Ferie i Portugal

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37936
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:Efter noen tusen kilometer er vi hjemme igjen.
Men Bamsefar, han er i Frankrike
Bilde

En eller annen elektrisk feil slo ham ut (i 140 km/t på en fransk motorvei).
Han står efterlatt utenfor Cannes et sted.
Håper å få ham hjem i løpet av uken.

[TaSK]
Uffda...
Bamserfar er vel ikke blitt alvorlig syk... :confused
Ble en forholdsvis lang etappe på vei hjem igjen uten Bamsefar denne gangen, da...
Blir han snart pensjonist, kanskje... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: Blir han snart pensjonist, kanskje... :8-[
ALternativene er å kjøpe en brukt 2000--02 modell R1150GS med ABS, og bruke Bamsefar som
en (velutstyrt) delesykkel. Det koster en 5-6.000 euro.

Eller kjøpe en 2008-09 modell R1200GS (Adventure). Det koster 12-14.000 euro.

Problemet er at om to uker i dag skal jeg være på plass (svært) langt herfra og hadde planlagt å kjøre
med Bamsefar. Det er litt ubeleilig det her.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37936
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
Problemet er at om to uker i dag skal jeg være på plass (svært) langt herfra og hadde planlagt å kjøre
med Bamsefar. Det er litt ubeleilig det her.

[TaSK]
Kanskje du må ty til... Transalp'en... :-k

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: Kanskje du må ty til... Transalp'en...
Problemet er at de er utleid.
Så jeg må ha en annen løsning.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av EtronX »

Dette er vel stort sett samme som står i garasjen hos deg:

http://www.moto.it/moto-usate/bmw/r-120 ... sg=3070380

Med stort sett det samme utstyret. ABS, ESA, KGB, CIA, ETC. Og den har den nye motoren :-)

€15.000. Det er rundt NOK 116.300,-. Min kostert i fjor NOK 272.000,-. LØP OG KJØP!!!

Sjekker fortsatt rundt etter hybel. Ingen suksess ennå, men har god tro og store bein :-)

Snakkes plutselig :-)

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av frodef »

Hva er egentlig ratio asfat/grus? På tide å oppgradere fra R til K? :jada:

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av tagesk »

EtronX skrev: €15.000. Det er rundt NOK 116.300,-. Min kostert i fjor NOK 272.000,-. LØP OG KJØP!!!
Problemet er at den er i Pompei; sjekker nærområdet.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av tagesk »

frodef skrev:Hva er egentlig ratio asfat/grus? På tide å oppgradere fra R til K? :jada:
En K veier mye, mye mer, har mer "sammenkrøpet" sittestilling, og er beregnet for høyrere
hastigheter og høyere turtall.
Ikke glem at TerjeW hadde en BMW K1200GT stående her i årevis.
Flott sykkel.
Men 300 kg (om ikke mer).
Og setehøyde på 12 cm (eller var det 30?).
Jeg vil ha 90.

Og jeg vil kunne la den falle i bakken uten å måte skifte for tusenvis av euro i plastdeler.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av frodef »

En K veier mye, mye mer, har mer "sammenkrøpet" sittestilling
Hm... mulig de nye K-ene er sammenkrøpet, men jeg må si at det var en aldri så liten lettelse å komme hjem til min K etter turen på transalpen, selv om jeg ser at den (og R1150) har 2 cm høyere sete. Og litt turtall gjør ikke så mye når man verken hører eller ristes av motoren 8)

90 cm, bokstavelig talt? Jeg ser nå at K1200gt har samme setehøyde som r1150, 84 cm, har du seteforhøyer? Ser at r1200 fins med 90 cm.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ferie i Portugal

Legg inn av tagesk »

frodef skrev: Og litt turtall gjør ikke så mye når man verken hører eller ristes av motoren 8)
Riste? Vibrasjoner?
That is a property of lesser motorcycles.

Ikke uten grunn at BMW har brukt boxer siden 1923.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svar