å tenker på at sykkelen står på jobb ](*,) da jeg kjørte arbeidsbilen hjem i går for en liten helgejobb.
Blir ikke 1mai tur Stavanger-egersund på meggitt.

Så jeg som har skikkelig sykkel på første åre á gitt. Dårlig planlegging, bommert osv osv.

Får stå å se på da. :8-[
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Hva gjør jeg akkurat nå? :scratch ja si det....det spørsmålet kverner rundt i huet mitt også...akkurat nå ](*,)

Det er knallblå himmel, og yr.no melder om samme tilstand værmessig de neste dagene fremover....og jeg...jeg pakker for kjøretur.
Så, akkurat nå, innser jeg at det ikke blir noe lørdagsutflukt
Akkurat nå fyller jeg bilen med kofferter og bagger, dressposer, bunadsposer, kone og tre barn.

Noe dritt når andre begynner å blande seg opp i planleggingen og bestemmer alt og vi ikke kan få lov til å gjøre som vi vil :lol

Men det kommer flerer helger ;e Og...om jeg greier å skynde på familien på mandags morgen, så er det en viss mulighet for at jeg blir å stille til fellesstarten på Stav Gjestegård, mandag ettermiddag, og dermed får med meg rustløsern ;e :prop:
Takk og lov for at det kommer flere dager ------- i morgen går turen til ---- tur retur - Egersund for ei pølse og se på 2000 mcer gjennom byen..... 8)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

Er akkurat kommet hjem fra isfiskekonkurranse. Null premier på meg eller noen i vårt hus.
Det var litt vind, sludd og sne, men nå klarner det opp, gradestokken passerer 7 grader, så kanskje, kanskje..............

Hvis det blir over 8 grader, skal jeg ta en liten ettermiddags eller tidlig kveldstur. :yeahright :yeahright
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Duville »

Akkurat just no satt jeg og undret på om det er noen rogalendinger som skal til Egersund i morgen????

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Kawasaki »

Akkurat for litt siden,så klippet jeg plenen for andre gang i år. Forbaska finværet :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Duville »

Kawasaki skrev:Akkurat for litt siden,så klippet jeg plenen for andre gang i år. Forbaska finværet :knegg

hææ har du gjødsla - eller har det derre kjerringemne gjødsla og så må du klippe plenen og leve med konsekvensene av galskapen.......

ja det var det jeg tenkte akkurat der og da :lol stakkars deg

janos
Innlegg: 33
Registrert: 31 mar 2009, 11:18
Motorsykkelen din: Ducati 1000 SS- 04
Sted: Melhus i Sør Trøndelag

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av janos »

Lurer fælt på om jeg skal skifte jobb. 30 år i håndtveryrke sliter på nakke-skuldre. Tilbud mottas :-)

Videre, så lurer jeg på hvor "turen" går i Trondheimsområdet i morgen.
Duc- gjengen på Byneset skal over fjorden til Råkvåg- 2 ferger gidder jeg rett å slett ikke. Avstår!
Videre så kjører vel Senior MC, som vanlig fra Moholt kl 11, Mulig jeg henger meg på de til Tautra.

Noen andre tips kanskje?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Duville »

janos skrev:Lurer fælt på om jeg skal skifte jobb. 30 år i håndtveryrke sliter på nakke-skuldre. Tilbud mottas :-)

Videre, så lurer jeg på hvor "turen" går i Trondheimsområdet i morgen.
Duc- gjengen på Byneset skal over fjorden til Råkvåg- 2 ferger gidder jeg rett å slett ikke. Avstår!
Videre så kjører vel Senior MC, som vanlig fra Moholt kl 11, Mulig jeg henger meg på de til Tautra.

Noen andre tips kanskje?
Har nok ikke noe annet enn blikkenslager/ventilasjonsmontørarbeide å tilby desverre....

janos
Innlegg: 33
Registrert: 31 mar 2009, 11:18
Motorsykkelen din: Ducati 1000 SS- 04
Sted: Melhus i Sør Trøndelag

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av janos »

Duville skrev:
janos skrev:Lurer fælt på om jeg skal skifte jobb. 30 år i håndtveryrke sliter på nakke-skuldre. Tilbud mottas :-)

Videre, så lurer jeg på hvor "turen" går i Trondheimsområdet i morgen.
Duc- gjengen på Byneset skal over fjorden til Råkvåg- 2 ferger gidder jeg rett å slett ikke. Avstår!
Videre så kjører vel Senior MC, som vanlig fra Moholt kl 11, Mulig jeg henger meg på de til Tautra.

Noen andre tips kanskje?
Har nok ikke noe annet enn blikkenslager/ventilasjonsmontørarbeide å tilby desverre....
Det er ingenting å beklage, Duvill!- Men det yrke er vel ikke medisin for mitt problem :-)
Ellers Takk:-)

Svar