Men bare sånn for moro skyld:
Hvordan står det til med "pysestripene" på dekkene, folkens
De kommer i forskjellige varianter og på Avon ST Storm 2 Ultra er dekkets yttergrense markert med ordet "Storm" preget inn i dekket.
Når denne teksten er forsvunnet (Les: slitt vekk... ) er "pysestripa" borte.
Jeg er kommet et stykke på vei, men har åpenbart kjørt passe forsiktig siden jeg byttet bakdekk tidligere i år...:
Bakdekk, venstre side...:
Storm pysestripe_V.jpg
Bakdekk, høyre side...:
Storm pysestripe_H.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dette skulle være et unødig tema å ta opp for voksne folk. Jeg trodde ikke det var kneskrap og fothvilerfiling som stod høyest på dagsordenen på forumet. Nå har du skuffa meg AJ.
Desmo skrev:Dette skulle være et unødig tema å ta opp for voksne folk. Jeg trodde ikke det var kneskrap og fothvilerfiling som stod høyest på dagsordenen på forumet. Nå har du skuffa meg AJ.
Ja Desmo, jeg holdt også på å skrive noe også, men respekten til Globe gorde at jeg lot være, men det er ok at du gjorde det.
Også det med hvor langt man har kjørt, er i samme "klasse"....
Pysestriper .... Vel, vel.
Kommer an på dekkets kromming etc. dette.
Tror ikke det er lurt å ha som mål å slite bort bokstavene etter veien nei
Hvis AJ mener dette må slites bort for å beholde ansiktet i lokal miljøet (Husk: han bor tross alt på HADELAND) så er det bare å kjøre en tur på litt svingete veier med altfor lite luft i bakhjulet!!
Som jeg nevnte i første post - "en tråd helt uten mål og mening, egentlig".
Derfor veldig bra at brukerne her på MCsiden.no gir tråden mening
Gode og interessante synspunkter så langt.
Kom gjerne med flere
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Desmo skrev:Dette skulle være et unødig tema å ta opp for voksne folk. Jeg trodde ikke det var kneskrap og fothvilerfiling som stod høyest på dagsordenen på forumet. Nå har du skuffa meg AJ.
Ja Desmo, jeg holdt også på å skrive noe også, men respekten til Globe gorde at jeg lot være, men det er ok at du gjorde det.
Også det med hvor langt man har kjørt, er i samme "klasse"....
Skjønner ikke dette jeg - er enig i at det ikke er nødvendig å utfordre med slitasjen på dekksidene, men antydes det at noe har skjedd med Globe i denne forbindelsen så er det kanskje ikke noe alle vet, hvis det ikke skal snakkes om så er det ok men hvis ikke så er det kanskje noe som kan orienteres om???
At det trekkes inn som en paralell med opplysninger om kjørte kilometer har jo ikke har noe med sikkerhet å gjøre så det var jo litt spesiellt. Tvert i mot jo flere kilometer jo sikrere er man på sykkelen - dersom man ikke kjører på grensene hele tiden... men dette er jo en kuriositet som enkelte av oss har tatt med i innleggene våre litt for moro. At enkelte ikke liker det må jo være opp til enhver....
Tror ikke det har "skjedd noe" med Globe når det gjelder disse såkalte "pysestripene"... Globe ble vel nevnt fordi han er den han er, tenker jeg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Duville skrev:At det trekkes inn som en paralell med opplysninger om kjørte kilometer har jo ikke har noe med sikkerhet å gjøre så det var jo litt spesiellt. Tvert i mot jo flere kilometer jo sikrere er man på sykkelen - dersom man ikke kjører på grensene hele tiden... men dette er jo en kuriositet som enkelte av oss har tatt med i innleggene våre litt for moro. At enkelte ikke liker det må jo være opp til enhver....
Kan ikke fremvise noe spesielle "pysestriper" siden jeg netopp har skiftet bakdekk men det skal sies at jeg virkelig synes det er moro å kjøre svinger....
:-) :=D>
Og kjørte kilometer skal man kanskje ikke "skryte" av men er vel kvalitet og kvantitet som er poenget med kjørte kilometer og med mine 1400 mil hittil i år er det kvalitet over de mila......
Så det så
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
cbrdama skrev:Kan ikke fremvise noe spesielle "pysestriper" siden jeg netopp har skiftet bakdekk men det skal sies at jeg virkelig synes det er moro å kjøre svinger....
:-) :=D>
Yes! Kjøre svinger er skikkelig gøy Og da må man nødvendigvis gjøre noen nedbrekk...
Og faktum er at dagens MC-dekk tåler mye nedbrekk...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Tror ikke det har "skjedd noe" med Globe når det gjelder disse såkalte "pysestripene"... Globe ble vel nevnt fordi han er den han er, tenker jeg
JA..hmm..er nok den jer er Men det er det stort sett kona mi som sliter med
Hva gjelder såkalte "pysestriper" så har jeg nok lite å bidra med akkurat der. Av de syklene jeg har hatt i eie, så langt, har nok fotpegs nådd bakken før dekkene har fått benyttet kantene , og de gangene peggene har gitt lyd, har jeg fått meg en støkk :-)
Kjører stort sett med knær godt inntil tanken, og storkoser meg i min "komfortsone" og i det antall kilometer jeg legger bak meg. Hvor mange kilometer, er i og for seg ikke noe målsatt tall. Turene jeg får tatt er vel egentlig målt i tid, med tanke på at man tar seg tid til tur.
å,.. de gamle dekkmodellene som produseres til veteransykkler ( f.eks. Vannbussdekka ), tåler også mye nedbrekk, svært mye helt til potta skrapes opp ..hvis du tørr
Sitat JA..hmm..er nok den jer er Men det er det stort sett kona mi som sliter med
Det var jo bra at vi ikke trenger å ta spesielle hensyn til deg i denne tråden da - det var sikkert antall kjørte kilometer og en sykkel som står trykt plassert i en garasje oppe på trøndelagskysten i en måneds til - brenn ny (i forhold til dagens eier) en sykkel som står der og undres på hva slags eier den har kommet til - tenke seg til, nytelse og optimisme i 40 - 50 mil og dertter alle syklers mareritt - pakket ned i den beste sesongen, varmt og godt, oppholdsvær, hjelm og fullt utstyr på hylla og så står den der under noe "plastikk". Snakk om å gå fra stillestående til stillestående - synes jeg ser tåredråpen som spreer seg ut under støtta der på det ubehandlede garasjegulvet. Den oljeflekken kommer til å forbli der i all eviget uansett hva eier gjør for å bli kvitt den til minne om de gode tider før parkeringen.
Joda, Erling vi skal ta veldig hensyn til Globe vi og ikke minne ham om hva han har stelt i stand for den stakkars sykkelen.... der vi sitter på egne sykler og nyter sommeren