Daglig Kontroll
Re: Daglig Kontroll
Tusen takk for alle tips og triks! føler meg mye mer klar for prøven nå
Brukte en ganske liten sykkel på kjøretimen i dag (er-5) for å skjerpe på teknikk, noe som jeg merket at hadde hjulpet veldig mye faktisk! Når man skal lære teknikk er det nok en fordel å gjøre det på en sykkel man ikke føler man må sloss litt med (Yamaha Diversion)
Nå gleder jeg meg nesten bare til hele greia
Brukte en ganske liten sykkel på kjøretimen i dag (er-5) for å skjerpe på teknikk, noe som jeg merket at hadde hjulpet veldig mye faktisk! Når man skal lære teknikk er det nok en fordel å gjøre det på en sykkel man ikke føler man må sloss litt med (Yamaha Diversion)
Nå gleder jeg meg nesten bare til hele greia
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
- Morten
- Innlegg: 111
- Registrert: 25 jun 2010, 10:41
- Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
- Sted: Oslo
Re: Daglig Kontroll
BLOD
Det vil si: Bremser, Lys, Olje, Dekk....er alt som skal til før du kjører....
Og selvsagt se at speilene er riktig innstillt da
Var slik jeg lærte det..... og enkelt å huske...
Det vil si: Bremser, Lys, Olje, Dekk....er alt som skal til før du kjører....
Og selvsagt se at speilene er riktig innstillt da
Var slik jeg lærte det..... og enkelt å huske...
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Daglig Kontroll
Lykke til StigRune
Dette går veien!!
Dette går veien!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Daglig Kontroll
Lykke til i morra!
Re: Daglig Kontroll
Daglig kontroll: Bra
Sikkerhetskontroll og spm: Bra/ok
Kjøregård: Bra
Kjøring: Bra, helt til vi kom til et lyskryss sensor sa "Så tar du til høyre her og så kjører vi til trafikkstasjonen", hvorpå jeg ble så glad for at jeg hadde var ferdig og kjørte på rødt og strøk
MEGET irritert på meg selv nå...
Sikkerhetskontroll og spm: Bra/ok
Kjøregård: Bra
Kjøring: Bra, helt til vi kom til et lyskryss sensor sa "Så tar du til høyre her og så kjører vi til trafikkstasjonen", hvorpå jeg ble så glad for at jeg hadde var ferdig og kjørte på rødt og strøk
MEGET irritert på meg selv nå...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Daglig Kontroll
Uff da - Det var kjempeleit!!!
Det betyr at karantenen løper akkurat ut sesongen og du ikke får ny oppkjøring før i mai. Jeg føler virkelig med deg!!
Det betyr at karantenen løper akkurat ut sesongen og du ikke får ny oppkjøring før i mai. Jeg føler virkelig med deg!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Daglig Kontroll
Fikk akkuratt oppkjøring 30. sept. helt på håret...
FY så irritert jeg er! at det går an å være så dum at jeg glemte at jeg var rødt? jeg hadde jo tilogmed begynt nedbremsing og var på vei til å stanse! for et fehode jeg er
FY så irritert jeg er! at det går an å være så dum at jeg glemte at jeg var rødt? jeg hadde jo tilogmed begynt nedbremsing og var på vei til å stanse! for et fehode jeg er
Sist redigert av StigRune den 01 sep 2010, 10:40, redigert 1 gang totalt.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Daglig Kontroll
Den er sur. Bedre lykke neste gang.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Daglig Kontroll
Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på detStigRune skrev: Kjøring: Bra, helt til vi kom til et lyskryss sensor sa "Så tar du til høyre her og så kjører vi til trafikkstasjonen", hvorpå jeg ble så glad for at jeg hadde var ferdig og kjørte på rødt og strøk
Så bra!! Selv om du går glipp av måned av denne sesongen. men så vil du jo være klar som et egg til nesteStigRune skrev:Fikk akkuratt oppkjøring 30. sept. helt på håret...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Daglig Kontroll
Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...AJ skrev: Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Daglig Kontroll
Ja... og om man ser mer alvorlig på det så kan jo slike grove feil føre til nettopp katastrofer. Rødt lys betyr jo klar bane for andre og dermed kan det fort oppstå sammenstøt...StigRune skrev:Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...AJ skrev: Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
Og som motorsyklist vet man jo godt hvordan slikt kan ende i verste fall...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Daglig Kontroll
Som sagt her: Det var jo flott du fikk oppkjøring den aller siste dagen i år!! Da er du i det minste helt klar når våren kommer.
Håper du da blir med en klubb som har Rustoppløsning så du får inn litt øvelser og god teknikk helt fra starten.
Håper du da blir med en klubb som har Rustoppløsning så du får inn litt øvelser og god teknikk helt fra starten.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Daglig Kontroll
Nettopp! Er jo noe av det verste man KAN gjøre!AJ skrev:Ja... og om man ser mer alvorlig på det så kan jo slike grove feil føre til nettopp katastrofer. Rødt lys betyr jo klar bane for andre og dermed kan det fort oppstå sammenstøt...StigRune skrev:Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...AJ skrev: Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
Og som motorsyklist vet man jo godt hvordan slikt kan ende i verste fall...
Ikke for å "forsvare" meg selv, egentlig, men vil bare si at jeg kjørte ikke ut i veien i blinde. jeg bremsa ned, så at det var klar bane og kjørte. På ett eller annet tidspunkt bestemte hjernen min seg for å glemme at det var lyskryss, så jeg kjørte vanlig "forsiktig, se deg for"-modus... Fortsatt like dumt og farlig! her er det mine rutiner som er på tverke og må "omprogrammeres" slik at slike situasjoner ikke skal oppstå igjen...
Merker jeg har litt vanskelig for å tilgi meg selv for dette... Har jo kjørt lettsykkel siden 2004 og bil siden 2006 uten å ha kjørt på ett eneste rødt lys, så gjør jeg plutselig slikt nå. totalt inni hampen borti natta.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
Re: Daglig Kontroll
Skal nok prøve å finne meg en klubb, ja :) noen gode tips?evike skrev:Som sagt her: Det var jo flott du fikk oppkjøring den aller siste dagen i år!! Da er du i det minste helt klar når våren kommer.
Håper du da blir med en klubb som har Rustoppløsning så du får inn litt øvelser og god teknikk helt fra starten.
Vet ihvertfall at jeg skal prøve å få vært med på førerutviklingskurs så ofte jeg har sjansen til det.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..