Er dette annet enn latterlig?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Duville »

http://www.fvn.no/lokalt/aust_agder/article837913.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Viste rumpa til UP
En mann hoppet i natt ut i veien og dro ned buksa foran en UP-patrulje. Nå blir han anmeldt.

RISØR: - En 20 år gammel mann fra Risør hoppet i natt ut i veien og dro ned buksa foran en UP-patrulje, opplyser operasjonsleder ved Agder politidistrikt, Frank Solås, til fvn.no.

20-åringen skal ha vært beruset, og selv om han kanskje virket som en god ide å vise rumpa til UP der og da var det nok ikke det.

- Han vil bli anmeldt for forholdet, forteller operasjonsleder
Sitat slutt

Er Politiet blitt så selvhøytidelige at de ikke kan ta noe som helst, eller er det bare meg som er for likeglad? Kan ikke se at de får med seg mannen i gata på dette viset.

Klart jeg er ikke for at folk skal gjøre som de vil i alle henseende og heller ikke ta av seg buksene når som helst og hvor som helst, men å møte slike forhold med bot og straff? Hadde det ikke vært tilstrekkelig med en litt hånlig latter eller litt tilsnakk? Skal det være sånn at dersom den enkelte Politibetjent enkelte ting så er det fritt frem for å bøtelegge - det finnes jo alltid en lov å tilpasse, så det vil alltid være mulig med bot...

Det virker for meg som om Politiet bare er ute for å skrive bøter for alt de kan finne av saker og ting og måles etter hvor dritt de kan skrive ut. Hva måles Politiet etter som gjør dette? Eller er det sånn at de heller ønsker å trykke på vanlige folk så slipper de å forholde seg til mer alvorlige forhold som krever litt tankegang?

Har dette endret seg dramatisk de siste 20 - 25 årene eller er det bare mitt inntrykk?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Intruder »

Ikke :orefk Her er jeg helt enig med Duville,og har det inntrykk at de fleste tjenestemenn
stort sett er litt lempelige.. :thumleft
Men så er det noen som ikke kom inn på befalsskola og er mye skuffet og litt hårsåre,det
er ikke så greit ! :[-X :punch
Mitt inntrykk er at poliser er som oss andre,men det er vel ofte vanskelig å sette grenser !! :-J
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Er Politiet blitt så selvhøytidelige at de ikke kan ta noe som helst, eller er det bare meg som er for likeglad? Kan ikke se at de får med seg mannen i gata på dette viset.
Jeg vil anta at det som står i avisen ikke er hele historien. Det er ikke umulig at 20 åringen er en kjenning av Politiet som en ønske å få flest mulig anmeldelser på...

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Svolp »

Blotting er ulovelig, så bare med og vise rumpe er jo en tapt sak i utgangspunktet.
Når vedkommende attpåtil gjør det til en politibetjent er man jo ganske tjukk i hodet.

Slå, sparke, klype, pisse, bite og blotte seg til politiet er IKKE greit. Hadde folk kunne gjøre dette uten konsekvenser hadde politiet mistet respekten ganske kjapt.
Nå er ikke jeg så gammel så skal ikke utale meg om hvordan det var "før" i tiden men jeg vil også tru at politiet for 20år siden kontra dagens politi er svart og hvitt!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Duville »

Svolp skrev:Blotting er ulovelig, så bare med og vise rumpe er jo en tapt sak i utgangspunktet.
Når vedkommende attpåtil gjør det til en politibetjent er man jo ganske tjukk i hodet.

Slå, sparke, klype, pisse, bite og blotte seg til politiet er IKKE greit. Hadde folk kunne gjøre dette uten konsekvenser hadde politiet mistet respekten ganske kjapt.
Nå er ikke jeg så gammel så skal ikke utale meg om hvordan det var "før" i tiden men jeg vil også tru at politiet for 20år siden kontra dagens politi er svart og hvitt!

Kenneth

Det er vel mer å vise "fremsiden" som er blotting, stort sett "snabeltrekking" :8-[ , alt annet kan jo vises uten blygsel har jeg inntrykk av, eller?

Selvfølgelig skal man ikke hverken slå, sparke, klype, pisse eller andre negativt kontaktskapende saker mot noen som helst og slett ikke politiet.

Tidligere hadde vi nok de samme lovene som i dag og tidligere som i dag hadde faktisk politiet lov til å bruke egne vurderingsevner i de enkelte situasjoner. Forskjellen fra tidligere til i dag synes å være at den enkeltes politibetjent i dag helt har lagt egen vurdering bort til fordel for å plukke frem bøteblokka. All vurdering og samspill med publikum er lagt på hylla. Undres derfor på om antallet bøter er noe mål på effektiviteten hos den enkelte betjent?

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Svein2 »

Sikkert moro der og da, grei måte å bli festens helt på. De aller fleste har vel alle gjordt morsomme ting på kveldstid,
som ikke er fullt så morsomme dagen derpå. :~|
Men fortjent med en smekk er det, utrolig dumt og provoserende med slik oppførsel, men hadde han vært russ hadde
han antagelig sluppet unna. :[-(

Minner meg om en episode for noen år siden;
Ca. 300m oppi lia her bor bygdas nysgjerrigste kjærring, hun har irritert meg litt med bygdepratet sitt.
En sommer kveld jeg så hun sto på verandaen med kikkerten sin, gikk jeg oppå kumlokket, dro ned og viste fram arslet til henne.
Pratet med gubben hennes, som fortsatt er en god venn noen dager etterpå. Hun hadde vært utrolig rask innatt med kikkerten
og ikke sagt ett ord. Senere har jeg sett henne mye på verandaen, men til dags dato aldri med kikkert. :rofl:

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Er dette annet enn latterlig?

Legg inn av Intruder »

Ingen dårlig ide du hadde der,noen er innmari nysgjerrige... :lol
Husker begravelsesbilen var og hentet en nabo,ei skravlekjerring ringte og
spurte hvem som var død.Vi hadde ikke sett bilen engang,men jeg opplyste
at det ihvertfall ikke var noen hos oss... :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar