Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:Kjøpte 96 Eskroten. Den er dønn strøken gitt og har ånkli flotte Biltema hjulkapseler ! Satte i nytt batteri siden det gamle var frostsprengt og dælja litt på starteren med 5 kg urmakerverktøy så startet den også. Selgeren er overmåte pirkete, dynamoen lader jo fint den. Det er litt vel store dreneringshull i begge kanalene men siden selgeren kan sveise så fikset vi det og. Den lokale høggærn supplerte strøkne felger og piggdekk med både mønster og pigger. I morgen blir det oljeskift og filterbytte før det blir EU kontroll og da kan den registreres på fredag. Nå må jeg bare finne et passende navn til den. :dontknow
Eskroten da? som du allerede har kalt den, passende navn det vel.. :lol har hatt sånn FiksesOg RepareresDaglig før ser du, var imponert over den lave kilometerstanden, men resten av bilen? blærk! Made In Brasil attpåtil! ](*,) etter ett års eierskap valgte jeg å gi den den siste olje, så pr, idag er den vel spredd rundt om i de Norske hjem. ;-);) til glede for de med løse planker på husveggene. :thumleft
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Er egentlig ikke et øyeblikk i tvil om at den kommer til å gi mange gleder i form av uforklarlige driftsforstyrellser og ufin oppførsel når det ikke måtte passe føreren av dette eminente stykke germansk lavteknologi. Navnet kommer antagelig av seg selv i så måte.
Igår måtte jeg kjøre MC også . Det var kaldt selv om det bare var 1 km til containeren. Måtte rydde plass til Germaneren ved siden av Cagge og Kim-Il. Så satte jeg batteriene til lading og oppdaget at det var kaos i verktøyet.
Så da rigget jeg opp juletreet til sykkelene og gjorde klar gassovnen istedet. Det skal bli mildt til lørdag så da hadde jeg tenkt å bytte olje og filter på mopedene og rydde i verktøyet etterpå mens gassovnen durer og går. Han dærre masekråka Mads har visst flyttet hit. Misha er sikkert blitt sinn på`n og satte`n på toget østover. Ånkli dårlig gjort Misha ! :orefk :terge

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Den blir helt sikkert hetende Eskroten. Et kjempefunn av en bil det her. Idag gav dynamoen opp, det røyk fælt og så var den død. Så var det til å fikle og kødde i -14 grader for å få inn en byttedynamo. Haus Gestapo ble helt yr i hodet av synet av hvitrimet rørleggerrumpesprekk som stakk ut av motorrommet. Blir jeg ikke sexobjekt i kveld så blir jeg det aldri :-k Også så fint den ladet etterpå ! Kan nesten levere strøm inn på strømnettet nå.
Så da raste jeg inn for å tine blåfryste pølsefingere. Ut i bilen igjen for å kjøre til EU godkjenning. Da kom det asmatiske hikst fra starteren, det var dødskramper. Nå er Eskroten helt død. Så imorgen går turen til Biltema for å hente en ny starter. For sikkerhetsskyld så er EU godkjenningen utsatt ei uke i tilfielle Eskroten igjen skulle lide av mere germansk tekonlogi svikt :knegg Jeg er sikker på at dette en karet av ypperste klasse som vil få Sheriffen til å juble av glede med tid og stunder :notlistening

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Tror ikke den Eskroten går gjennom EU-kontroll på første forsøk uten mangler. Er nesten villig til å vedde på det, men bare nesten. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Det tror jeg den gjør ! Rusthullene er sveiset,bremsene er bra, alle lysene virker og den har til og med styring . Såfort den har passert kontrollen da kan det naturlige forfallet fortsette :dontknow Men om den passerer om 2 år er jo ikke sikkert. Bortsett fra hullene som var i kanalen så er den slettes ikke værst karosserimessig alderen tatt i betraktning. Litt rust er det jo på en gammel haug såklart men har ikke funnet mere "farlig" rust. Enda :\m/:

Men nå er det +4 grader her Desmo. Drypper fint fra taket ! Nesten ånkli fint 2 hjulsvær nå :vs

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

KGB sin kvinneavdeling i farta :-k


http://tb.no/nyheter/fikk-bilen-avskilt ... -1.5880337" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Onsløv »

Eskrot ja. Hadde en slik tidligere, 90 modell. Made in UK mener jeg den var.
Lav og ekkel.

Ble sveist en god del på denne erindrer jeg, solgt til en ungdom, som kondemnerte fikk en bil parkert i den. Han tjente peng på den der....

Men pollti.... Ta opp trekket i bagsjerommet, ruster flott i gulvet der det møter støtdemper-tårna.
Den og kan sikkert finner mer rust i bagasjerommet langs med ramma, mener jeg å huske.

Det kan jo være at de har fikset det i nyere utgaver.

Lykke til!

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Så er batteriene på Cagge og Kim-Il toppladet. Olje er skiftet. Nå står de ved siden av hverandre pent dekket til og venter på våren. Det var voldsomt med energi på Mads i dag så da ble TV benken i Braastad Bula byttet ut og CD og DVD satt på plass i skapet. Og under ryddesjauen så dukket laderene til MC kommunikasjonen opp og. De har gantert flyttet på seg selv fordi de lå ikke der hvor jeg har lett før ihvertfall. Ånkli dårlig gjort altså. :orefk
Nå skal jeg se Italias GP før det blir hjelmpuss og pussing av støvlene.

