MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Pårørende
Innlegg: 6
Registrert: 09 sep 2010, 11:38
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Pårørende »

Jeg er nær pårørende til han som forulykket på jevnaker i går. Og jeg vil komme med en kommentar til innlegget AJ skrev.

Først vil jeg fortelle at tilstanden fremdeles er kritisk og han kjemper for livet på Ullevål sykehus. Han ligger i koma, er stabil, men ligger i respirator så faren for komplikasjoner er stor. Vi krysser fingrene og håper alt går bra videre.

Når det gjelder ulykken så har politiet understreket at mcføreren her er helt uten skyld. "Det oppsto flere uheldige omstendigheter på en gang og i denne situasjonen var han sjanseløs" (politiets egne ord).

Når det gjelder de to kvinnelige politibetjentene vil jeg trekke fram den yngste av dem. Hun er visstnok bare aspirant. Hennes håndtering av ulykken har gjort et varmt inntrykk på oss pårørende. Hun var den første betjenten som kom til ulykken og hun la seg ned ved siden av den forulykkede og holdt rundt ham og snakket beroligende til han. Det føles godt for oss i ettertid å vite at han ikke lå alene der på asfalten med smertene og redselen sin. Da jeg etterpå dro tilbake til ulykkesstedet, ville tilfeldighetene det slik at den unge betjenten kom forbi, hun var på annet oppdrag, men tok seg tid til å snakke med meg. Hun gikk gjennom alle opplysninger hun hadde, og fortalte hvordan hun hadde opplevd de dramatiske minuttene før han ble hentet av luftambulansen. Det gjorde veldig godt å få snakke med henne.


Når det gjelder atferden til den kvinnelige betjenten som var sammen med henne på ulykkesstedet, vil jeg ikke kommentere den utover at vi som pårørende ikke akkurat er imponert.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Globe »

Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.

Pårørende
Innlegg: 6
Registrert: 09 sep 2010, 11:38
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Pårørende »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.


Takk for det. Det varmer i ei vanskelig tid.

Godtvoksen

Re: MC-ulykker

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.
Det er ikke lett å finne ord i en slik sak. Ulykken gjør sterkt inntrykk og jeg ønsker med dette å skrive under på hilsnen fra Globe

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC-ulykker

Legg inn av Dexter »

Jeg skriver også under på Globes innlegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pårørende
Innlegg: 6
Registrert: 09 sep 2010, 11:38
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Pårørende »

Takk, jeg skal vise han det når han våkner.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC-ulykker

Legg inn av Baron von Waffel »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.
Her vet jeg at Globe snakker for oss alle på MCsiden. Ord blir fattige.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38168
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Jeg slutter meg også til det Globe skriver. Hans ord dekker det vi alle tenker og føler her på MCsiden.no.

Jeg skal ikke kommentere eget innlegg, som jeg skrev mens jeg var rimelig opprørt, enn at jeg ikke la merke til at den yngste sivilkledte politibetjenten viste slik omsorg som Pårørende har beskrevet. Dette skjedde nok før jeg kom til stedet. Det første jeg så var at redningspersonellet drev livreddende førstehjelp på den forulykkede.
Sterkt og flott gjort at politibetjenten gjorde det som er beskrevet. Slike handlinger kan være det som gjør den store forskjellen på det endelig utfallet av ulykken.
Det gjør godt å vite at dere har denne gode opplevelsen med dere videre.

Vi håper det aller, aller beste for vår ukjente MC-kamerat.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MC-ulykker

Legg inn av SheDevil »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.
Signerer den jeg også...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: MC-ulykker

Legg inn av OleB »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.
Signerer den - håper det går bra
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC-ulykker

Legg inn av mekkern »

Signerer her også.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bubbu »

Signerer jeg også. Håper alt går bra.
(The Beast )

Gammelgutt

Re: MC-ulykker

Legg inn av Gammelgutt »

Signerer jeg også.

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: MC-ulykker

Legg inn av d.strand »

Signering fra meg også!
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: MC-ulykker

Legg inn av Knut Morten »

Signering fra meg også!
Håper det går bra.

Jo flere som kan 1.hjelp - jo mere hjelp er det ute på veien
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Svar