Mitt nivå er ikke så høyt,så ingen er i faresonen ved å dumme seg ut her nei...
Hvis jeg skal demontere forgasseren så frykter jeg at sykkelen må trilles på verksted etterpå.Har null kunnskap om justering,så det beste for meg er vel å ta av det nedre lokk(flottørkammer?)..
No prøvde jeg og løsne skruene under men de sitter noe så jævlig så jeg tar den med på vårt firmaverksted for og la en senior løsne dem for meg.Rett verktøy til rett jobb,serru...
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Vel,jeg ga ikke opp så skruene løsnet.Flottørene så bra ut og jeg blåste kontrollert i krinker og hull....
Satte gasseren på plass og den startet som et skudd
I morgen er det oljeskift med filter og sammenskruing....
Så er det derre luftfilteret da.....
Honda VFR 800-1998
Honda VFR 800-2001
Suzuki Madura GV1200GLF-1985
Suzuki DR 350-1999
Kawazaki Z 650-1979
Faxe skrev:Vel,jeg ga ikke opp så skruene løsnet.Flottørene så bra ut og jeg blåste kontrollert i krinker og hull....
Satte gasseren på plass og den startet som et skudd
I morgen er det oljeskift med filter og sammenskruing....
Så er det derre luftfilteret da.....
Gratulerer,godt jobba. Dog hadde du antagelig oppnådd det samme med bare å drenert flotørhuset.Det hadde du klart uten å tatt forgasser av. Filteret har du vel fått svar på. De har det du trenger på Biltema.
Hei
Har lest igjennom noen av innleggene rundt problemet ditt.
De fleste er nok på rett spor. Det virker som problemet ditt ligger i forgasserene
Du sier det kommer bensin ut av tanken. Det er ikke det samme som at det kommer bensin inn i forgasserene. For at du skal bli sikker på det, må du sjekke om det kommer bensin inn i flotørkammerene. Dette gjør du enkelt ved å åpne dreneringsskruen. Kommer det ikke ut noe bensin gjennom dreneringen, så får alstå ikke forgasserene bensin. Jeg har misstanke om at det er tilfelle, og i såfall må du finne ut hvor tilførselen stopper henne. Hadde motoren fått gammel bensin som ikke vil tenne, hadde pluggene dine vært våte. Sjekk dette før du begynner å plukke gasserne i småbiter uten mål og mening.
Feilen kan ligge i flotørventil, knekk på slange mm.
Knut
Mc-Trollet
1969 MZ 125 (min første Mc)
1982 Suzuki GSX 750 E (solgt)
1986 Yamaha XJ 900 (solgt)
1982 Honda VF 750 S (solgt)
1989 Yamaha FJ 1200 (solgt)
1976 Honda CB 350 Four (under restaurering)
1981 Honda CBX 1000 Prolink (i bruk)
2001 Honda Gl 1800, Goldwing (i bruk)