Tatt av Politi

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Cbr »

La meg ut, aksa kikket i speilet å la meg inn godt foran på bein strekning med god sikt å ingen skummel sidevei bil kan hoppe ut rett foran, ingen motgående bil. Lå foran å er usikker hva jeg gjorde annet en å skru ner gassen å tape fart. Begynte å kikke i speilet da hørte enlyd da jeg kjørte forbi, viste seg å være bilhorn fra sivil politi så nok ville ha meg til å kikke i speilet. Hva usikker på hvorfor bilen nå lå bak meg (rånere?, noen sure?) så kom blålysa på inni grillen, bilen deres hadde ikke 1000 metre så mange hevde sivil politi har. Bilen de kjørte hva stasjonsvogn av et eller annet kiipt merke. Tenkte ca 1 sekund på å kjøre ifra å slo det fra meg, på med blinken la meg inn bremse ner å stoppe første egnet plass opp en side vei lenger fremme. Politi lå nok bak meg et par 100 meter (30sekund -1 minutt) før blålysa kom på.


Jeg ville fort forbi, men det hva en unødvendig forbikjøring da trafikken holdt fartsgrensa 60 som før hva 70. Virke uforståeligt på en så fin vei at det bare sko være 60, men loven er loven. Ville kjenne aks å litt markeringsbehov da opplevd truendes uprovosert atferd fra andre biler tidligere. Og opplevd annen bil så yppe til race føre politikontroll langs veien..

Heldigvis hadde jeg kjøreklær på.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Cbr »

Om det er en bløff eller ikke kan du ikke vite helt sikkert. Slapp billigt unna med 75 øve 60. Blir jeg tatt for 10-20 øve ska jeg forlange å se opptaket, 120 øve 60 tror jeg hadde gitt fengsel å på rullebladet. 70-80 sonene kommer jeg neppe til å orke holde akkurat, heller 10-20 øve som resten av trafikken. Ellers komme det motorsportannlegg på vestlandet å jeg vil ner te nurenburgring, autobahn og Isle of man - manx.

Hva en liten tur ut igår med kamerat å han starta rimeligt fort med det gamle jaget på å kjøre forbi enhver bil foran. Jeg lot han gå, tok en forbikjøring av ein bil med henger så kjørte seinere en fartsgrense pga svingete veier. På turen ut hvor kameraten lå bak meg så jeg at han slet med å holde tritt i svingene. Så er en annen grunn til at han alltid forsvant for meg, de forbikjøringene å kjapp mc ikke skills i svingene. Å han mase alltid "kor blei du av, jeg måtte venta". Ska forlange nå at de slutte me de stadige forbikjøringene å roe seg, å at me heller finner svingete drittveier så det er så mange av.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Tatt av Politi

Legg inn av MrErling »

Intruder skrev:Er kanskje rett i enkelte tilfelle,men tror nok politiet her til lands er såpass korrekte
at de ikke finner på ting å gi folk bot for.. :scratch
Men er fullt og helt sikker på at unntak finnes,der som i de fleste sammenhenger ellers. :dontknow

Jeg tror at politiet er korrekt her til lands.....? skriver Intruder:dontknow

høh, du har virkelig noe å se frem til Intruder.
Våkne opp, for Politiet nå, er ikke som det en gang var, med “tonnevis” av integritet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Intruder »

Smaken er vel som baken,delt. :[-o<
Også når det gjelder onkel politi. :thumleft
Men da jeg prøver å holde reglene,også fartsgrensene,merker jeg lite til dem.. :mk
Men har fått ei fartsbot,av en helvetes lavpannet kamerajævel.. :mc1 :offtopic
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Blackbird »

Husk d venner: Man må regne med litt svinn når man kjører sykkel her i landet.Fortell meg om EN eneste som Aldri er over tilatt hastighet. Forferdelige sure penger,men trøsta må jo være alle gangene man berget.Og del opp innbetalinga pr.mnd så går d bedre.

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Gliciouz »

Betal den kontakt idet de gir den til dg... :P

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Tatt av Politi

Legg inn av MaxTron »

Kan være lurt å prøve å gjøre det til en vane å ta en kikk inn i biler en kjører forbi for å sjekke om det sitter noen i blå skjorte med skulderklaffer der inne... :-J

Husker det noen ganger, noen ganger ikke...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Tatt av Politi

Legg inn av hansraymond »

MaxTron skrev:Kan være lurt å prøve å gjøre det til en vane å ta en kikk inn i biler en kjører forbi for å sjekke om det sitter noen i blå skjorte med skulderklaffer der inne... :-J

Husker det noen ganger, noen ganger ikke...
Kan som oftest også se kamuflerte blålys i bakruta, og sideruta, (litt avhengig av typen bil)
så bare pass på! nå om våren er veiene fulle av grus, telehiv og steinsløve burister! vil ikke miste noen "kollegaer" jeg. :thumleft ;e
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Gammelgutt

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Gammelgutt »

MrErling skrev:
Våkne opp, for Politiet nå, er ikke som det en gang var, med “tonnevis” av integritet.
Nei heldigvis. I gamle dager om en ble tatt inn på gamle Grønland poliistasjon risikerte en bank. Selv måtte jeg ha flere behandlinger på albuen etter et besøk på Grønland.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:
MrErling skrev:
Våkne opp, for Politiet nå, er ikke som det en gang var, med “tonnevis” av integritet.
Nei heldigvis. I gamle dager om en ble tatt inn på gamle Grønland poliistasjon risikerte en bank. Selv måtte jeg ha flere behandlinger på albuen etter et besøk på Grønland.
Her var det vel snakk om norsk politi,ikke eskimopolitiet på Grønland... :notlistening =;
Tulla,berett litt mer om politierfaringene dine... :thumleft :-)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Tatt av Politi

Legg inn av Cbr »

Stoppa av politi i bilen idag, de kontrollerte eksos/lys/motor/spurte om bremsene hva iorden?. Alså en råne kontroll. Jeg kom igjennom uten problem. Med den slipp-on jeg har på mc, lure på om jeg hadde fått et problem, har alltid lyddempern i då.

Svar