Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Duville »

sitat fra AJ tidligere: Så dere få ta det for hva det er; mer eller mindre fokusert filming i det jeg pakker ut alle varene som Harriet har handlet :P

siden jeg ikke har investert i sånn kamera så kan jeg ikke kommentere det så mye - men du snakker om handling og for ikke å snakke om pakking på en mc - har dere ikke maksbegrensing på denne mtden eller hva det nå er dere kjører.... :knegg
- regner forresten med at du var innom tolla - du vet alt som skal selges må fortolles :-#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av AJ »

Alt er tolla og tilrettelagt :knegg
Eller hvordan var det nå dette var igjen... :-k

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Ingen HD kvalitet akkurat .....
Hva mer kan du vente fra et kamera til kr. 300,- Jeg syntes dette var helt topp... :thumleft Og mer en godt nok til å formidle fine reiseskildringer via YouTube. Alt du trenger er å lære deg litt videoredigering og legge på litt lyd/kommentarer. Det må gjøres enten videokameraet koster kr. 300 eller kr. 5000..:-) En video med bare MC-lyd vil bli utrolig kjedelig i lengden, og kun for helt spesielt interesserte...

Gleder meg til å se flere snutter fra dine mange MC-turer... :=D> :bananas

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Nå måtte jeg ha ny hjelm altså! Har telt på knappene litt også naturligvis. Traff på rogg på Liertoppen senteret på fredagen, snakka litt om hjelm der også. Vel. Jeg endte opp med en tur til Hof-MC i dag vaffal. Vel inne i "butikken" fikk jeg god hjelp til å finne størrelse og prøve hjelmer. Prøvde et par vanlige hjelmer og prøvde Schuberth C3. Ingen tvil overhode. Schuberth C3 sitter bare som helt støpt til hode mitt. Det første jeg la merke til var vekta, den er lett. Lettere enn den gamle min. Etter litt frem og tilbake ble det handel. Størrelse 54/55. Litt trang, men det skal den være i starten. Leveres med pinlock og alt, men det skulle da bare mangle når man ser på prisen... 4.999,-

Jeg tok med lastenette slik at jeg fikk med meg hjem den gamle hjelmen.

Så bare det i retur med ny hjelm på hode. Førsteinntrykk: lett, svært god synsvinkel både i side og høyde hvilket medførte at jeg slipper å knekke nakken like mye bak som på den gamle hjelmen. Den støyer betraktelig mindre, men den har enda litt vindstøy. Prøvde litt forskjellig og fant ut at det kommer av vinkelen. Sitter jeg mer rett så er det enda mindre støy. Innebygd solskjerm fungerte bra, og alt satt som et skudd. Det neste jeg la merke til er at hjelmen har mye bedre lufting enn min gamle hjelm. Den fordeler lufta bra i hjelmen noe som gjør det litt mer behagelig nå som det er så varmt. Det blir mye luft inn til tross for liten lufteåpning. Den har heller ikke dekning over nesen så jeg kan klø meg på nesen bare ved å ta opp visiret :knegg (måtte gjøre det et par ganger faktisk)

Til slutt så sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har gjort et kjøp som jeg kommer til å nyte godt av i lang tid fremover. Denne hjelmen er verd pengene. Og til alle dere som sverger til helhjelm: denne må prøves! Den sitter som en helhjelm, men med fordelene som åpningshjelm. Får tatt den av og på uten å ta av brillene også :thumleft

Jippi!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schubert C3!

Legg inn av Globe »

Gratulerer så mye Dexter....."fordi du fortjener det" er ofte grunn nok ;)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schubert C3!

Legg inn av Banditmannen »

Gratulerer med ny hjelm da! Kjøpte min på Hof MC på fredag, og skjønner hvorfor du skrev "butikken", ikke den mest ryddige sjappa jeg har sett, for å si det mildt! :lol

Må bare si meg enig med Dexter, og særlig det med ventilasjon! Man kjenner faktisk luftstrømmen, og ikke minst, det er det er forskjell når man åpner og lukker for ventilasjon! På mine tidligere hjelmer, har det vært liten eller ingen forskjell... :roll

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av mekkern »

Lukket opp ventilasjonen på toppen på min C3 på motorveien i 5+grader-akkurat som å styrte innpå en Braincooler. :lol
men i 30+grader er dette helt sjef for å holde hodet kaldt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av Nasseline »

Gratulerer med ny hjelm, kjære! :mc6

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av Nordlendingen »

Jeg har også nylig anskaffet C3, og er veldig fornøyd med den...beste hjelmen jeg har prøvd, sånn totalt sett. Men visiret vil ikke stå oppe i disse to, tre mellomstillingene. Jeg synes det er veldig greit å kunne lette bittelitt på visiret i tettbygd strøk, dvs fart under 60 - 70 km. På mine tidligere hjelmer har det gått fint, og visirene har stått på i 1. og 2. "hakk", men ikke på denne. Her faller det igjen av den lille fartsvinden som oppstår, slik at jeg må åpne det i nest øverste hakket for at det skal holdes åpent. Skal det være sånn, eller er det noe gærn't med min??

Jeg opplever også en irriterende pipelyd i meir normal touringfart. Tror det kommer fra visiret, men det kan være for- årsaket av at den lille spoileren på kåpeskjermen, styrer luftstrømmen rett på hjelmen. Noen som har opplevd dette med C3?

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av mekkern »

pipelyden kommer fra "luftinntaket" på toppen på min..tester litt løsninger for både luft og ikke lyd.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av Nordlendingen »

Mulig du har rett, men da må det være fra selve konstruksjonen på luftinntaket. Jeg har prøvd å åpne og lukke begge luftinntak, og det piper like forbaska. Bikker jeg hodet litt fram, forsvinner pipelyden. Nå har ikke jeg prøvd hvordan dette arter seg i fart som kan føre til tap av førerkort, så det kan jeg ikke uttale emg om. Får vente til jeg tar en Sverigetur for å prøve ut 110+ hastighet... ;e

Noen som har samme erfaring som meg med det fallende visiret?

Mvh. nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av mekkern »

det er turbulens i forkant av inntaket.. prøv å legge et par fingre ved inntaket så blir det borte.
Quickfiks ble en tapebit over inntaket til jeg får puttet litt filtermatte inni.
hørte ikke dette med en gang-men når jeg fikk inn øreproppene la jeg merke til lyden og den forandrer seg avhengig av hvor mye en har hodet ned/opp ja..
Ellers er hjelmen som en hanske til hodet mitt-beste passform jeg har opplevd.eneste med solvisir som ikke treffer nesa mi heller.
Visiret mitt står fast i alle posisjoner.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av Dexter »

Mitt visir står selv i alle posisjoner (enda), og jeg har ingen pipelyd...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av Nordlendingen »

Oki. Skal prøve det du sier om å holde en finger for luftinntaket. Mulig årsaken ligger der. Og som med andre sånne lyder, har man først blitt obs på de, blir de bare meir og meir irriterende! Visiret mitt har vært sånn fra dag 1, så jeg tar hjelmen med i morra til butukken der jeg kjøpte den, og reklamerer. Mulig det også kan fikses, men jeg er redd det er noe galt med mekanismen..

Hva angår brukervennlighet, vindstøy og komfort, er dette den beste hjelmen som har vært på hue mitt. Som tidligere sagt. :thumleft

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Ny hjelm - Schuberth C3!

Legg inn av mekkern »

Hvis det er noe feil med mekanismen så får de fixe den eller så får du få en ny hjelm.
til den prisen SKAL det funke. :punch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar