Ferjer

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ferjer

Legg inn av Snikkeren »

Joda, jeg kjenner meg igjen i videoen ja.
Men tviler på at fergemannen kjente meg, da jeg er Bergenser.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Svar fra Tide er at en ska stille seg rett i kø hvis ingen beskjed i billettluka om noe annet. Nmcu sa jeg måte innrette meg etter mannskap å at det hva ulik praksis etter hvilken plass. Greit, burne forbi alle bilene uannsett på andre siden.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ferjer

Legg inn av Intruder »

Var på fotballkamp Raufoss-Brumunddal for omlag 35 år siden,kjørte moped i øsende regnvær..Husker da jeg nådde Mjøsferga at jeg ble vinket forbi hele køen og var første-
mann som igjen satte foten på Prøysensk land.. :lol
Så jadden var jeg først hematt !! :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ferjer

Legg inn av Kawasaki »

Cbr skrev:Alle får jobb på ferja. Snakka me ei engang som er mannskap, hu sa at er ikkje akkurat vanskeligt å få jobb, med trykk på "vanskeligt". De tar alt. Er gode billetører, spes de gamle. Disse på Viking hva unge, frekke og dumme. Virka så de dreit en lange i om de gjør feil. Annet svar jeg fikk hva at men jeg har inntrykk av at alle kjøre alikevel. Neste gang umiddelbart etter folk har gått iland kjøre jeg rett ombord før de vinke.

Eneste de gjorde på Viking hva å drøse å trykke på en knapp samtidig så de subba rundt på dekk. Sløvt.
Ta deg en iq-test. Kanskje du blir overrasket :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

?

Er dyktig i min jobb å får skryt hele tiden så hvorfor det.

Får tåle jeg kritisere de i ditt yrke så ikke tar jobben så seriøst å så tenker litt lite gjennom ting. Er mange flinke, spes de gamle i yrket, som sagt tidligere.

Er sikker på at sier jeg at jeg ikke liker fargen lilla, så er det nogen så blir fornærma av det og. hehe

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ferjer

Legg inn av Banditmannen »

Kanskje noen burde ta en EQtest...

Godtvoksen

Re: Ferjer

Legg inn av Godtvoksen »

Cbr skrev:?

Er dyktig i min jobb å får skryt hele tiden så hvorfor det.

Får tåle jeg kritisere de i ditt yrke så ikke tar jobben så seriøst å så tenker litt lite gjennom ting. Er mange flinke, spes de gamle i yrket, som sagt tidligere.

Er sikker på at sier jeg at jeg ikke liker fargen lilla, så er det nogen så blir fornærma av det og. hehe
Vel, det kan hende at du får skryt i din jobb. Av meg får du ikke noe særlig skryt av dine norskferdigheter og jeg syntes du bør være litt mer ydmyk når du får beskjed om at din generaliserende uttalelse om en yrkesgruppe virker krenkende. Det er vel ikke du som skal vurdere hva andre folk en deg selv må tåle? Så om du ikke mener du trenger IQ-test, så kanskje et lite norskkurs for viderekommende kan være lurt? :-k

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ferjer

Legg inn av Kawasaki »

Cbr skrev:?

Er sikker på at sier jeg at jeg ikke liker fargen lilla, så er det nogen så blir fornærma av det og. hehe

Hvis du tror jeg ble fornærma,så tar du feil. Men du har et par bastante og generaliserende påstander,synes jeg.
Da må du ikke bli overrasket hvis noen gir deg en tilbake :orefk

Jeg spør igjen: Kunne DU spasert rett inn på NAV og fått deg jobb på det fergedekket,just like that? Og det holder ikke hva hun dama i kafeteriaen sier :sk?


Liker ikke fargen lilla,men andre har lov til det fordeom.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Ferjer

Legg inn av Gliciouz »

Etter min mening er det ikke alltid så stor sammenheng mellom IQ og ferdigheter for å utføre en jobb godt...

De fleste yrker i vårt vie land krever ikke stort av individer da det kommer til problemløsning, matemattikk, logikk og andre ting som omfattes av begrepet IQ. Men dette er besides the point...

Sykler først i køen uansett....hvor som helst.... :jada:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37880
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ferjer

Legg inn av AJ »

Har ikke så mye erfaring med ferjemannskaper, men de jeg har er gode etter Vestlandsturen vår i fjor sommer.
Imøtekommende og smilende ferjefolk på alle ferjene vi tok.

Det hender vel at folk i disse jobbene også har en dårlig dag...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Sikkert de så har en dårlig dag. Justere min uttalelse at er de så er drittdårlige i sin jobb og noe av det kan ha med lav Eq/Iq. Justert en noe sur/generell ytring for lenge si men glemte vel å skrive justert og oppleve endel skumlesing her. Eq? Skrivefeil?! Uff da :moi: hehe

Må være mange med lav Eq da, er mange så ikke liker politikere. Uff det må me ikke gjør.

Jobb på ferje hadde jeg fått lett, kjenne folk så jobbe så ferjemannskap. Sier ikke det er en lett jobb. Ikke hadde jeg stått med hendene i lomma så jeg opplevde de jeg fortalte om gjorde. Eller gitt sure svar som "jeg oppleve de kjøre jo så de vil uannsett".

Åsså til slutt for ørtene gang, oppleve mange flinke ferjemannskap, spes de gamle.

Jeg får fortelle kameraten min med sin nesten ulykke at de hadde nok en dårlig dag. Sån så skjer, vanskeligt å snu seg å se om alle har kjørt før du heiser opp å slipper ut de nere.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ferjer

Legg inn av Intruder »

:prf Var nok av en annen type frgemannen på Mjøsferga som for en mannsalder
siden så en gubbe i dollarglis som kjørte forbi alle og stilte seg fremst i køen... :sorry
Han ropte til gubben--Snu og kjør bakerst i køen...! :[-X
---Kjenner De meg ikke,jeg er direktør Kappe på Hotel Høsbjør... :b_c:
--Gir faan i om du er frakk eller kappe,jeg.. :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Oppleve få ferjemannskap så smile, men det gjør ikke noe. Hehe hva ikke min skyld. Snakka med ein så har slutta å han vil ikke tilbake igjen. Som regel alltid noe så går gale av ulike årsaker. f.eks ble han kjefta på av ei dame så ikke klarte bakkestart å rant i bilen bak.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ferjer

Legg inn av Intruder »

:8-[ :knegg :-# :[-o< :-) :D :lol Send hele gjengen på smilekurs da vel..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Etter å ha vært i florida 1 gang med all høfligheten der hva jeg veldig glad å komme i matbutikken her hjemme. Bryr meg ikke om de smiler eller ikke, bare de gjør noe ("ikke ment som generell ytring, gjelder bare noen").

Svar