JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38012
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Kjempehyggelig at du fant veien hit, Bimma :)

Tror Jalmar har noen referater på lur, men vi vil ikke ha sprutende tastaturer, blir så mye å rydde etterpå, og gjett hvem som må rydde :roll:
Støtter den :cheers: :thumbleft: !
Hyggelig at du stikker innom, Bimma
Blir nok liv her etter hvert nå, ja... 8) :wink:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Kjempehyggelig å taste med "fornuftige" bikere igjen.....hehe :lol:
Dette kan resikere å bli en hyggelig vinter.. :wink:

Og Ragnhild: tastatur-knottene må Jalmar pent finne seg i å rydde opp selv...! :lol:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bimma
Ja, det mener jo jeg òg, men har litt dårlige erfaringer med gutta boyz :wink:

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Og spesielt med Jalmar, han er jo en ordentlig rotekopp.....!! :shock:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

bimma skrev:Kjempehyggelig å taste med "fornuftige" bikere igjen.....hehe :lol:
Dette kan resikere å bli en hyggelig vinter.. :wink:

Og Ragnhild: tastatur-knottene må Jalmar pent finne seg i å rydde opp selv...! :lol:
har sjelden møtt noen fornuftige bikere :D heldigvis

Hei til alle forresten, jeg hadde visst et gammelt brukernavn her som fremdeles virker.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Velkommen Pelsen :)
Hyggelig at du også kommer innom :)

Jeg er da fornuftig? :roll: så da vet du da om ei iallfall :wink:

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

pelsen skrev:
bimma skrev:Kjempehyggelig å taste med "fornuftige" bikere igjen.....hehe :lol:
Dette kan resikere å bli en hyggelig vinter.. :wink:

Og Ragnhild: tastatur-knottene må Jalmar pent finne seg i å rydde opp selv...! :lol:
har sjelden møtt noen fornuftige bikere :D heldigvis

Hei til alle forresten, jeg hadde visst et gammelt brukernavn her som fremdeles virker.
Det er jo det som er så fint at fornuftige bikere er fornuftige fordi de ikke er så fornuftige....ehhh.... eller hvordan var det nå det var igjen.... :roll: :wink:

Hei til deg også Pelsen! :hello2:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Vi er det vi er, fordi vi ikke ble annerledes. :D
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Velkommen alle sammen! :D

Det er lettvint å rydde opp i knuste tastaturer. Jeg har da støvsuger. Så får jeg noe den kan brukes til også. :wink:

Turreferater kommer litt etter litt. Begynner å få litt system på pc'n min nå, så da blir det til at jeg legger ut etter hvert.

Men nå prioriteres jobben med å få Gamle vinterklar. Finner dessverre ikke bakfelg som passer, så jeg får legge piggdekket på den felgen jeg bruker om sommeren. Det går jo det også. Ellers venter jeg på styremoffer som er bestilt. Tilsist må jeg skaffe noe flattjern så jeg får tilpasset noen små sidekofferter til det gamle Denfeldt-racket jeg har montert. Skal forsøke å konstruere koffertfester som samtidig kan fungere som veltebøyler bak. Moro å holde på med sånn pusling i garasjen. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Er bare fordi du vil sitte og skrive om prosjektene dine i verkstedforumet, at du finner på sånne ideer.
Nei, 5/4" galvaniserte rør som ligger parallelt med sykkelen, da får du både veltebøyle og meier.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Her følger et referat fra 03.04.08. Første egentlige langturen med Voye. Historiene nå i starten bærer preg av at jeg var ganske spent på hvordan Voye ville duge.

Været var fint igjen i dag. Sola skinte så vidt det var. Ingen grunn til å være hjemme med andre ord. Fyrte opp Voye og la i vei ned mot Oslo. Kjørte utover til Tyrigrava og videre ut på E6. Fulgte E6 nedover mot Sverige og over grensa. Ingen grunn til å stoppe ved grensa, så jeg svingte ikke av E6 før ved Uddevalla. Greit å få testa Voye på litt rask motorvei også. Og som vanlig blei det topp karakter. Ingen grunn til å grue seg for motorveikjøring altså.
Ved Uddevalla tok jeg av fra E6 og kjørte mot Bengtsfors på rv 172. Godt å komme litt vekk fra den trafikkerte motorveien og over på raske svenske landeveier med liten trafikk. Tok en liten rast et stykke etter Uddevalla. Det har lett for å bli lange kjøreperioder på Voye. Ikke trenger han bensin særlig ofte, og ikke er han slitsom å kjøre. Har ennå ikke merket noe til verken tresmak i baken eller andre ukomfortable bivirkninger.


Det var sol og varmt på rasteplassen mellom Uddevalla og Bengtsfors.
Bilde


Det het Färgelanda der jeg stoppet.

Bilde


Ikke så grønt i naturen ennå.

Bilde


Etter rast blei det full fres ut på veien igjen. Stoppet ikke mer før jeg kom til Bengtsfors. Der fyllte jeg bensin. Forbruket er fortsatt under halvliteren pr. mil, og det er bra med tanke på at kjøringen på denne turen ikke akkurat har vært særlig økonomisk. Etter tankfylling blei det å fortsette rv 172 til Årjäng.Derfra blei det E18 til Ørje. På Statoilen i Ørje stoppet jeg for en dobbel cheeseburgermeny. Godt å få litt sunn norsk sikringskost innabords etter en lang dag i salen. Etter matpause blei det straka vegen hjem. Først E18 til Momarken, så rv 22 til Fetsund. Rein transportetappe.

Alt i alt en tur på 52 mil. Helt grei dagsetappe. Merker at formen sitter som den skal, så nå må jeg snart komme i gang med de lengere ekspedisjonene. I morra har jeg tenkt å ta et oljeskift på Voye slik at jeg er sikker på at alt er 100% før langturene starter.


Setter inn et kart som viser ruta:
Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Jalmar skrev:Spiser kun is når jeg er på den tradisjonelle dagsturen til Trondhjem hver høst. Og da spiser jeg bananasplitt. 8)
Hmm er denna jeg har blitt anbefalt å prøve når jeg stopper i Trondheim til sommeren? ;)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ja, jeg pleier å ta en bananasplit mens Ragnhild skravler. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Mens vi skravler, unge mann

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Heisan Cheron :)
Hyggelig at du kommer innom :)

Får vi se hvordan det går med CB-prosjektet?

Svar