Hvilke treff drar dere til??

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Har fått inntrykk av at noen her på forumet drar MYE på treff, andre mindre..

Tenkte det kunne være arti å høre hvilke treff folk drar på.
Gjerne med en liten kommentar/anmeldelse av noen treff for de som er glad i å skrive.
Hvorfor kommer du igjen til akkurat det treffet år etter år, eller hvorfor kan du IKKE tenke deg å komme tilbake til akkurat DET treffet??
Her er det jo (kanskje?) greit å holde seg litt saklig med kritikken, og ikke henge ut arrangøren. kan jo til og med komme noe konstruktivt/forbedringer ut av det!?!
Arrangørene kan selvfølgelig også komme på banen og kommentere om forandringer blir gjort, eventuelt sånn er det, og sånn blir det så det så, og derfor!!

Begynner med å liste opp hvilke treff æ var på i fjord, så får æ fylle på litt etter hvert:

Orkdalstreffet: Orkdal MC-Klubb, Fannrem
River Meet: Tornados MC , Kyrksæterøra
Norgestreffet 2010: Fredrikstad MC, Fredrikstad
Barracudatreffet: Barracuda MC, Lauvøya i Åfjord
Nordic Vmax Meet 2010: Norsk Vmax klubb , Dagali (dette er ett nordisk samarbeid, Neste år er det i finland, så Sverige, så danmark, før det igjen blir Norges tur)
Frøyatreffet: Frøya MC , Auka på Frøya
Høsrtreffet: Atlantic Riders MC , Freneidet i Frena
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dimzum »

Fra den tida jeg var ivrig treff-kjører var Lofoten mitt yndlingstreff - mc + lofoten er bare helt topp!.....-men det er en stund siden jeg gikk kraftig lei mc-treff og rett og slett slutta å dra, så nå er jeg dårlig oppdatert.....

Skal innrømme at det frister litt å gjøre "treff-comeback" i Steinkjer da :-)
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Intruder »

Ryk & Reistreff,Trashtreff,MCsidentreff,Scandinavian MC treff på Morokulien.... :vs
:D :knegg ME SJÅAST VEL ? :terge :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Dimzum skrev:Fra den tida jeg var ivrig treff-kjører var Lofoten mitt yndlingstreff - mc + lofoten er bare helt topp!.....-men det er en stund siden jeg gikk kraftig lei mc-treff og rett og slett slutta å dra, så nå er jeg dårlig oppdatert.....

Skal innrømme at det frister litt å gjøre "treff-comeback" i Steinkjer da :-)
det er vel bare å trø til det!! Og med påfølgende Roadtrip :\m/:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev:Ryk & Reistreff,Trashtreff,MCsidentreff,Scandinavian MC treff på Morokulien.... :vs
:D :knegg ME SJÅAST VEL ? :terge :\m/:
det skal man IKKE se bort ifra!!

Blant anna Ryk & Reistreffet står på "ønskelista" over treff ja, i nær framtid.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dimzum »

MaxTron skrev:
Dimzum skrev:Fra den tida jeg var ivrig treff-kjører var Lofoten mitt yndlingstreff - mc + lofoten er bare helt topp!.....-men det er en stund siden jeg gikk kraftig lei mc-treff og rett og slett slutta å dra, så nå er jeg dårlig oppdatert.....

Skal innrømme at det frister litt å gjøre "treff-comeback" i Steinkjer da :-)
det er vel bare å trø til det!! Og med påfølgende Roadtrip :\m/:
Nja.....det var dette med kolonne da :lol ](*,)

Den turen ser veldig morsom ut, og kunne vært gøy å blitt med.....meeeen, kort ferie og prioritering mht småunger etc etc etc etc
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev:Har fått inntrykk av at noen her på forumet drar MYE på treff, andre mindre..
Rogg her på MCsiden.no er sjæf når det gjelder MC-Treff. Tror nesten at han var på treff hver frihelg han hadde i 2010 :knegg

Er ikke så mye på treff sjøl, nei... Trollrally siden 2007, men ikke i fjor.
Norgestreffet i Evje 2009 og Fr.stad i 2010 + to svært hyggelige MCsiden.no treff i hhv. Lågendalen hos Evike og Knut Morten og Randsfjordentreffet i sept. Begge behørig omtalt her på forumet i flere tråder med bilder og greier og greier :jada: :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
MaxTron skrev:Har fått inntrykk av at noen her på forumet drar MYE på treff, andre mindre..
Rogg her på MCsiden.no er sjæf når det gjelder MC-Treff. Tror nesten at han var på treff hver frihelg han hadde i 2010 :knegg

Er ikke så mye på treff sjøl, nei... Trollrally siden 2007, men ikke i fjor.
Norgestreffet i Evje 2009 og Fr.stad i 2010 + to svært hyggelige MCsiden.no treff i hhv. Lågendalen hos Evike og Knut Morten og Randsfjordentreffet i sept. Begge behørig omtalt her på forumet i flere tråder med bilder og greier og greier :jada: :-)
Men til våren blir det Steinkjer og roadtrip og Nordnorgetreff?? Ja? Ja?? JA??? JAAA???

