Har du hatt kræsj med MC ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Kanta i sving etter jernbaneundergang pga oljesøl.Ekkel følelse ,kompisen som satt bakpå ,lå å grynta med blod fra nese og ører,jeg ble redd da.Det gikk heldigvis bra.
Dette var i 1974 med Suzuki 100(husker ikke hva modellen heter.liggende sylinder og stort luftfilter)
If it ain't broke, I'll break it.

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av mekkern »

det var en A 100...passa i 50 ramma også.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av evike »

Virago liker ikke gangfart under kjeglekjøring. Har vært nede 2 ganger på den måten.... Vesker, fotstøtter og veltebøyle tok av for alle andre skader.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

VaraderoXL1000
Innlegg: 6
Registrert: 22 aug 2010, 02:23
Motorsykkelen din: HondaVaraderoXL1000

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av VaraderoXL1000 »

Var så uheldig at jeg prøvde meg på en forbikjøring av en uoppmerksom traktorfører!
50 sone, klar sikt, forkjørsvei, ingen møtende, ingen trafikk fra høyre, går ingen vei til venstre. (bildene tatt et par timer etter ulykken)

[img]http://s4.postimage.org/2cy0wr738/IMG_0413.jpg[/img]

Kommer opp på siden av traktoren (fart 50kmt) plutselig ser jeg traktoren begynner å svinge til venstre! :S ingen blinklys, kan ummulig ha kontrollert speil/blindsonen..

[img]http://s4.postimage.org/2cz2y46g4/IMG_0415.jpg[/img]

jeg unngår sammenstøt med traktoren ved å ta en brå unnamanøver, velter og utenfor veien og sklir til det sier stopp i skiltet.

[img]http://s4.postimage.org/2czcvc9es/IMG_0419.jpg[/img]

Ingen skader på meg, men sykkelen ble skadet for opp mot 100 000, sessongen fikk en brå stopp. tok 3-4 månder fra ulykken skjedde til at sykkel var ferdig reparert. (laaang ventetid på delere fra japan)
NB: Om noen skulle være i tvil; Traktorfører fikk all skyld :)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av MaxTron »

Hvordan gikk dette med forsikringa i og med at du ikke var borti traktoren? Måtte du ta det på egen kasko??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Godtvoksen

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Godtvoksen »

MaxTron skrev:Hvordan gikk dette med forsikringa i og med at du ikke var borti traktoren? Måtte du ta det på egen kasko??
Han skriver vel svart her:
NB: Om noen skulle være i tvil; Traktorfører fikk all skyld :)

VaraderoXL1000
Innlegg: 6
Registrert: 22 aug 2010, 02:23
Motorsykkelen din: HondaVaraderoXL1000

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av VaraderoXL1000 »

Jepp, som sagt, traktorfører fikk all skyld.
Jeg var litt skeptisk selv før jeg kontaktet forsirkringsselskapet siden jeg ikke var i kontakt med traktoren, men Traktor fikk alt ansvar grunnet:
Jeg byttet felt i god tid før traktorfører, først når jeg er på traktorførers side eller like bak til venstre begynner traktorfører plutselig å svinge til venstre inn på et jordet (han har da vikeplikt for meg), uten blinklys. Han sjekket heller ikke speil eller blindsone. Jeg har fulgt så godt som mulig trafikkreglene og paragraf 3 vtr. Om å være Hensynsfull, Aktpågivende og Varsom.

Kort fortalt: Han var skyldig i at jeg måtte ta den unnamnøveren som førte til at jeg havnet utenfor veien. :)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av MaxTron »

Fikk vist ikke med mæ den siste linja nei :redface

Men bra det finnes rettferdighet noen ganger da :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av hansraymond »

2000Touring skrev:
Kjellrf skrev:Jeg velta i 80 i Hanakleiva en gang i 82, med CB100.

En kompis og jeg skulle se hvem som turte å ha det heftigste nedlegget, og plutselig vant jeg! \:D/

Etter det har det kun vært idiotvelting i gangfart.
I hanekleiva er det i hverfall muligheter for max nedlegg. Tror jeg har subba med fothvilerene med alle syklene jeg har hatt der;-)
Me too, :-J :redface
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av lefty293 »

Hei!
Jeg har kondemnert elg med ZZR600. Jeg husker selv ikke noe av det jeg nå skal berette dere.

Det var i mai 2006 at jeg var ute på en kveldstur sammen med en kompis. Jeg kjører først men ser ikke dyret som står ved noe buskas i veikanten. Idet vi nærmer oss, krysser elgen veien, jeg gjør et desperat forsøk på legge ned sykkelen og passere bak den. Det hele ender med at jeg treffer elgen med overkroppen og flyr over skogens konge og flyr/sklir ca 50 meter. Etterpå ligger undertegnede bevisstløs med kløvd/sprukket hjelm,mens sykkelen delvis passerer bak dyret og fortsetter over 200!! meter videre og blir stående i en jordvoll. Elgen ligger igjen i veigrøfta med brukket rygg! Det første jeg husker etter dette er når jeg våkner på St.Olavs med lam høyrearm,skulder,bryst og deler av ryggen. Jeg hadde revet ut nervene med rota på nakkevirvel 5,6,7 og 8.
Er dette max uflaks eller max flaks?
FLAKS, jeg overlevde!! Og så var jeg allerede venstrehendt...
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av Banditmannen »

lefty293 skrev:Hei!
Jeg har kondemnert elg med ZZR600. Jeg husker selv ikke noe av det jeg nå skal berette dere.

Det var i mai 2006 at jeg var ute på en kveldstur sammen med en kompis. Jeg kjører først men ser ikke dyret som står ved noe buskas i veikanten. Idet vi nærmer oss, krysser elgen veien, jeg gjør et desperat forsøk på legge ned sykkelen og passere bak den. Det hele ender med at jeg treffer elgen med overkroppen og flyr over skogens konge og flyr/sklir ca 50 meter. Etterpå ligger undertegnede bevisstløs med kløvd/sprukket hjelm,mens sykkelen delvis passerer bak dyret og fortsetter over 200!! meter videre og blir stående i en jordvoll. Elgen ligger igjen i veigrøfta med brukket rygg! Det første jeg husker etter dette er når jeg våkner på St.Olavs med lam høyrearm,skulder,bryst og deler av ryggen. Jeg hadde revet ut nervene med rota på nakkevirvel 5,6,7 og 8.
Er dette max uflaks eller max flaks?
FLAKS, jeg overlevde!! Og så var jeg allerede venstrehendt...
Liker innstillinga di! :notworthy:
Klart du hadde flaks! Eller for å følge opp den humoren i starten av innlegget"Jeg har kondemnert elg med ZZR600."( :lol ), du hadde mer flaks en elgen! ;-);)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Har du hatt kræsj med MC ?

Legg inn av TBI81 »

Noen som har fått flere erfaringer denne sesongen?
Stadig ingen ulykker her, men har da vært nært av og til. Siste lærdom fikk jeg i krysset mellom osloveien og ilaparken der enfelts-veien fra tunnellen bli tofelts. Har bestandig ment dette er en fin plass å legge seg ut i høyrefeltet å kvitte seg med de firhjulte. Rekker jo å få opp litt fart før krysset så fikk testet panikkbremsingen godt da en mann med bil og telefon bestemmer seg for å hive seg ut til venstre inn osloveien uten å blinke eller posisjonere seg i det hele tatt..
Når jeg tenker meg om så har joggere med musikk på ørene litt samme tendensen som folk i bil og telefon. Aner jo aldri når de plutselig bestemmer seg for å legge rett over veien og ber deg lufte bakhjulet ..

Svar