AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
AJ Arena...
Ok, da er vi i gang med ny blogg her også!
Jeg AJ, er gammelnok opp i årene og ble nylig admin på dette forumet.
Og så får vi se hvor lenge folk synes jeg bør være det...
Jeg har hatt MC-lappen hele livet, dvs. at jeg er av de heldige som ble begunstiget med alle overgangsordninger slik at lappen for lettMC gikk over til å bli tungMC og slik vil det være til jeg er 100 år gammal, dvs. i ca. 50 år til...
Selv med disse gunstige overgangsreglene ble det ikke til at jeg skaffet meg tung MC sånn med en gang. Det skjedde først vinter'n '90.
Her er min første tunge MC 'prøvekjørt' sommeren '91 av to stolte sønner, Håvard foran og Håkon bak...:
Dessverre fikk Håkon aldri oppleve gleden av å kjøre tung MC, noe han snakket om at han gjerne ville, den siste tiden han levde. Vår umistelige Håkon døde fra oss den 19.9.08...
Våre tre øvrige barn, Hedda og Hanna i tillegg til eldstemann Håvard, synes det er "tøft" og "kult" at gamlefar og gamlemor bruker store deler av sommer'n til MC-kjøring. I år ble det turer til bl.a. Geiranger, Lysebotn og 'Trollrally' i Fyresdal. Her bilde av TDM'en vår på Trollrally 2008...:
Ellers har det vært mange turer i nærmiljøet på Østlandet i år sammen med hyggelige og veldig trivelige MC-venner... :
Joda, det ble en del kjøring i år også, men ikke så mye som jeg hadde tenkt og håpet, men det blir det forandring på når neste sesong er igang allerede i mars, får vi håpe... ...:
Tja... det var i grunnen det jeg jeg hadde tenkt å si sånn i første omgang. Så får jeg fylle på ting & tang i bloggen etter hvert...
Og helt til slutt et bilde av meg selv som jeg synes ble bra...
Tatt ved noen hellerisninger på vei mot Fagernes, Beitostølen og videre oppover i dalføret mot Møre og Romsdal...
Jeg AJ, er gammelnok opp i årene og ble nylig admin på dette forumet.
Og så får vi se hvor lenge folk synes jeg bør være det...
Jeg har hatt MC-lappen hele livet, dvs. at jeg er av de heldige som ble begunstiget med alle overgangsordninger slik at lappen for lettMC gikk over til å bli tungMC og slik vil det være til jeg er 100 år gammal, dvs. i ca. 50 år til...
Selv med disse gunstige overgangsreglene ble det ikke til at jeg skaffet meg tung MC sånn med en gang. Det skjedde først vinter'n '90.
Her er min første tunge MC 'prøvekjørt' sommeren '91 av to stolte sønner, Håvard foran og Håkon bak...:
Dessverre fikk Håkon aldri oppleve gleden av å kjøre tung MC, noe han snakket om at han gjerne ville, den siste tiden han levde. Vår umistelige Håkon døde fra oss den 19.9.08...
Våre tre øvrige barn, Hedda og Hanna i tillegg til eldstemann Håvard, synes det er "tøft" og "kult" at gamlefar og gamlemor bruker store deler av sommer'n til MC-kjøring. I år ble det turer til bl.a. Geiranger, Lysebotn og 'Trollrally' i Fyresdal. Her bilde av TDM'en vår på Trollrally 2008...:
Ellers har det vært mange turer i nærmiljøet på Østlandet i år sammen med hyggelige og veldig trivelige MC-venner... :
Joda, det ble en del kjøring i år også, men ikke så mye som jeg hadde tenkt og håpet, men det blir det forandring på når neste sesong er igang allerede i mars, får vi håpe... ...:
Tja... det var i grunnen det jeg jeg hadde tenkt å si sånn i første omgang. Så får jeg fylle på ting & tang i bloggen etter hvert...
Og helt til slutt et bilde av meg selv som jeg synes ble bra...
Tatt ved noen hellerisninger på vei mot Fagernes, Beitostølen og videre oppover i dalføret mot Møre og Romsdal...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av AJ den 04 nov 2008, 18:51, redigert 3 ganger totalt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Østblokkfarget Skoda 130 GL i bakgrunnen på øverste bildet ser jeg. Gromme vogner det der.
På tide du starta en blogg igjen nå AJ. Dette blir bra!!!
Jeg fikk ikke gleden av å kjøre sammen med deg og kona di i år, men det må da kunne bli en anledning neste år? Det er mye vi kunne skravle om tror jeg.
På tide du starta en blogg igjen nå AJ. Dette blir bra!!!
Jeg fikk ikke gleden av å kjøre sammen med deg og kona di i år, men det må da kunne bli en anledning neste år? Det er mye vi kunne skravle om tror jeg.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Vi må i hvert fall møtes når sesongen starter igjen, men du må gjerne tipse oss litt på forhånd om du skal ut på vinterveier i retning Hadeland i løpet av vinteren også...Jalmar skrev:Østblokkfarget Skoda 130 GL i bakgrunnen på øverste bildet ser jeg. Gromme vogner det der.
På tide du starta en blogg igjen nå AJ. Dette blir bra!!!
Jeg fikk ikke gleden av å kjøre sammen med deg og kona di i år, men det må da kunne bli en anledning neste år? Det er mye vi kunne skravle om tror jeg.
Og du har helt rett; 'østblokkfarget' Skoda var, om ikke akkurat hovedvogna vår, så i hvert fall den som ble mest brukt her hos oss i '90 & 91 til motoren sprakk på toppen av Eggemoenbakkene på rv. 34 da bilen nylig hadde passert 114000 km...
Etter at motoren sprakk etterlot Skoda'en seg masse vanndamp slik at sikten bakover ble noe uklar... I tillegg føk temperaturnålen kjapt opp i høyre kant på den runde antikvariske tempmåleren på dashbordet og lå og dirret faretruende i kantglasset...
Nåja, bilen var fornøyelig, den... Men å påstå at den var spesielt pålitelig er vel å ta i en drøy smule, sku' je mene...
God vinterbil med artige kjøreegnskaper...
Jeg har noen egenerfarte Skodahistorier på lager, men de får vi ta ved en passende anledning...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
: Har hatt et par av de Skodaene selv. Radiatoren foran og motoren bak og ei vannpumpe som ikke akkurat var overdimensjonert, samtidig som at motorblokka var i aluminium og toppen i støpejern, gjorde ikke saken bedre. Rart at de gikk i det hele tatt.
Jeg skal gi deg beskjed hvis jeg tar meg en Hadelandstur i vinter. Det er slett ikke umulig, for det går MANGE fine veier oppover i det distriktet. Veiene rundt Mylla er et eksempel, så har vi jo veien over fra Roa til Nannestad osv osv osv. Mange flotte vinterveier der.
Jeg skal gi deg beskjed hvis jeg tar meg en Hadelandstur i vinter. Det er slett ikke umulig, for det går MANGE fine veier oppover i det distriktet. Veiene rundt Mylla er et eksempel, så har vi jo veien over fra Roa til Nannestad osv osv osv. Mange flotte vinterveier der.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Har lagt ut noen bilder fra årets Trollrally i "Trollrallly" tråden i forumet "Tur & Treff..." ...
Kanskje noen fristes til å bli med neste år?
Kanskje noen fristes til å bli med neste år?
Sist redigert av AJ den 05 nov 2008, 20:38, redigert 1 gang totalt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Flotte bilder AJ. :)
Selvfølgelig tar jeg turen til neste år også..!! :occasion5:
Jeg satte storm pris på endelig å endelig få bli bedre kjent med dere under årets treff !!
Selvfølgelig tar jeg turen til neste år også..!! :occasion5:
Jeg satte storm pris på endelig å endelig få bli bedre kjent med dere under årets treff !!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Du skal ikke se bort fra det, neiAJ skrev:Har lagt ut noen bilder fra årets Trollrally i "Trollray" tråden i forumet "Tur & Treff..." ...
Kanskje noen fristes til å bli med neste år?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Spontan 2-dagers tur til Lysebotn...
Det ble ikke så mye MC-kjøring som vi hadde lagt opp til i utgangspunktet denne sesongen, men noen lengre turer ble det likevel.
De mest minneverdige var turen til Geiranger (utvides neste sesong til å omfatte også 'Trollstigen' og Åndalsnes, kanskje også Molde og 'Atlanterhavsvien'...), Lysebotn og ikke minst Trollrally :)
Jeg skal ikke legge ut en hel haug bilder fra disse og andre turer, men fikk lyst til i hvert i hvert fall å fortelle litt fra Lysebotn-turen vår, som ble en morsomt og god opplevelse.
Her på ei nedover i det flott og svært varme sommerværet. Hva det heter der vi stanset og tok en lang pause husker jeg ikke nå, men det var en stor og fin plass med bensinstasjon, spisested og det hele... Det ble flere stopp på vei nedover, men få bilder mange steder. Men vi tok nå i hvert fall dette mens vi befant oss på Suleskarvegen - en meget anbefalingsverdig strekning å dure avgårde med MC på
Vi dro hjemmefra sånn litt utpå dagen... var det en lørdag, tro... : Nåja, husker ikke... Men samme det.
Vi var i hvert fall godt innlkjørte, for å si det slik etter å ha gjort ferdig siste etappen, Suleskarvegen, før vi tok sikte på overnatting.
Telt hadde vi ikke tatt med oss siden vi nærmest tok det for gitt at det var godt med overnattingsmuligheter da vi dro, i slutten av juli.
Og med den innstillingen svingte vi inn på Suleskard Fjellsenter for å leie ei hytte for natta.
Men det var et alt fullt belegg og vi ble anbefalt å stikke 'litt lenger ned i vegen' hvor det var en gård som hadde noen hytter til utleie...
På vei ut fra plassen ble vi møtt av en myndig kvinne som ga bestmt stopptegn til oss. Slitne som vi var tenkte vi at "nå er det vel noen som misliker lyden av MC" sånn utpå kvelden. Riktignok hadde vi lagt merke tila t par MC'er da vi kjørte inn på området, men tenkte ikke mer over det da.
Vel, vi stoppet da damen tydelig tilkjennega at det var nettopp det hun ville, tok av oss hjelmene og bl møtt av en blid svensk stemme som sa at hun "visste at det ikke var flere 'stugor' ledige for hun og to andre hadde leid den siste".
Og så spurte hun vi ville bo hos dem siden de hadde mer enn nok sengeplass! Om vi tenkte oss lenge om før vi sa JA? Et sekund, kanskje?
Vi var sjeleglad og fant tonen med Berit, Siv og Göran med én gang.
Og dermed var det bare å parkere for natten ved siden av ekteparet Siv og Görans Kawaski VN2000 og Berits BMW 850... :
Etter en god natts søvn dro vi dagen etter til Lysebotn. Været var fortsatt strålende og første stopp var 'Ørneredet'...:
Herfra er det utsikt rundt hele 'redet' som kan ta pusten fra en...:
Og syklene ble pent og pyntelig parkert på oppmerket MC parkering...:
... mens førere og passasjerer kikket på ting & tang inne i 'Ørneredet'...
Vel nede i Lysebotn etter å ha kjørt alle disse svingene og ikke mnst denne høyst spesielle tunnelen i 'bånn av bakken', var det tid til å slappe av og spise og drikke medbrakt. Vår nye svenske venner visste å ordne dette... :)
De traff også kjente fra hjemlandet i feriekøen...:
Lysebotn er ikke et riktig så 'levende' "tettsted" som Geiranger og dermed ble vi ikke så veldig lenge og kjørte tilbake til hytta på Suleskar.
Turen oppover igjen var like spektakulær og kanskje et hakk mer utfordrende enn turen nedover. Man skal kjøre med sto hånd på disse veiene og vite å ha sykker'n i rett gi og slike ting. Stopper maskinen i f.eks. en sving med passasjer og full opppakning er det ikke sikkert at man greier å koordinere alt skal til for å holde seg på hjula... 1:
Uansett, både nedstigning og oppstigning gikk bra, også for den luftavkjølte BMW'en til Berit...
Så var vi tilbake til campinghytta og begynte å gjøre oss klar til avreise...
Vi kjørte samme vei tilbake, dvs. Suleskarvegen, og her er vi på et av de høyeste punktene på vegen. Flott vær og flott kjøreforhold!
Vi kommer helt sikkert også til å ta turen neste år.
