SESONGSTART 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Banditmannen »

Lader opp til sesongstart med innkjøp av ny jakke og støvler. \:D/
1. stk Halvarssons Optimal
optimal1_b.jpg
1. par Gaerne G-Impulse
Støvler.jpg
Har vel kanskje ofret litt sikkerhet på bekostning av komfort med så korte støvler, men skitt au! :notlistening
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Dortmunder »

Hvor kjøper du Halvorssons MC-Klær ??? Ikke svar: "i butikken" nå =;

Hvor er de billigst ? På nett fra Sverige ?? En god butikk i Norge ??
Jeg har lyst på et par skinnbukser, de har noen utrolig fine, men jeg liker ikke å kjøpe klær via nett, de må passe til min rare kropp, og det må testes !!

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Snikkeren »

I dag ser det sånn ut utenfor huset.

Bilde

Men jeg har store planer om å starte sesongen 1. april. Yr lover regn hele uken, så da blir det bra til den tid. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:I dag ser det sånn ut utenfor huset.

Bilde

Men jeg har store planer om å starte sesongen 1. april. Yr lover regn hele uken, så da blir det bra til den tid. :thumleft

Korr i h..... e dæ dåkker bor hænne,har dåkker ittje fått moppen på veien ennjå?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av RuneMC »

Gliciouz skrev:...når det kommer til undertøy så er ikke problemet at jeg fryser...jeg er mer enn varm nok...problemet er at jeg blir så jæææævlig klam i de buksene...HELP!
Enten "netting"-varianten som mekkern kom med (har noe sånt selv av merke Brynje), eller noe med Coolmax stoff. Coolmax stoffet er spesifikt laget for å kjøle ned litt samtidig som du er tørr. De fleste sportsbutikker har undertøy med stoffet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Banditmannen »

Dortmunder skrev:Hvor kjøper du Halvorssons MC-Klær ??? Ikke svar: "i butikken" nå =;

Hvor er de billigst ? På nett fra Sverige ?? En god butikk i Norge ??
Jeg har lyst på et par skinnbukser, de har noen utrolig fine, men jeg liker ikke å kjøpe klær via nett, de må passe til min rare kropp, og det må testes !!

Dortmunder
Kjøpte jakka her http://www.hof-mc.no/storefront.php, men ikke på nett.
Tok meg en svipptur, siden de bare er en times tur unna.
De har mye mer en det som står på nettsida.

Hvem som er billigst på Halvarssons tør jeg ikke si, selv fikk jeg 20% på jakka(betalte 3200 kr)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Globe »

SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det er Snøfreser-sesong her og. Snøen bare fortsetter å fosse ned, det meste kommer vannrett :8-[ Men det er bare 5 kuldegrader nå, mot -8 i går :thumleft :lol Så det går mot varmare tider ja :doh

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av mekkern »

sola har akkurat gått under horisonten...nærmer seg 0 grader nå...
http://www.yr.no/sted/Norge/Buskerud/Li ... arsel.html

Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av AJ »

Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Sorry, ass... men kan ikke la være :rofl:
Utrolig morsomt skrevet, Globe!

Men... eh...
føler med deg, ja... :buddies:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Svein2 »

Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Rolig nå Globe. Fint skrevet men pass deg så det ikke bikker over, sommeren kommer i Trondheim også. :mc_p:

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av RuneMC »

Årets første ettermiddagstur. Årets første tanking! :D :D :D

Temp ved start +4.6 Temp hjemme igjen -2.2 (!) Syntes det ble litt kaldt på fingertuppene på slutten ja.... :mk

Igår var det +6.8 om morgenen men allikevel is på småveien utenfor hos meg, så tyder på frost i bakken - da gidder jeg ikke tøye grensene. Så har drøyd det til idag når endelig veien var tørr.

Med nyladet batteri startet sykkelen på første og ble til at jeg kjørte en tur ned langs Grimsrudveien, men snudde før skyggefullt skogsparti. Deretter nordover langs Drammensfjorden og opp de gamle Lierbakkene, alt veldig tørt og fint, og heller ikke noe særlig grus eller sand å se eller merke. Rundkjøringene stort sett som hadde litt grus her og der, men ikke noe farlig. Telehiv og sprekker er det mer enn nok av, men telehiv er jo nesten morsomt i mindre mengder når man kan løfte baken litt og fjære med beina omtrent som i slalåmbakken. :bananas

Kjørte ganske så pent og pyntelig i svingene - er jo kald asfalt og ditto dekk ennå, så venter med de store nedleggene til det blir varmere i været og til jeg har fått sjekket 100% at det ikke er noe grus/sand i favorittsvingene. Balansen satt som et skudd den også - nesten overraskende, en lang vinter tatt i betraktning - men det er bra, øver på det hver gang jeg må stoppe opp i kryss... se hvor lenge jeg kan holde balansen og bare bevege sykkelen mikroskopisk... ittno' "foot dragging" her nei :knegg

Uansett satt gliset som spikra, og var veldig veldig godt å svinge, flytte kroppsvekta til innersiden og tross alt få en god smak av nedlegg, fartsvind, lyder, lukter og hele opplevelsen som gjør mc-kjøring så gøy :D

Neste par dagene er det varslet kun +1, +2 på dagtid og diverse minusgrader om natta, så blir vel et lite opphold til lenger ut i uka nå :sorry

Bilder fra turen, de to første fra Drammensfjorden og det siste fra Lierbakkene, utsikt retning Drammen
[album]1736[/album][album]1737[/album][album]1738[/album]
Sist redigert av RuneMC den 25 mar 2011, 19:57, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av gbruaset »

Gratulerer med det! Her i Oslo går det også mot vår, selv om bakgården min fortsatt er dekt av snø og is. Så jeg tror nok det blir like sen start i år som i fjor, dvs rundt omkring første uka i april. (var vel 8. april i fjor, om jeg husker riktig.) Har jo helt ny sykkel nå, så noen velt på snøen/isen , ville være ergelig.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av SheDevil »

Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Forgjævelig ja ](*,)

Drukner mine sorger med vin jeg.....

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av MC-FOLK »

VFRdama skrev:
Globe skrev:SESONGSTART???


Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Forgjævelig ja ](*,)

Drukner mine sorger med vin jeg.....

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
Et alternativ er jo å sende biken med Bring til sørlandskysten,for selv å komme etter med første fly....Er kjørbart i store deler av Agder...Det andre alternativet er å konsumere mer vin,og vente...Begge alternativer er vel like dårlig...Men den som venter på noe godt....... :jada:

Svar