Hvem er harryest ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Hvem er harryest ?

Legg inn av Jompa »

Egentlig mener jeg at folk må få kjøre den sykkelen de vil, velge den stilen de vil osv.
Men Goldwingfolket er noe helt utenfor min fatteevne, ikke nok med at sykkelen har alt man finner i en alminnelig velutstyrt bil, de setter på tilhenger så de kan ta med seg utegrill, hagemøbler, båt og alt mulig på tur. Og alle kjøper den samme plastikk-kromen som de pynter sykkelen med.

Eller hva med dem som tar på seg biker-kostymet en gang i året, laster fatboben opp på en henger, eller inn i en varebil, kjører til de er ca 1 mil fra treffplassen, parkerer Ivecoen hos kjentfolk og kjører på treff ?
overnatter gjerne på hotell hele treffhelga.
Sist redigert av Jompa den 16 jan 2011, 19:05, redigert 1 gang totalt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Misha »

Hysj! Kjerringa sender laaaange blikk etter de derre lene-so-faene på 2 hjul... :8-[
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Dimzum »

aiaiai...ny tråd om gulvestene....dette kan komme til å lukte svidd.... :notlistening
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av ArcticTiger »

Ja de der Full-Dresser folka skal det mye til å overgå :thumleft ! Det enten det er en GoldWing eller Harley.
En kompis av meg har en 1800 GW med myyye utstyr og stasj på, han fortalte meg stolt at den til-og-med hadde vinduspusser på frontruta!
Øøh, javel, sa jeg, og tiføyde at jeg for min del liker best å sitte ute når jeg kjører mc :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av MaxTron »

Snedig vinkling på en tråd, men må jo si mæ veldig enig, er vel INGEN som er mere opptatt av lyslister og crom en disse "busssjofførene". Og ikke nok med det, det skal helst være "vegg til vegg teppe" på dashbordet og, og gjerne en liten blomsterpotte i hvert "hjørne" :lol
Rett og slett GRUSOMT, men ivertfall gjennomført grusomt ;e

Ett tankekors: Æ har fått mye spørsmål og kommentarer på at æ har kjørt med tilhenger på gammelMax'n (planen er å bygge hengerfeste på nyMax'n i løpet av vinteren), men det er få som kommenterer når det kommer en GW med tilhenger?? Altså: En GW har vel ca 150liter med bagasjeplass orginalt + at de fleste har "takgrind". En Vmax har 0 liter, og sykkelens utseende blir totalt ødelagt av kofferter, softbags og pakksekker er mye surring (har kjørt med det i mange år). Så i mitt hode er det mere naturlig å kjøre med henger på en fin classic nakensykkel enn på en som allerede har mer enn nok lasteplass... :eh
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:Snedig vinkling på en tråd, men må jo si mæ veldig enig, er vel INGEN som er mere opptatt av lyslister og crom en disse "busssjofførene". Og ikke nok med det, det skal helst være "vegg til vegg teppe" på dashbordet og, og gjerne en liten blomsterpotte i hvert "hjørne" :lol
Rett og slett GRUSOMT, men ivertfall gjennomført grusomt ;e

Ett tankekors: Æ har fått mye spørsmål og kommentarer på at æ har kjørt med tilhenger på gammelMax'n (planen er å bygge hengerfeste på nyMax'n i løpet av vinteren), men det er få som kommenterer når det kommer en GW med tilhenger?? Altså: En GW har vel ca 150liter med bagasjeplass orginalt + at de fleste har "takgrind". En Vmax har 0 liter, og sykkelens utseende blir totalt ødelagt av kofferter, softbags og pakksekker er mye surring (har kjørt med det i mange år). Så i mitt hode er det mere naturlig å kjøre med henger på en fin classic nakensykkel enn på en som allerede har mer enn nok lasteplass... :eh
Nei, man setter ikke henger på en Vmax.
Men softbags e da ikke så galt, hvis det da ikke e slappbags. ( sånne som henger ned på eksosrøret og lukter svidd pvc)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Dimzum »

Hver sin smak det der Maxtron. For meg vil det ALDRI være noe alternativ å kombinere mc og henger. Sånn er det bare.
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av MaxTron »

Dimzum skrev:Hver sin smak det der Maxtron. For meg vil det ALDRI være noe alternativ å kombinere mc og henger. Sånn er det bare.
Nei, det er jo kvar sin smak selvfølgelig. Det hadde jo ivertfall blitt lagt merke til vist du hadde kommet med henger på R1!!
Når det gjelder kjøreegenskaper trur æ du hadde blitt overrasket! En god henger merker du faktisk IKKE i sving. Går ut ifra at du merker det, også på R1, vist du laster med 20kg+ ?? Selvfølgelig vil en henger holde igjen litt ved aksellerasjon, og skyve på en del ved oppbremsing, men vil tro at ingen av delene ville være noe problem med din sykkel.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av AJ »

Rogg, moderator her på MCsiden.no, har en enhjulshenger og har bare lovord å si om den.
Hengerfestet på BMW'en hans er også pent og diskret plassert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Dimzum »

Sikkert sant det du sier, men jeg foretrekker å drasse på apsolutt minst mulig. Har ei lita tankveske som jeg bruker. Skal jeg ha mer med meg monterer jeg whoppabag som blir stående på passasjersetet, evt en bag på langs. Det får holde.

Hvis ikke det er nok har jeg pakka for mye og må bære inn noe igjen :D

Ellers synes jeg man skal drite mest mulig i hva "folk" mener. Hvis det funker for den som bruker det er det vel bra da?
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Pollti

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Pollti »

Dimzum skrev:aiaiai...ny tråd om gulvestene....dette kan komme til å lukte svidd.... :notlistening

Legg merke til bikkjene de ble vettaskremte helt til de skjønte hvem det var. Greit å være selvlysende hvis en føler at en blir bedre sett.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:Rogg, moderator her på MCsiden.no, har en enhjulshenger og har bare lovord å si om den.
Hengerfestet på BMW'en hans er også pent og diskret plassert.
Nettopp! Det er noe av påenget mitt: Et tilhengerfeste syns mindre (skjemmer ut sykkelen mindre) enn de aller fleste kuffertfester!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av MaxTron »

Pollti skrev:
Dimzum skrev:aiaiai...ny tråd om gulvestene....dette kan komme til å lukte svidd.... :notlistening

Legg merke til bikkjene de ble vettaskremte helt til de skjønte hvem det var. Greit å være selvlysende hvis en føler at en blir bedre sett.
MEGET FARLIG å FØLE at en blir bedte sett når det sansyneligvis IKKE er tilfellet!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av Dimzum »

Pollti skrev:
Dimzum skrev:aiaiai...ny tråd om gulvestene....dette kan komme til å lukte svidd.... :notlistening

Legg merke til bikkjene de ble vettaskremte helt til de skjønte hvem det var. Greit å være selvlysende hvis en føler at en blir bedre sett.
Har egentlig ikke noe i mot gulvester. For min del kan folk kjøre med roterende gult lys på hjelmen om de vil. Det jeg misliker er at noen på død og liv skal bestemme hva ANDRE skal gjøre og ikke gjøre..
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er harryest ?

Legg inn av MaxTron »

Dimzum skrev:
Pollti skrev:
Dimzum skrev:aiaiai...ny tråd om gulvestene....dette kan komme til å lukte svidd.... :notlistening

Legg merke til bikkjene de ble vettaskremte helt til de skjønte hvem det var. Greit å være selvlysende hvis en føler at en blir bedre sett.
Har egentlig ikke noe i mot gulvester. For min del kan folk kjøre med roterende gult lys på hjelmen om de vil. Det jeg misliker er at noen på død og liv skal bestemme hva ANDRE skal gjøre og ikke gjøre..
Helt enig i dette, folk må gjerne kjøre med hva de vil. Det som er farlig er når disse diskusjonene havner i media, det er alt for mange byråkrater i dette landet som veldig gjerne vil lage nye PÅBUD!!

Trur at vi har mange flinke og kompetente folk i NMCU, trur de har en MEGET god grunn når de IKKE går inn for påbud!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar