JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ja, du sier noe. Kanskje jeg får nøye meg med en kontorjobb. :[-X:

Men det haster ikke. Har sagt jeg skal få meg jobb når sesongen er over. Og det er den ikke ennå. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, det hender at jeg glimter til ;)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Og i helse og omsorgs yrket er det alltid brukt for folk! Jeg begynner å bli lei av 400 timer overtid i året, så kult om du søker deg jobb hos oss så jeg får tid til å kjøre mer en 17000 km i året på sykkel :)

www.signo.no
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Helse og omsorg er absolutt ingen dårlig ide. Nok av oppgaver i alle retninger som man kan holde på med. :D

Men foreløpig blir det vel å forsøke å finne noe i samme gata som jeg er vant til. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Her kommer det enda et turreferat. Denne gangen fra en tur jeg kjørte 22. mai 2008


Så blei det en tur på Finnskogen med Voyageren. Pleier å ta den runden vår og høst. Vårens runde blei med Voyageren på asfaltveier, og høstens runde får bli med Gamle på grus tenker jeg.

Kjørte opp til Årnes og videre forbi Skarnes og til Kongsvinger. Der blei det bensinfylling og full fart videre på rv 2 til Skotterud. Så videre til Magnor. Der tok jeg rv 202 opp forbi Austmarka, og rv 200 videre over til svenskegrensa. Første rast blei som vanlig ved Lekvattnet. Der er det Kawasakigrønt bord på rasteplassen, så den stoppen er obligatorisk.

Bilde


Etter rast og nistespising gikk ferden langs flott vei mot Torsby. Dette er virkelig mitt favoritt-terreng.

Bilde

Bilde


Bildene blei litt mørke denne gangen, men jeg gir været skylda. Det var overskyet og det kom ned noen regndrypp. Men veien var tørr og svingene fine. Hvert sekund kunne nytes slik man bare kan det på en mc. Stoppet og tok et bilde av veien ned mot Torsby også.

Bilde


Ved Torsby kom jeg ut på E45. Den fulgte jeg til Vägsjöfors. Der svinger E45 opp mot Mora til høyre, men jeg fortsatte rett fram og inn i de nordre delene av Finnskogen. Stoppet på den vanlige rasteplassen ved Vatsjön (tror det er det som er navnet på vannet).

Bilde


Voyageren i helt feil omgivelser. Litt off road må til for å nå de fineste plassene.

Bilde


Etter kaffe og Snickers ved Vatsjøn, bar det videre oppover mot Klaraelven og rv 62. Været blei mer og mer truende, og jeg hadde ikke mer enn kommet ut på rv 62 før himmelens sluser åpnet seg.

Bilde


Og sånn som det regnet. Men jeg satt forholdsvis beskyttet på Voyageren, så det var egentlig ikke et problem. Det eneste som blir vått er ytterst på hanskene og støvlene. Så lenge man kjører i over 70 km/t holder man seg tørr ellers på kroppen. Så ferden gikk ufortrødent videre mot norskegrensa. Ved Lutnes i Norge, tok jeg rv 208 nedover mot Elverum. Forferdelig dårlig og farlig vei med umerkede livsfarlige humper. De kunne godt ha spandert et par varselskilter langs denne strekningen. Dårlig og slett jobb av de som er ansvarlige for veimerkingen i dette området.

Kom tilslutt ned på rv 25 som går fra Nybergsund til Elverum. Denne fulgte jeg mot Elverum. Det blei oppholdsvær et stykke før Elverum, og jeg stoppet for å bytte til tørre hansker og få på meg en genser til. En god og varm kopp kaffe fra termosen blei det også tid til. Og et bilde av utsikten fra rasteplassen. Tror det er Osensjøen man ser snurten av på bildet.

Bilde


Så bar det videre gjennom Elverum og rv 3 mot E6. Jeg fulgte E6 helt hjem. Kjedelig vei, men målet for turen var Finnskogen så det var greit med rask transport det siste stykket.

