Aner jeg et snev av italienske våte drømmer her eller :AJ skrev: Moto Guzzi!!
Moto Morini!!!
Og ellers alt du finner av flotte ting...
Eicma, Milano, Italia
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Må vel kanskje innrømme det... :oops:fireman skrev:Aner jeg et snev av italienske våte drømmer her eller :AJ skrev: Moto Guzzi!!
Moto Morini!!!
Og ellers alt du finner av flotte ting...
Men samma det, skaff bildene du så blir dette bra, skal du se
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
I morgen
Jeg kjører opp dit i morgen tidlig for å tilbringe dagen der. Bare send inn ønsker så skal jeg se hva jeg kan gjøre.
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Hei :)
Det ser ut som du koser deg der nede.
Her var det jo mye snadder å se..!
Flott at du deler noen av inntrykkene dine med oss andre..!! :)
Kos deg videre..!!
Det ser ut som du koser deg der nede.
Her var det jo mye snadder å se..!
Flott at du deler noen av inntrykkene dine med oss andre..!! :)
En sånn kan du gjerne pakke ned i ei kasse og sende til Drammen..!! :thumbleft:fireman skrev:
Kos deg videre..!!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: I morgen
Velkommen til Forumet :)tagesk skrev:Jeg kjører opp dit i morgen tidlig for å tilbringe dagen der. Bare send inn ønsker så skal jeg se hva jeg kan gjøre.
[TaSK]
Ja, du må svært gjerne ta bilder til oss av disse italienske skjønnhetene, må vite...
Og da snakker jeg først og fremst og latinsk maskineri på to hjul og sekundært om disse langbeinte skapningene som svinser rundt skjønnhetene fra Benelli, Ducati, Moto Guzzi, Mv Augusta, Aprilia, Moto Morini, Bimota, Cagiva, Borile...
Skjønner? eller var det ... comprende...? for alt jeg vet...
Nåja, samme det.
Fint med mange som kan bidra med bilder fra denne messen!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
Måtte nok hatt med en god del kasser skulle man fått hjem et snev av alt det fine som er her,... men ja, jeg er enig i at den bimmer'n der var RÅ!Bimma skrev:Hei :)
Det ser ut som du koser deg der nede.
Her var det jo mye snadder å se..!
Flott at du deler noen av inntrykkene dine med oss andre..!! :)
En sånn kan du gjerne pakke ned i ei kasse og sende til Drammen..!! :thumbleft:
Kos deg videre..!!
- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
Onsdag 5/11-08
Da var det over for denne gang for min del, dvs det blir jo mye etterarbeid og oppfølging av kontakter og avtaler. Har hatt 2 fulle dager på EICMA, og det er nok, hverken mer eller mindre. Hadde sikkert hatt en litt annen "approach" dersom jeg var her kun som "turist".
Kjenner at det tar på med så mye møter og visninger av klær, diskusjoner og "smisking" fra produsenter som vil inn på nye markeder. Men, det er jo en del av gamet. Jeg er meget fornøyd med hva jeg har fått til i år, og ser med glede fremover mot neste sesong.
La i år merke til at Kineserne var langt færre enn sist gang, kan det ha noe med den aktuelle finanaskrisen å gjøre? Ikke vet jeg, men sist jeg var her nede var det nesten 2 fulle haller med kinesiske produsenter.
Fra i morgen av inntar "mannen i gata" (og kvinnene selvsagt!) EICMA, så da blir det nok trangere enn det har vært for oss forhandlere og importører. De neste dagene skal nærmere 500000 mennesker innom og nyte alt på 2 hjul. Nå er jo Italia et MC land av dimensjoner, det er ikke så rart egentlig, med så mange store byer og et klima som tillater kjøring nesten hele året. At en stor del av dem kjører scootere av diverse størrelse får så være, de har sin plass og sin sjarm de også!
Takker for meg for denne gang, og legger inn en hel haug med bilder i neste post, ferdig usortert. Så får dere som ikke har et like stort hjerte for fyrrige italienere som meg og AJ ha meg unnskyldt. Det er noe helt eget med disse linjene,... og kurvene til italienerne... ?
Kjenner at det tar på med så mye møter og visninger av klær, diskusjoner og "smisking" fra produsenter som vil inn på nye markeder. Men, det er jo en del av gamet. Jeg er meget fornøyd med hva jeg har fått til i år, og ser med glede fremover mot neste sesong.
La i år merke til at Kineserne var langt færre enn sist gang, kan det ha noe med den aktuelle finanaskrisen å gjøre? Ikke vet jeg, men sist jeg var her nede var det nesten 2 fulle haller med kinesiske produsenter.
Fra i morgen av inntar "mannen i gata" (og kvinnene selvsagt!) EICMA, så da blir det nok trangere enn det har vært for oss forhandlere og importører. De neste dagene skal nærmere 500000 mennesker innom og nyte alt på 2 hjul. Nå er jo Italia et MC land av dimensjoner, det er ikke så rart egentlig, med så mange store byer og et klima som tillater kjøring nesten hele året. At en stor del av dem kjører scootere av diverse størrelse får så være, de har sin plass og sin sjarm de også!
Takker for meg for denne gang, og legger inn en hel haug med bilder i neste post, ferdig usortert. Så får dere som ikke har et like stort hjerte for fyrrige italienere som meg og AJ ha meg unnskyldt. Det er noe helt eget med disse linjene,... og kurvene til italienerne... ?
- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
OK AJ, her kommer en tirade av italienere (+ et og annet japansk/tysk), nyt og la tankene fare mot nye sesonger!
Lar bildene tale for seg,.. over og ut fra Milano! God natt!
Hehe, bare MÅTTE ha med denne søte ekvipasjen!
Lar bildene tale for seg,.. over og ut fra Milano! God natt!
Hehe, bare MÅTTE ha med denne søte ekvipasjen!
Sist redigert av fireman den 05 nov 2008, 23:51, redigert 2 ganger totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Er'e mulig!!!!????
Så mye bra!!!!
Jeg blir helt lammet... :shock:
Det blir nok ikke et samme, men jeg gelder meg likevel til MC-Messa på Lillestrøm mars neste år...
Så mye bra!!!!
Jeg blir helt lammet... :shock:
Det blir nok ikke et samme, men jeg gelder meg likevel til MC-Messa på Lillestrøm mars neste år...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
Tenkte det ville glede ditt hjerte ja, det er mye snadder å se! Men så klart, Italienerne er jo her på hjemmebane også da. Og dessuten er ikke messa på Lillestrøm så verst den heller. Omfanget er klart mindre, men det er jo mange av de samme tingene som vises. Gled deg du,.. sammen med oss andre. Vi får ta det vi får!
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
PÃ¥ MC, naturligvis
(teksten til et bildet er alltid (!) under bildet)
Den eneste riktig og meningsfylte måte å reise til EICMA på, det er på Bamsefar. Planen er slik: Sale opp klokken halv åtte, ankomme når de åpner klokken ti, tilbringe dagen der, og så kjøre hjem.
Det er omlag 300 km hver vei, akkurat passe som Vorspiel og Nachspiel. Mener nå jeg. Faktisk kan jeg gå så langt som å si at å besøke en MC-mess i drosje eller med tog, det er som å ta den ut uten å stikke den helt inn. Og det, det vil vi ikke.
Klokken syv var jeg oppe, og åtte trillet jeg ut av landsbyen. Tyve minutter senere er det stopp i Versilia for å fylle suppe. Da jeg kommer ut efter å ha betalt er det nesten så jeg får hertestans: All kjølevæsken har rent ut; en lekkasje. Intet besøk på MC-messe i dag.
Men, vent nå litt.....det er jo en Oilhead. En BMW. Luftkjølt for svingende :
Det viser seg å være bilen ved den andre pumpen.
Eftersom jeg har sluttet å røyke kan jeg ikke ta en sigarett for å rome meg ned efter sjokket. Isteden bestemmer jeg meg for å øke farten fra 130 til 145 km/t. Det er 15 over grensen, men min vurdering er at det ikke er tilstrekkelig for å tilrekke seg oppmerksomhet. Men om noen drømmer om å kjøre på de italienske autostradaer så se nøye på bildet. Slik er det. Dette er tatt mellom Fornovo og Parma. Po-sletten ser altså slik ut: Flat, flat, flat.
Som kjent (?) har messen i Milano omlag en halv millin besøkende i løpet av de dagene den er åpen. Det er ganske mange, selv om messen er større enn størst. Jeg er nok både opptatt av litt andre ting, og andre perspektiver, ennd e fleste andre som er der. Jeg er, for eksempel, meget lite entusiastisk for at det brukes halvnakne damer på mange av syklene.
OK, intet her i verden er vakrere enn unge, halvnakne kvinner, men jeg misliker sterkt måten det brukes på. Efter min mening hadde hele industrien fått et løft om det ikke ble brukt penger på slikt. Men, OK, jeg vet svært mange mener det ikke spiller noen rolle. Men jeg mener altså alt "det store og hele" ikke finnes. Det eneste som finnes er detaljer. Verden er summen av detaljene. Ikke noe "overordnet". Og kanskje er nakne tenåringsjenter en detalje. Men da er det en vi kan greie oss uten (på en MC-messe!).
Bildet viser en BMW K1300GT. En detalj, naturligvis. Men jeg trenger ikke å vise mer enn denne detaljen. Du ser alt du trenger å vite. Google gjør resten om det er noe du vil vite.
I begynnelsen av juni var jeg på Mugello (rapportert her). Der så jeg Stoner på Ducati bli banket av Rossi på Yamaha. Bildet viser (tilstrekkelig) av sykkelen han kjørte. Den har "mer enn 200 hk" og veier 148 kg.
Ducati kan også lage vakre ting. De som er opptatt av slikt, ser umiddelbart at dette ikke er en 1098, men heller en Multistrada. Hvem trenger en naken dame (til dette)?
