GPz 1100, 4 farger på pluggene
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: GPz 1100, 4 farger på pluggene
""Kawasaki's pet, so to speak, has been fuel injection. The first production version appeared in 1980, on the KZ1000G Classic. It worked, despite our skepticism. Kawasaki's system was based on the L-Jetronic system developed by Bosch, in Germany, and earlier seen on Datsun cars, in fact Kawasaki engineers checked Datsun's service experience when they were wondering about all those sensors, the mysterious black box, the miles of wiring and so forth.""
hentet fra CYCLE 1982
Gpz 1100 & Z 1300 kom først med Fuel injection som 1981 modeller.
750turbo ble produsert som 1984 -85 modeller. (E1-E2)
If it ain't broke, I'll break it.
-
OnlineJompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GPz 1100, 4 farger på pluggene
FJZZR skrev:VAr nok delte erfaringer med injection hos Kawa, for modellene etter (gpz900, 1000 o,s,v) fikk forgassere.
Det var nok turbo modellen som førte til at de prøvde injection på gpz1100 og z1300. Mener å huske at de hadde anlegg fra Bosch... husker jeg rett???
Mange tror at BMW var alene om injection tidlig på 80 tallet, noe som er helt feil.
injektionanlegget er fra mitsubishi, samme som polaris brukte på snescootere. ( de hadde 2 og 3 cylindere, så programvaren var vel ikke den samme)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.