HeiFlattop skrev:Kobberpasta?
Ikke bruke kobberpasta mot aluminium.(galvaniske strømmer)
Bruk Aluminiumspasta.
HeiFlattop skrev:Kobberpasta?
Flott at det er noen som har bedre peiling på sånt enn meg.ejs skrev:HeiFlattop skrev:Kobberpasta?
Ikke bruke kobberpasta mot aluminium.(galvaniske strømmer)
Bruk Aluminiumspasta.
Snikkeren skrev:Er det noe spesielt du tenker på? Har han fått noen dårlige råd?Duville skrev: Utførslen og meldingene her virker å bekrefte dette ganske så grundig!
Duville skrev:Snikkeren skrev:Er det noe spesielt du tenker på? Har han fått noen dårlige råd?Duville skrev: Utførslen og meldingene her virker å bekrefte dette ganske så grundig!
Kan ikke se at rådene som er gitt er kommentert av meg så om du var så vennlig å ikke ta setningene ut av sammenheng så hadde det vært ok. Kunne jo nevnt litt om pasta nå men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre![]()
Det ble spurt om råd her og da kan jo ett råd være å spørre en som kan dette om å få litt opplæring i praksis. Dette er jo også ett råd - ikke snakk om å slenge dritt eller noe som helst annet men bare et råd på linje med andre råd som gis i tråden.
Når det stilles spørsmål om kvaliteten på arbeidet hos merkeverkstedene så tror jeg nok at jeg heller ville ligge foran en som hadde fått skiftet bremser på merkeverksted enn en som prøver seg litt frem til det de synes er ett bra resultat---
Grunnen til at jeg kun siterte akkurat den setningen er at du skrev at meldingene her bekreftet påstanden din. Hvis du da siktet til hans meldinger, så ser jeg ikke helt poenget med den setningen, da han faktisk spør om råd for å unngå å gjøre noe halvveis. Han skulle bare skifte bremseklossene, og det er jo ikke noen heksekunst. Når han da støtet på et problem han ikke har vært borti før, spør han om råd. Det er jo det man har slike forum til.Duville skrev:Kanskje bremser er noe av det arbeidet det kunne være en ørliten ide å la en Mekker som har litt mere kunnskaper om saken få lov til å gjøre. Da ville det blitt så mye tryggere for alle å ferdes på veiene. Utførslen og meldingene her virker å bekrefte dette ganske så grundig!
Neppe noen skade, men ikke særlig nytte heller. Slike deler er greit å pusse med negerkuse, da blir det rent uten å ripe for mye.Snikkeren skrev:Og angående pasta. Hadde stemplene tatt noe særlig skade av å bruke kobberpasta for å få vekk irr'en, når man renser de godt etterpå?
Har fulgt meg litt i denne tråden og enkelte innspill ser ut til å være på grensen til det kverulerende. Om dette skyldes misforståelser eller måten enkelte formulerer seg får så være. Kanskje en idé å lese hva som skrives flere ganger, ta en pause, kjøle seg ned litt og komme på banen igjen når en får litt avstand til tingene man reagerer på.harlex skrev:Det må jeg si... Enkelt formulerte spørsmål fører til amper stemning... Fantastisk hvordan kverulanter og "menneskekjennere" utfolder seg..... Jeg har i løpet av svært kort tid tydeligvis fått mitt ”pass påskrevet” og det av folk som overhode ikke kjenner meg eller min kompetanse på noen som helst måte….. Her bli man tilegnet egenskaper og plassert i bås på et svært tynt grunnlag. Makan til kranglefant og forutinntatt ”besserwisser”har jeg faktisk ikke møtt i noe nettforum.
Oppfordrer moderatorer/administratorer til å opprette egen ”tråd” som heter ”Kverulanten” der enkelte vanskelige personer kan kverulere til de ble enda mer ”Varm i trøya…”Dermed kan vi andre som er ute etter konkrete tips og råd få ha de faglige ”trådene” for oss selv”
Vil igjen takke dere som faktisk kommer med konstruktive svar på problemstillingen…. Skal nok komme i havn med dette også ja… :-) Selv om sikkert en og annen tviler så har jeg vært borti betydelig større mc-reparasjoner før, men om jeg så aldri hadde tatt i en skiftenøkkel så har jeg inntrykk av at man i dette forumet kan få andre råd enn at "du er dum ,og må levere inn sykkelen på mc-verksted snarest mulig" Eller?
Han blir nok fornøyd med nye bremser.harlex skrev:Status: Plukket kalipperen....Det var ikke veldig lett å få den fra hverandre for å si det slik men det var desto mer åpenbart hva som var problemet... Den ene glidepinnen var full av rust og det var hull i den ene støvbeskyttelsesgummien. Satt helt fast... Jeg er overbevist om at dette har vært slik siden sykkelen ble kjøpt i fjor høst for dette skjer ikke over natten... Iallefall ikke så gale... Rep.sett med pakninger ol. samt nye glidepinner er bestilt... Mens vi venter blir det skikkelig rengjøring av de ulike komponentene... Regner med naboen får seg en overaskelse når vi får det fikset. De bremsene kan umulig ha ytt sitt beste......