tagesk skrev:Efter noen tusen kilometer er vi hjemme igjen.
Men Bamsefar, han er i Frankrike
En eller annen elektrisk feil slo ham ut (i 140 km/t på en fransk motorvei).
Han står efterlatt utenfor Cannes et sted.
Håper å få ham hjem i løpet av uken.
[TaSK]
Uffda...
Bamserfar er vel ikke blitt alvorlig syk...
Ble en forholdsvis lang etappe på vei hjem igjen uten Bamsefar denne gangen, da...
Blir han snart pensjonist, kanskje...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
tagesk skrev:
Problemet er at om to uker i dag skal jeg være på plass (svært) langt herfra og hadde planlagt å kjøre
med Bamsefar. Det er litt ubeleilig det her.
[TaSK]
Kanskje du må ty til... Transalp'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
frodef skrev:Hva er egentlig ratio asfat/grus? På tide å oppgradere fra R til K?
En K veier mye, mye mer, har mer "sammenkrøpet" sittestilling, og er beregnet for høyrere
hastigheter og høyere turtall.
Ikke glem at TerjeW hadde en BMW K1200GT stående her i årevis.
Flott sykkel.
Men 300 kg (om ikke mer).
Og setehøyde på 12 cm (eller var det 30?).
Jeg vil ha 90.
Og jeg vil kunne la den falle i bakken uten å måte skifte for tusenvis av euro i plastdeler.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
En K veier mye, mye mer, har mer "sammenkrøpet" sittestilling
Hm... mulig de nye K-ene er sammenkrøpet, men jeg må si at det var en aldri så liten lettelse å komme hjem til min K etter turen på transalpen, selv om jeg ser at den (og R1150) har 2 cm høyere sete. Og litt turtall gjør ikke så mye når man verken hører eller ristes av motoren
90 cm, bokstavelig talt? Jeg ser nå at K1200gt har samme setehøyde som r1150, 84 cm, har du seteforhøyer? Ser at r1200 fins med 90 cm.