De vakreste byggene på hele messen var det Samurai Chopper som sto for. Se nøye på luftdekselet og se om du kan gjette hvor motoren er hentet fra :
Til slutt: Nå som BMW har kvittet seg med den dumme servoen, fått plugg til å skifte oljen i "kardangen" bak, fått skiftet alle antenneringene til modell 247, og fått på en skikkelig o-ring bensinpumpen, da vet jeg hva jeg ønsker meg til jul.
Og det vet du også, uten at jeg behøver å vise innsiden av låret til den ungen piken som satt på sykkelen (og som ikke så ut til å bli forbauset da jeg satte meg p huk mellom bena hennes og løftet Nikon; bildet viser dog en annen detalj enn den hun trodde jeg foreviget).
Takk for oppmerksomheten.
(Og om du noen gang kommer i en posisjon hvor du kan påvirke bruken av unge jenter på MC-messer så beuk den innlytelsen på en vettig måte.)
[TaSK]
Den eneste riktig og meningsfylte måte å reise til EICMA på, det er på Bamsefar. Planen er slik: Sale opp klokken halv åtte, ankomme når de åpner klokken ti, tilbringe dagen der, og så kjøre hjem.
Det er omlag 300 km hver vei, akkurat passe som Vorspiel og Nachspiel. Mener nå jeg. Faktisk kan jeg gå så langt som å si at å besøke en MC-mess i drosje eller med tog, det er som å ta den ut uten å stikke den helt inn. Og det, det vil vi ikke.
Klokken syv var jeg oppe, og åtte trillet jeg ut av landsbyen. Tyve minutter senere er det stopp i Versilia for å fylle suppe. Da jeg kommer ut efter å ha betalt er det nesten så jeg får hertestans: All kjølevæsken har rent ut; en lekkasje. Intet besøk på MC-messe i dag.
Men, vent nå litt.....det er jo en Oilhead. En BMW. Luftkjølt for svingende :
Det viser seg å være bilen ved den andre pumpen.
Eftersom jeg har sluttet å røyke kan jeg ikke ta en sigarett for å rome meg ned efter sjokket. Isteden bestemmer jeg meg for å øke farten fra 130 til 145 km/t. Det er 15 over grensen, men min vurdering er at det ikke er tilstrekkelig for å tilrekke seg oppmerksomhet. Men om noen drømmer om å kjøre på de italienske autostradaer så se nøye på bildet. Slik er det. Dette er tatt mellom Fornovo og Parma. Po-sletten ser altså slik ut: Flat, flat, flat.
Som kjent (?) har messen i Milano omlag en halv millin besøkende i løpet av de dagene den er åpen. Det er ganske mange, selv om messen er større enn størst. Jeg er nok både opptatt av litt andre ting, og andre perspektiver, ennd e fleste andre som er der. Jeg er, for eksempel, meget lite entusiastisk for at det brukes halvnakne damer på mange av syklene.
OK, intet her i verden er vakrere enn unge, halvnakne kvinner, men jeg misliker sterkt måten det brukes på. Efter min mening hadde hele industrien fått et løft om det ikke ble brukt penger på slikt. Men, OK, jeg vet svært mange mener det ikke spiller noen rolle. Men jeg mener altså alt "det store og hele" ikke finnes. Det eneste som finnes er detaljer. Verden er summen av detaljene. Ikke noe "overordnet". Og kanskje er nakne tenåringsjenter en detalje. Men da er det en vi kan greie oss uten (på en MC-messe!).
Bildet viser en BMW K1300GT. En detalj, naturligvis. Men jeg trenger ikke å vise mer enn denne detaljen. Du ser alt du trenger å vite. Google gjør resten om det er noe du vil vite.
I begynnelsen av juni var jeg på Mugello (rapportert her). Der så jeg Stoner på Ducati bli banket av Rossi på Yamaha. Bildet viser (tilstrekkelig) av sykkelen han kjørte. Den har "mer enn 200 hk" og veier 148 kg.
Ducati kan også lage vakre ting. De som er opptatt av slikt, ser umiddelbart at dette ikke er en 1098, men heller en Multistrada. Hvem trenger en naken dame (til dette)?
De vakreste byggene på hele messen var det Samurai Chopper som sto for. Se nøye på luftdekselet og se om du kan gjette hvor motoren er hentet fra :
Til slutt: Nå som BMW har kvittet seg med den dumme servoen, fått plugg til å skifte oljen i "kardangen" bak, fått skiftet alle antenneringene til modell 247, og fått på en skikkelig o-ring bensinpumpen, da vet jeg hva jeg ønsker meg til jul.
Og det vet du også, uten at jeg behøver å vise innsiden av låret til den ungen piken som satt på sykkelen (og som ikke så ut til å bli forbauset da jeg satte meg p huk mellom bena hennes og løftet Nikon; bildet viser dog en annen detalj enn den hun trodde jeg foreviget).
Takk for oppmerksomheten.
(Og om du noen gang kommer i en posisjon hvor du kan påvirke bruken av unge jenter på MC-messer så beuk den innlytelsen på en vettig måte.)
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)