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Hater å innrømme det men jeg har vist meg å ha blitt en fadese til å kjøpe lurvete biler. I dag stilte jeg med Eskroten til EU kontroll og når mekanikeren ropte meg inn for å se bilen var jeg bombesikker på at dette var en grov feilinvestering. Han klaget litt på hønsedritt sveisinga og ba om lov til å fjerne en masse tectyl og finsveise litt for deretter å sparkle,lakkere og tectylere igjen for å få det strøkent. Jeg var helt sikker på at han var mere gal enn Gamlingen,Cheron,Jalmar,Mekkis og meg tilsammen. Men så kikket jeg meg rundt på Eskrotens buk og fikk :oh Den er jo pinadø akkurat som ny jo !!! Dønn strøken, en kan ikke se den har vært kjørt engang. Og hele eksosanlegget fra manifolden og bak er helt nytt, har vært kjørt kun få hundre meter. Merkelappene er ikke brent opp enda.
Svært skuffende så da ba jeg ham om Onsløv sjekk for litt rust i bærende deler og suspekte demper innfestninger er jo et møst på gammalt ræl :prf Litt skal en jo svette når det er kontroll i veikanten. Mekkeren var helt vill og påstod den er bedre enn ny der også. Makan til iddiot . :( Han skrøt til og med av strøkent,velpleid interiør ! Da ble han tulling i mine øyne men så sjekket jeg under alt søppelet i bilen. Og jaggu meg hadde han ikke rett igjen !
Dette er absolutt siste gang jeg gjør særriøse forsøk på å kjøpe kvalitetsræl godt nedsødd og nedmåket av John Deree. Bilen er kjøpt usett, ustartet og ikke prøvekjørt , og helt nesnødd for litt over vrakpant pris og så byr mekanikeren 32 000 kr for den i dag etter litt jobb med å få liv i den. Totalkostnaden selv med bytte dynamo og bytte starter er god under 10 000. Vintehjula til Kabul Kareten byttet jeg bort i 4 alu felger + vinterdekk av tvilsom kvalitet til Eskroten så det regner jeg ikke med.
Men siden Jan Thomas faktoren øker her så rundes 10K med de 1500 mekkeren skulle ha få kjøre kanalsveisinga helt bra. Og fremdeles trenger jeg sommerfelger. Noen som har noe å selge ? Den er klar for å hentes mandag sa han.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Du skulle ha kjøpt noe fransk, eller enda værre; koreansk. Kia er jo forkortelse for Koreansk IndustriAvfall. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Var på nippet til å kjøpe en løen Kia Shuma. Men den hadde ikke hengerfeste var litt dyr også hadde den servicehefte så da ble det Eskrot. :terge

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av hansraymond »

og jeg da? har gakka hen og kjøpt en Blåbærblå Skropel Corsa, :doh
Bilen ser forsåvidt fin ut, er bare småtterier å bemerke, men motoren er den minste Skropel har levert. Altså= 1.0 strikkmotor. 40 gamp eller noe slikt, oppoverbakker går med ett nødskrik, Og Forbikjøringer? GLEM DET!!, Garantert Førerkortvennlig altså! :scratch :lol :scratch :lol :scratch
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

En ånkli Skropel Rakett med laserdekk og romkapseler altså ? De er ånkli flåtte de. Du har handlet en City med 1 liters motor med hele 45 hester fra ca 1997 tenker jeg ? Ikke så gal bil egentlig men sjekk oljepumpa som er utenpå liggende, de hadde en lei tendens til å sprekke med dertilhørende moro med Viking midt på natta. Dette er en haitekk bil, kamakselen er hul for å spare vekt også har den utetemperatur måler og greier og ABS elektronikk boksen er konstruert av Jønsstjerne Tvilsom.
Skropel hadde en modell som het City Joy og. De mest hårete modellene hadde 1,4 liters motor på fryktinngytende 64 hk og heldekkende hjulkapsler. Et ånkli råskinn :knegg

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

En vits som er utgått på dato; Alle biler ruster, men Opel har Rekord. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Bestefaren min hadde en Skropel Kaftein 1956 modell. Den var asfaltert under den ! Flott bil med 6 sylindret motor og 3 trinns gearkasse. Men så havnet gammærn i elendig selskap og kjøpte en Fård 26M 2 dørs coupe. 6 sylindret motor i den og tror jeg ? Grafittgrå og litt stilig bil egentlig. Å se på. Bilen var antagelig ikke rare greiene. Han byttet den inn i en Lada som jeg var så heldig å arve :scratch Men det fikk meg ihvertfall til å lære å sette pris på møkkabiler.
Ladaen gikk ikke an å få i 2dre gear når en gearet ned. Bortsett fra det var den ånkli flått. Helt til begge bakdørene datt av når den var fullastet med pukk. Så da sveiset jeg dørene fast og den fungerte helt utmerket helt til den knelte på midten midt i Tønsberg sentrum full lastet med grus. Viking mannen bannet fælt for han klarte ikke å dra Lada banana opp på bergingsbilen.
Så var det å få tak i henger og spa verdifull grus over i den. Det gikk veldig bra. Ladan kom på Viking bilen omsider og vi la trøstig i vei med en Fård 12M og henger. Vi kom helt til Teie Veidele så gikk høyre bakhjul på hengeren varmt og det ble en dekkseksplosjon. Hengern vælva og 1 kubikk flott grus rett i bakken.
Viking mannen holdt nesten på å bli sinnsyk da han fikk se mitt vakre åsyn igjen så sinna ble han. Han tok med seg en forvridd henger og vi sopet veien for grus som vi lastet opp i bagasje rommet på en Fård 15M. !2Men hadde litt rar bakhjulsstilling etter vælven så den ble kjørt bak en låve og står sikkert der enda for hva jeg vet.
Men jeg lærte en ting av dette, 6 ganger overlast på hengere er ikke bra. Nå fyller jeg dekka med 45 pund og laster de til dekkene begynner å bli halvflate da går det så bra atte. :\m/: En da tross alt en ansvarsfyllt borger av Kongeriket :oh

Svar