Til Dimzum: Ser at det bare er 8 påmelde foreløpig, og blir det bare 8-10-12 trur æ ikke det med kolonne blir noe problem. Er man så få kan man velge å strekke ut flokken sånn at alle kjører med sikkerhetavstand og kan bruke gjørefeltet som de vil.
Uansett, ser ikke problemer med en sånn tur uansett, ser bare muligheter!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev: Men til våren blir det Steinkjer og roadtrip og Nordnorgetreff?? Ja? Ja?? JA??? JAAA???
Er planen det, ja! :janikk
Et lite møte på Høgskolen i Lillehammer den 9. juni først på formiddagen, deretter straka vegen nordover \:D/ :mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
MaxTron skrev: Men til våren blir det Steinkjer og roadtrip og Nordnorgetreff?? Ja? Ja?? JA??? JAAA???
Er planen det, ja! :janikk
Et lite møte på Høgskolen i Lillehammer den 9. juni først på formiddagen, deretter straka vegen nordover \:D/ :mc1
Trur det blir en knalltur!!
Mye fin natur, og mye sosialt håper æ.
Og så er det vel lov å håpe at været blir bra..... :oh
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Globe »

AJ skrev:
MaxTron skrev:Har fått inntrykk av at noen her på forumet drar MYE på treff, andre mindre..
Rogg her på MCsiden.no er sjæf når det gjelder MC-Treff. Tror nesten at han var på treff hver frihelg han hadde i 2010 :knegg

Rogg sitter nok og skriver svarinnlegg enda tenker jeg....det er jo bare noen få timer siden dette emne ble startet :lol

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dexter »

Til dere som er bekymra for hvordan Road-trippen blir organisert: Emnet kommer til å bli oppdatert om ikke så lenge. Det som er lagt ut på Facebook om turen er følgende:

http://www.facebook.com/event.php?eid=152742504778530" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vi ser for oss å stoppe på dertil egnede og severdige severdigheter. Vi har lyst å få til en tur på hvalsafari og de som ønsker kan ta egne avstikkere hvor og når det måtte passe. Fastpunkter vil bli avklart underveis slik at alle vet hvor vi kan møtes etter slike avstikkere.

Vi skal kjøre langt og vi skal kjøre tur, så det blir ikke slavisk kolonnekjøring, men tilpasset til deltakerne og stedene. De som vil kan kjøre sammen og de som ikke vil kan kjøre for seg selv. Felles stoppesteder og overnattingssteder blir avklart underveis slik at vi kan samles der vi skal når vi skal.

Etappene skal være sånn passelig planlagt på forhånd så det blir litt av vinterkosen å planlegge turen! Kom gjerne med forslag og ønsker."
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av rogg »

Ja, hvorfor drar en på treff og hvilke treff er det man søker?

Dette kan bli vanskelig å svare på. Finnes nok like mange grunner som det finnes treffdeltagere.
Jeg og fruen drar på treff for at vi synes det er hyggelig å møte nye mennesker, og ikke minst møte igjen folk en har blitt kjent med.
Vi pleier å dra til Torstreffen i Karlstad i Sverige. Her har jeg vært i 8 år på rad. Lite og hyggelig treff. Man er på hils med alle før helgen er over.
På noen treff møter vi igjen mennesker, som vi bare møter på disse treffene. Så det går et år mellom hver gang vi møtes, og gjensynet er like artig hvert år.

Våre treff er men noen faste, og så prøver jeg å få med to-tre nye hvert år. Man må jo sirkuler og støtte opp om klubbene som lager i stand slike treff. Det er utrolig mye jobb med det.

Treff vi drar på er: Norgestreffet, Torstreffen, Høsttreffet i Kristinehavn, Høstreffet til SHOC,
Treff vi har vært innom: Hortenstreffet, Seljordtreffet, Wings and Wheels, Rusktreffet, Tendstickstreffet, Moitreffet, Pocket Eageltreffet. Har vært på dagsbesøk på Haubokktreffet, Larvikstreffet, det skulle være de fleste.
I tillegg så kjører vi helgeturer. Hardanger, Nordvestlandet(Atlanterhavsveien to år på rad) Må ha en tur rundt Veneren, i år blir det vetteren.

Så sommeren er en travel tid for oss. I tillegg må jeg tilpasse vakt hver 5. vekka :)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av mekkern »

Så lenge det ikke blir 2 uker med telt-rasert kropp men noe Hytter og andre overnattinger innimellom så skal je oppover ja...
:gk

Ellers pleier jeg få med meg Trollrallyet og norgestreffet ellers må det passe inn med andre ting....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvilke treff drar dere til??

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:Så lenge det ikke blir 2 uker med telt-rasert kropp men noe Hytter og andre overnattinger innimellom så skal je oppover ja...
:gk

Ellers pleier jeg få med meg Trollrallyet og norgestreffet ellers må det passe inn med andre ting....
Road-trippen blir å ha innslag av både hotell, rorbu, hytter og telt. Dersom det er mulig å sove inne så legger vi til rette for det. Teltovernatting er ikke en kritisk suksessfaktor for turen slik JEG ser det :knegg

De som kjenner yrket mitt skjønner kanskje at jeg føler at jeg har vært nok ute i telt... så om det kan unngås så blir det unngått
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar