Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Fikk meg til å huske en kar her på bygda. Han skulle ha en snau kubikk betong til en liten støpejobb. Og for å spare penger skulle han hente selv. Reiste til det lokale betongfirmaet og framsa sitt ærend. Kara der ante katastrofen, og prøvde forsiktig å snakke ham fra å gjøre det. Men gubben var sta og holdt på sitt.Det var plass i tilhengeren hans,så han skulle ha betong i den. Så han kjørte under tårnet der betongbilene ble fylt,og ventet på betongen. Den kom og knuste likegodt tilhengeren til pinneved. Det vare en slukøret kar som stod og spylte vekk betong og tilhengerrester en god stund, før han kunne reise hjem en tilhenger fattigere. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Hadde han ikke driti seg ut med henger før han da ? 3 tonn, da må en ihvertfall ha lastevne på hengeren på 1200 kg.
:-k Da kunne det fort ha endt godt. :knegg

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå er Eskroten kommet hjem og gild og fin på Kabul Karetens gamle plass. Det var litt baluba med skiltene i dag men Biltilsynet ordnet opp. Vi satt med 3 sett skilt og visste ikke helt hvem skilt som skulle på hvilken bil men det ordnet seg i løpet av en halvtime. Første inntrykket er at det drifts temp på motoren er i laveste laget. Men varmeapparatet virket nesten fint så diagnosen er : Jalla tempmåler. Veldig lett på styringa var den og så da er det sikkert olje på servoen. Går utifra at det er servostyring på den men ikke pokker om jeg gidder å sjekke. Varmetrådene i bakruta er no ånkli dritt , de slår seg av alt for fort. En har da annet å gjøre enn å slå på bakrute trådene i eninga når en kjemper med germansk lavteknologi ? Men sigarett tenner testen, der scoret den fullt hus. 10 av 10 poeng for den men så ikke ut som den hadde vært brukt før. Forrige eier har nok hatt ånkli gode nerver.
I morgen kl 10 00 settes den for alvor inn i pollti tjeneste og da begynner forfallet for full styrke !
Masse småelektronikk,en stereobenk og en del metallskrot skal på dynga. Ny motor til Cagge skal hentes hos Posten og 55 kvm tak skal kjøres hjem fra Fix.
Trenger fremdeles 14" alufelg med boltdia 4 x 108 hvis noen har noe liggende. :\m/:

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Onsløv »

Pollti skrev:Trenger fremdeles 14" alufelg med boltdia 4 x 108 hvis noen har noe liggende. :\m/:
Ja, tror jeg har en felg liggende. Fra Fundo Wheels, tror jeg. Det er jo ekslusivt det idag. Om den er helt rett, tror jeg ikke, da felgens siste tur hadde møte med en kant. Men hvem vet?

Men den kan doneres bort....

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Skal huske på det. Egentlig litt tidlig å tenke særriøst på sommerdekk. Men jeg har oppdaget alarmerende ting i garasjen ! Ikke nok med at Misha har sendt Mads østover. Eskroten er jo Bergensbil oppdaget jeg i går. Skikkelig ille.
Så idag måtte jeg flytte det som var igjen av Skeineløyse Kjøyregreier bort i containeren. Nå er det bare Donnaen igjen og hun godtok det etter å ha fått ny julestjerne på juletreet sitt. Italienske damer er jammen i meg fleksible men jeg måtte kjøpe ny Xenon pære til frontlyset hennes også før hun gav seg. Ny motor kommer over nyttår, da tenker jeg hun går overstyr. :knegg
Så bygde jeg hylle i teak til hjelmene med litt hjelp av en utrolig dårlig møkkafres fra Netthandelen. Snekkeren var værre enn fresen så det ble ånkli bra tilslutt. Nesten ihvertfall. Etterpå impregnerte jeg Bullshit dressen. Og sånn gikk denne dagen. :janikk

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:En ånkli Skropel Rakett med laserdekk og romkapseler altså ? De er ånkli flåtte de. Du har handlet en City med 1 liters motor med hele 45 hester fra ca 1997 tenker jeg ? Ikke så gal bil egentlig men sjekk oljepumpa som er utenpå liggende, de hadde en lei tendens til å sprekke med dertilhørende moro med Viking midt på natta. Dette er en haitekk bil, kamakselen er hul for å spare vekt også har den utetemperatur måler og greier og ABS elektronikk boksen er konstruert av Jønsstjerne Tvilsom.
Skropel hadde en modell som het City Joy og. De mest hårete modellene hadde 1,4 liters motor på fryktinngytende 64 hk og heldekkende hjulkapsler. Et ånkli råskinn :knegg
JUPP! men denne er fra 1999 Pollti, ellers stemmer det meste du sier, ;e og nu har jeg fiksa småtteriet som var på den,
så nu kan den glatt gå gjennom EU-da kontrollen, :thumleft (håper jeg da) er virent å sjekke alt i 15blå ute uten løftemuligheter. :sk?
så håpet er at alt går glatt på kontrollen.. :mk
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

99 modell, da er den jo ikke innkjørt enda da jo ? Du skulle sagt fra så kunne du stått i garasjen her. Har en gassovn på 4000W og når den går på full guffe hadde du sluppet unna med 2. grads frostskadde fingre bare. Blir ikke varmt akkurat men snøen på bilen smelter om ikke noe annet.
Det er en jordingsfeil på Eskroten. Når en bruker bakruteviskeren så slår tåkebaklyset seg på og kjørelyset slukker. Etter ca 20 minutters kjøring så virker alt som det skal igjen. Ånkli stilig :lol Men det gidder jeg ikke å gjøre noe med når det er så kaldt. Gidder sikkert ikke å gjøre noe med det når det blir varmt heller :prf

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av ejs »

Pollti skrev: Etter ca 20 minutters kjøring så virker alt som det skal igjen. Ånkli stilig :lol Men det gidder jeg ikke å gjøre noe med når det er så kaldt. Gidder sikkert ikke å gjøre noe med det når det blir varmt heller :prf
:thumleft :thumleft :thumleft

Skjønner tankegangen
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:99 modell, da er den jo ikke innkjørt enda da jo ? Du skulle sagt fra så kunne du stått i garasjen her. Har en gassovn på 4000W og når den går på full guffe hadde du sluppet unna med 2. grads frostskadde fingre bare. Blir ikke varmt akkurat men snøen på bilen smelter om ikke noe annet.
Det er en jordingsfeil på Eskroten. Når en bruker bakruteviskeren så slår tåkebaklyset seg på og kjørelyset slukker. Etter ca 20 minutters kjøring så virker alt som det skal igjen. Ånkli stilig :lol Men det gidder jeg ikke å gjøre noe med når det er så kaldt. Gidder sikkert ikke å gjøre noe med det når det blir varmt heller :prf
Typisk Eskrot, det er svakheten på de, det er jordingen på lamper bak som er svakheten, pluss brudd på jordkabel til visker bak, lamper er lett å fikse da, ta av og rens med spray, og skrap på metallet så det "belegget" som danner seg blir borte, jeg satte på en ekstra Jord-kabel fra lampene på mine Forder, og da forsvant jord problemet, ! ;e
På den Sierra'n jeg hadde, var det fusking og nøkking i motoren så jeg pruta den kraftig ned, det viste seg å kun være fukt og dritt i multikontakten på motoren, som står midt i møkka-strømmen,
Genial plass å ha den kontakten :orefk
etter en rens så ble den god som gull. den ble solgt til en fornøyd kar oppi Hønefoss. :prf
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Tror ikke det er så mye tankegang, det er rein latskap :doh

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Kan vel legge opp ny jord til bakruteviskeren og ? Å ligge og lete kabelbrudd er møkkajobb. Tror jeg begynner med å legge opp ny jord til begge baklysa så blir nok det meste ånkli bra . :mk

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Skal du leke "elektriker bek-mørkt"? Bare pass på slik at de slutningene du trekker ikke er kortslutninger. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ser ikke mørkt på det vet du Desmo :knegg Akkurat nå så har jeg lagt opp startkabeler som ekstra jording til baklyktene. Ånkli fagmessig utført såklabert 8) Nå virker bakrute viskeren som den skal utrolig nok. Men tåkebaklyset er dødt fremdeles. Og med bryteren til tåkebaklyset kan jeg fremdeles styre kjørelyset når bakruteviskeren er i bruk. :-k Men løsningen på det er helt soleklar enkel. Flere startkabeler såklart ! :prf

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Det er nesten så jeg kan se for meg det vel utførte arbeidet ditt. :sk?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ja, det blei politiet imponert over også da jeg nettopp ble stoppet i promillekontroll. Alkohol ? spurte de. Jatakk sa jeg hvis jeg ikke blir tatt så. Det syntes han ikke var noe moro så da ville han se refleks vest. Siden jeg ikke har noe tro på nytten av refleksvest så fikk han mine ubegrunnede grunner for ikke å ha det i Eskroten. Da ble han overmåte ufyselig og ville se varseltrekanten så da måtte bagasjeromsluka opp. Han ble så imponert at han glemte alt om refleksvest og varseltrekant og skjenking av bilfuhrere at han ble satt helt ut og måtte konsultere en høvding på på kammeret om lovligheten av startkabeler brukt som jording. :scratch Avskilting sa han. Pølsehue sa jeg, hvor i forskriftene står det at det er forbudt å bruke startkabeler til annet enn å starte bilen ?
Mere radiokontakt med høvdingen på kammeret også fikk jeg beskjed om god tur videre og med beskjed om å ordne det permanent. Da jeg spurte om han mente jordingen med startkabeler ble han pionrød i trynet og hveste at nå var det nok tull. Men jeg er så innmari grei at jeg lovte å gjøre det snøggast råd og ihvertfall før Eskroten skal resirkuleres.
Det stod en polltiaspirant og glante med svære øyne på opptrinnet. Da jeg nevnte til henne da jeg startet Eskroten at jeg trodde sinna betjenten hadde glemt tilbudet sitt om juledram i busslomma datt hake hennes helt ned i utringingen hun ikke hadde. :( Det er på høy tide med revisjon av politiuniformer syntes jeg. Sånne Commando uniformer og pønke støvler kler ikke politidamene. Nå er jeg for innføring av bikini,type vinter.
Hun hadde omtrent like mye humoristisk sans som Haus Gestapo hadde i dag etter at jeg massakerte deler av taket i heimen i dag med min nyinnkjøpte kinesiske bajonettsag til kr 598. Hun blei ilter :orefk Men idag beskyldte et medlem her meg for å være over snittet for rasshøl og det stemmer sikkert. :dontknow

Svar