Kuleberg's virrvarr-blogg **Endelig sykkel igjen**

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Kuleberg's virrvarr-blogg **Endelig sykkel igjen**

Legg inn av kuleberg »

Tenkte jeg måtte lage meg en liten morroblogg så dere har noe å le litt av :punch
Jeg er vel ikke verdens mest besluttsome person så her kommer det nok litt av hvert skal dere se.
Sånn ellers om meg, så er jeg en enslig 85'mod som helst skal rekke alt i går.
Har alltid vært bilinteressert, og både moped og bil sto klare før jeg fylte 16 og 18. Har vel hatt omlag 16 første-biler til nå. Dvs biler som jeg har hatt som bruksbil, i tilleg til en del delebiler osv. For øyeblikket har jeg da kjøpt meg en gammel volvo 164 1969mod som jeg håper på å få totalrenovert innen ca 5 år. Her kommer det også til å bli bygd om til datainsprøytning og slik. Men den som venter får se ;)
Siden jeg da har et prosjekt der, tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg en litt fin bruksbil om ikke ble heelt skrudd i hjel, så kjøpte meg en MB e-klasse 2005mod som jeg er svært fornøyd med til nå.
Bor på landet, og er vant med dyr og slikt. Har hatt et par rottweilere, og håper å få meg ny hund en gang jeg får litt mer ro i ræva.
Har også i tillegg til min kjære Intruder 1400, et hus som gjerne skulle vært pussa opp. Så her kommer nok også litt morro på denne bloggen etter hvert ;)
Håper dere får litt glede av denne lille bloggen min :prop:
Sist redigert av kuleberg den 29 apr 2015, 07:53, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av Godtvoksen »

Veldig bra - en logg jeg skal følge med på... :thumleft

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av MaxTron »

Meget lovende Blogg/logg ja :thumleft

Når det gjelder helrenovering av bil kan en få jobben gjort MYE billigere i Sveariket, men heile vitsen er kanskje å gjøre det sjøl, heller enn å få det ferdig, bra og rimelig??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

stemmer det. Jeg ser på bilen som en rullende hobby, og ikke som et enkelt objekt. Hadde vært mye billigere å bare kjøpe en som var i god stand. Men forrige bilen jobba jeg hardt på i 3-4 mnd. Kjørte den i 3-4 uker, og solgte den. Den ga meg liksom ikke så mye mer. Dette er en mye mer spesiell bil, som jeg alltid har drømt om, så derfor blir det litt morro når den en gang er ferdig. Men målet er å bruke mange år på den. Ta litt nå og da, etter som jeg får lyst å holde på med den. På den måten håper jeg å slutte å bruke så fryktelig mye påkost på bruksbilen også, noe jeg har "vært plaget med" tidligere:P
164'n er temmelig sliten også, så det er litt gøy å redde en slik bil :)

Så, en liten update på mc'en! Har fått tak i stålomspunnede slanger til clutch og frambremse nå. Skal bare demontere clutchslange for å måle og se eksakt lengde jeg trenger, så blir det bestilt. Venter også i spenning på den Corbin-salen jeg har bestilt. Gir sykkelen en sesong til. Blir ikke ryggen bedre med høyere styre og bedre sal må jeg gå over til annen type sykkel.

Daily news: nylig ferdig med bremseskift framme og bak på subaruen til mi bestemor. Måtte subaru brenne en viss plass... Var noe skikkelig herk å bytte bremsesko bak. den ene wire'n satt også og måtte byttes. Neste prosjekt her er å bytte clutch på den. Og etter det blir det å montere H&R senkesett på Mercedesen. Blir flott å få den ned i bakken litt :D

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av Crinos »

Artig blogg :)

Viktig å ha prosjekter... Jeg hadde en del prosjekter på Z3'n da jeg hadde den... Men det var også bruksbilen min den sommeren jeg hadde den, så var litt vrient til tider... Hadde planer om kompressor mating på den, hadde en Lysholm skru-kompressor liggende klar, men ble aldri noe før jeg solgte bilen.

Hvordan er sittestillingen din når du kjører? Om du får vondt i ryggen av å kjøre, kan jo mye tyde på feil sittestilling.
Jeg sitter med beina frem og overkroppen litt fremover lent. (ræge possitur).
Kan kjøre slik i mange timer, og jeg har også problemer med ryggen... Får låsninger i ryggvirvlene i hytt og pine.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

jeg har problemer med at ryggen stivner fort. Pluss at jeg skulle være kul på u-skolen en gang, så løfta for mye å fikk en knekk i ryggen. Så har et punkt der som gjør vondt av å til. Hadde rett styre på intruderen, men det ble for mye framoverbøyd. orginalstyret fungerte egentlig greit. Har montert styret sånn at jeg har litt å gå på fram å tilbake, så blir å tilpasse det litt når salen er på plass å jeg får kjørt litt =) Hviler som oftest hælen på framflytterne ;)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av ZZR-Tom »

Du veit det sikkert, men en skal sitte som en potetsekk på sykkelen, var i vertfall det eg blei fortalt av sjåførlæreren

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

I dag fyrte jeg opp 164'n for første gang siden jeg parkerte den i høst. Var fantastisk! nå venter jeg bare på å få den ned i garasjen å begynne å ribbe den :D
Måtte jo såklart filme oppstarten:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Vf8aFEBWHqo[/video]

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

I dag ble nye 19" bestilt til mercedes'n :D Fikk en ekstrem pris på Mega Polera så måtte bare ta dem. Senkesettet blir vel montert i løpet av neste uke, og da kommer også felgene på. Gleder meg som en unge. Blir også å bytte girkasseolje og to kuler til stabstag på den snarest.
Clutch-slangen på intruderen blir demontert og målt slik at jeg får bestilt nye slanger til det nye styret. Venter også i spenning på den nye corbin-salen ;)
Min kjære Volvo 164 er snart tilgjengelig med tanke på snøen bak som er vekke nå, så da skal den også snart ribbes ned nå. Blir en spennende tid frammover ;)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av Crinos »

Blir spennende.. Hva senskesett har du kjøpt til Merca?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

Det ble H&R fjærer på meg. Har ikke noe erfaring men satser på det blir greit

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

Endelig har corbin-salen kommet. Har ikke fått hentet den enda, henter den i mårra. Veldig spent. Har skaffet nye slanger fra MC-1 , men er ikke veldig sugen på å betale med VISA over telefon må jeg si... Har hørt at torshov selger slanger og koblinger så skal ut å se der i mårra om det stemmer.
Bilen fikk på sommerskoene på fredag også. Har montert senkesett framme, men pga manglende verktøy så er ikke fjørene bak montert enda. dette ordner jeg til uka. PS: bildet lyver litt, da bilen står skjevt, så det er egentlig mer klaring i hjulbuen bak enn det er på bilde :)
Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av Crinos »

Dette ser jo helt glimmers ut!

Fikk du hørt med CBP angående slanger til sykkeln din? Eller kunnde dem ikke hjelpe?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av kuleberg »

Takktakk.
Nei da jeg skulle inn på nettisa kom jeg ikke inn forrige uke. Sender dem en mail i kveld så får vi se. Kommer ann på hvor mye di skal ha. Får begge slangene fra MC-1 for 1300kr inkludert frakt, så skal vel mye til for å slå den prisen

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Kuleberg's virrvarr-blogg

Legg inn av Tysnes »

Volvo 164 er det ikke mange igjenn av . og 69 med utstikkenede dørhandtak , høy grill . Nostalgi :-) :D

Svar