Og kartet over ruta da:

Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Dette er jo den runden jeg aldri fikk kjørt i år........ :shock:
Blir nødt til å skjerpe meg til neste sommer ser jeg, for denne turen har jeg veldig lyst til å kjøre... :thumbsup:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Den runda på Finnskogen er veldig fin. Vi kjørte jo deler av den i høst, men ikke den delen som er finest. Men det blir vel en mulighet til våren igjen. :wink:

Nå har jeg fått vinterkoffertene på plass på Gamle. Det kan interesserte lese om her: http://www.jalmar-travel.com/side34.html

Jeg har fått beskjed om at piggdekket foran skal komme i morgen, så da begynner brikkene å falle på plass. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev:Den runda på Finnskogen er veldig fin. Vi kjørte jo deler av den i høst, men ikke den delen som er finest. Men det blir vel en mulighet til våren igjen. :D
Ja, jeg koste meg på den delen av runden vi kjørte i høst, men har veldig lyst til å kjøre hele turen..!! :toothy8: (bortsett fra E6 da.... :roll:. )

Se der ja, der var koffertene på plass... Skikkelig Reodor Felgen..!! Bra jobba..!! :sign7: Blir spennde å høre hvordan de funker i praksis.. :) Samtidig gleder jeg meg til å se bilder av Gamle nyvaska... tenkte jeg skulle mobbe deg litt nå, men siden du selv har skrevet det på hjemmesida din var det plutselig ikke så artig lenger..... 8) :toothy7:

GRATTIS MED FLOTT HJEMMESIDE FORRESTEN...!! :occasion5:........ :thumbup:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bimma
Ingen vits å mobbe Jalmar, han skjønner det ikke likevel :twisted:

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Bimma skrev: Samtidig gleder jeg meg til å se bilder av Gamle nyvaska...
Finnes det??? :shock:


Hyggelig at du likte hjemmesiden. Begynner å bli litt innhold der nå. Men det er langt igjen. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Hjemmeside også? Det var da voldsomt til skrivekløe. 8)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Han kunne jo gjerne brukt den på forumet her, og ikke bare for seg selv. Skrivekløa altså

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg tror ikke den mulige nedtrappingen av forumaktivitet har noe særlig med skrivekløe å gjøre. Kan forsikre at jeg har skrivekløe nok til å stå for begge deler.

Hjemmesiden er mer et forsøk på å få ting samlet på ett sted, med mulighet for redigeringer og forandringer etter eget hode. Samtidig åpner et domene på et webhotell andre muligheter som kan være kjekke. Og en del av grunnen til at jeg etablerte en hjemmeside var at jeg ønsket å sette meg inn i hvordan slike sider blei bygget opp og fungerte. Og det finner jeg best ut ved å forsøke selv.

I tillegg er det jo mange ting jeg driver med som ikke nødvendigvis er interessant å legge ut på et forum. Særlig tenker jeg da på hvordan jeg foretar reparasjoner, vedlikehold eller lettere modifiseringer på syklene. Et forum er på mange måter en for åpen formidlingstjeneste av info i så måte. Noen kan "ramle innom" et forum å få noen tips og idèer som ikke fungerer noe særlig for dem. Men på en hjemmeside leser man mer på "eget ansvar" slik jeg ser det. Dessuten skal det mer til at noen finner ei hjemmeside enn et forum. Bedriver jeg jackass-skruing på min hjemmeside er det noe jeg holder på med på "mitt rom". Gjør jeg det samme på et forum er det større sjans for å "motivere" utilsiktet. Dessuten kan jeg spre det gale budskap om de håpløse prosjekter uten at andre får lagt kritiske kommentarer til det. :laughing7:

Just mine 2 euro... 8-[
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Det var muligheten for å ture frem som du vil, uten at vi kan "arrestere" deg, som skremte meg mest.....
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det er det som er den mest forlokkende grunnen også. \:D/
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Svar