Kanskje noen blir med oss? Det hadde i så fall vært hyggelig :)
De mest minneverdige var turen til Geiranger (utvides neste sesong til å omfatte også 'Trollstigen' og Åndalsnes, kanskje også Molde og 'Atlanterhavsvien'...), Lysebotn og ikke minst Trollrally :)
Jeg skal ikke legge ut en hel haug bilder fra disse og andre turer, men fikk lyst til i hvert i hvert fall å fortelle litt fra Lysebotn-turen vår, som ble en morsomt og god opplevelse.
Her på ei nedover i det flott og svært varme sommerværet. Hva det heter der vi stanset og tok en lang pause husker jeg ikke nå, men det var en stor og fin plass med bensinstasjon, spisested og det hele... Det ble flere stopp på vei nedover, men få bilder mange steder. Men vi tok nå i hvert fall dette mens vi befant oss på Suleskarvegen - en meget anbefalingsverdig strekning å dure avgårde med MC på
Vi dro hjemmefra sånn litt utpå dagen... var det en lørdag, tro... : Nåja, husker ikke... Men samme det.
Vi var i hvert fall godt innlkjørte, for å si det slik etter å ha gjort ferdig siste etappen, Suleskarvegen, før vi tok sikte på overnatting.
Telt hadde vi ikke tatt med oss siden vi nærmest tok det for gitt at det var godt med overnattingsmuligheter da vi dro, i slutten av juli.
Og med den innstillingen svingte vi inn på Suleskard Fjellsenter for å leie ei hytte for natta.
Men det var et alt fullt belegg og vi ble anbefalt å stikke 'litt lenger ned i vegen' hvor det var en gård som hadde noen hytter til utleie...
På vei ut fra plassen ble vi møtt av en myndig kvinne som ga bestmt stopptegn til oss. Slitne som vi var tenkte vi at "nå er det vel noen som misliker lyden av MC" sånn utpå kvelden. Riktignok hadde vi lagt merke tila t par MC'er da vi kjørte inn på området, men tenkte ikke mer over det da.
Vel, vi stoppet da damen tydelig tilkjennega at det var nettopp det hun ville, tok av oss hjelmene og bl møtt av en blid svensk stemme som sa at hun "visste at det ikke var flere 'stugor' ledige for hun og to andre hadde leid den siste".
Og så spurte hun vi ville bo hos dem siden de hadde mer enn nok sengeplass! Om vi tenkte oss lenge om før vi sa JA? Et sekund, kanskje?
Vi var sjeleglad og fant tonen med Berit, Siv og Göran med én gang.
Og dermed var det bare å parkere for natten ved siden av ekteparet Siv og Görans Kawaski VN2000 og Berits BMW 850... :
Etter en god natts søvn dro vi dagen etter til Lysebotn. Været var fortsatt strålende og første stopp var 'Ørneredet'...:
Herfra er det utsikt rundt hele 'redet' som kan ta pusten fra en...:
Og syklene ble pent og pyntelig parkert på oppmerket MC parkering...:
... mens førere og passasjerer kikket på ting & tang inne i 'Ørneredet'...
Vel nede i Lysebotn etter å ha kjørt alle disse svingene og ikke mnst denne høyst spesielle tunnelen i 'bånn av bakken', var det tid til å slappe av og spise og drikke medbrakt. Vår nye svenske venner visste å ordne dette... :)
De traff også kjente fra hjemlandet i feriekøen...:
Lysebotn er ikke et riktig så 'levende' "tettsted" som Geiranger og dermed ble vi ikke så veldig lenge og kjørte tilbake til hytta på Suleskar.
Turen oppover igjen var like spektakulær og kanskje et hakk mer utfordrende enn turen nedover. Man skal kjøre med sto hånd på disse veiene og vite å ha sykker'n i rett gi og slike ting. Stopper maskinen i f.eks. en sving med passasjer og full opppakning er det ikke sikkert at man greier å koordinere alt skal til for å holde seg på hjula... 1:
Uansett, både nedstigning og oppstigning gikk bra, også for den luftavkjølte BMW'en til Berit...
Så var vi tilbake til campinghytta og begynte å gjøre oss klar til avreise...
Vi kjørte samme vei tilbake, dvs. Suleskarvegen, og her er vi på et av de høyeste punktene på vegen. Flott vær og flott kjøreforhold!
Vi kommer helt sikkert også til å ta turen neste år.
Kanskje noen blir med oss? Det hadde i så fall vært hyggelig :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av AJ den 08 nov 2008, 01:18, redigert 1 gang totalt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Jeg er født og oppvokst på Tau. Ca 20 min å kjøre fra Preikestol hytta, så kan hende jeg og Madammen henger oss med på tur fra Østlandet om det passer seg sånn :)
Er samma veien som jeg kjører når jeg skal "heim te hu mamma og eda meg tjukke" som vi sier på dialekt :)
Er samma veien som jeg kjører når jeg skal "heim te hu mamma og eda meg tjukke" som vi sier på dialekt :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Siden det er den 'stille årstiden' for MCister flest så er vel tiden inne til å mmre litt om hva 2008 sesongen bød på.
Her noen bilder fra juni og juli i år. Først noen få fra Tyrigrava. Kona og jeg dro dit onsdag 25.6., en av våre få turer til dette velkjente stedet denne sesongen. Blir vel ikke så mange neste år heller, men et par-tre turer skal vi nok få til...:
Kona mi, Ingeborg, til høyre på bildet med ryggen til mens hun snakker med SoloTwin, som er en svært engasjert Moto Guzzi entusiast
De som er ekstra observante og 'såpe'fikserte vil kanskje legge merke til "Svein" i Hotel Caesar til venstre på dette bildet... :
Hadeland hvor jeg bor, byr på flott natur mange steder og artige småveier å kjøre på. Denne, som går fra rv.4 rett for man kommer til tettstedet Gran, og mot rv. 240 langs Randsfjorden. er en flott kjøreopplevelse.
Jeg tar dere gjerne med på en sightseeing om det er ønskelig ...:
Som dere forhåpentligvis er enige om så er det mange grunner til å glede seg til våren, folkens!!
Her noen bilder fra juni og juli i år. Først noen få fra Tyrigrava. Kona og jeg dro dit onsdag 25.6., en av våre få turer til dette velkjente stedet denne sesongen. Blir vel ikke så mange neste år heller, men et par-tre turer skal vi nok få til...:
Kona mi, Ingeborg, til høyre på bildet med ryggen til mens hun snakker med SoloTwin, som er en svært engasjert Moto Guzzi entusiast
De som er ekstra observante og 'såpe'fikserte vil kanskje legge merke til "Svein" i Hotel Caesar til venstre på dette bildet... :
Hadeland hvor jeg bor, byr på flott natur mange steder og artige småveier å kjøre på. Denne, som går fra rv.4 rett for man kommer til tettstedet Gran, og mot rv. 240 langs Randsfjorden. er en flott kjøreopplevelse.
Jeg tar dere gjerne med på en sightseeing om det er ønskelig ...:
Som dere forhåpentligvis er enige om så er det mange grunner til å glede seg til våren, folkens!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Du må gjerne ta deg en tur igjen til sommer'n...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38817
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
jeg satte på skiva "I Got Dem Ol' Kozmiz Blues Again Mama!" med Janis Joplin her i kveld. Låta begynner med, som dere vet... med låta "Try (Just A Little Bit Harder)" og satte meg med en gang i et sentimentalt modus av forskjellige årsaker - ikke minst fordi platen er noe jeg har arvet etter vår avdøde sønn Håkon... Det burde vært motsatt...
Vel, mens jeg ble satt litt ute av spill mens jeg hørte på denne flotte platen, tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder fra et av årets gode MC minner, nemlig turen til Geiranger i juli i år.
Været var bra bortsett fra en noe kald og overskyet opplevelse over Valdresflya...
Bildene får tale for seg selv denne gangen...:
Vel, mens jeg ble satt litt ute av spill mens jeg hørte på denne flotte platen, tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder fra et av årets gode MC minner, nemlig turen til Geiranger i juli i år.
Været var bra bortsett fra en noe kald og overskyet opplevelse over Valdresflya...
Bildene får tale for seg selv denne gangen...:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjitta8648
- Innlegg: 161
- Registrert: 03 nov 2008, 18:35
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Bergen