Hva betaler vi i forsikringspremie?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
shadow
Innlegg: 9
Registrert: 25 mai 2006, 15:49
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: trondheim

Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av shadow »

hei. tenkte og spørre om hva dere betaler i forsikring på deres sykler.? tok en ringerunde i dag til div selskap. ble mildt tatt sjokkert av differansen på forsikringer. differanse på samme sykkel med 60 prosent bonus.. den var det billigste (full kasko) 3200kr den dyreste 7400kr. med dele kasko billigste 1900kr dyreste 3700. hører med til historien at jeg er total kunde til et forsikringselskap (5 forskjellige premier) og di var så vidt billigst. et av forsikringselskapet hadde hadde samme pris på en 650 burgman scooter. og en honda CBR 600 RR. DET KAN IKKE STEMME.? (til opplysning er jeg 44 år)
shadow

Bukks
Innlegg: 2
Registrert: 26 mai 2006, 22:41

Legg inn av Bukks »

Gjensidige, 2495, totalkunde, 40 år
89' VT1100

Frankie
Innlegg: 8
Registrert: 28 mar 2006, 15:37
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Frankie »

jeg er 27 år har en cbr 600f i gjensidige med brann og tyveri(det vil vel si delkasko), har 60% og betaler ca 8000 hvis jeg ikke husker helt feil.
Alt med motor er gøy!!!! CBR 600F

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Gjensidige forsikring
Samleforsikring; bil, MC og innbo (+ personforsikring)

Mann
37 år gammel
70% 1 år
12.000 i egenandel ved skyld
Ikke leiebil

Årlig premie: 3.894,-

Tilleggsinformasjon:
Det er gitt kr 855 i rabatt for GJENSIDIGE Fordel
Det er gitt kr 4.045 i rabatt for følgende sikkerhetstiltak:
Gjensidige-godkjent alarm
Gjensidige-godkjent lås/skivebremslås
Verneutstyr (sikkerhetsdress, støvler, hansker, helhjelm) for både fører og passasjer
Alle brukere - 30 år eller eldre

IF var dobbelt så dyre på disse tider i fjor.
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

kyrregutt skrev: Verneutstyr (sikkerhetsdress, støvler, hansker, helhjelm) for både fører og passasjer
Hva er egenlig en godkjent sikkerhetsdress?

Jeg har ennå tilgode å møte noen som kan dokumentere dette med annet enn vage antagelser og løslige påstander. Til og med ikke de forsikringsselskapene jeg har snakket med kan gi noe godt svar. Tror ikke det finnes noe presedens i rettskraftige dommer på denne definisjonen heller.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

IF har jo nå kommet med et forslag der alle motorsykler skal bruke gul vest, eller kjøreutstyr med krav om synbarhet. Dette med grunnlag i at vi motorsyklister er lite synlige i trafikken.
(Skal lure på om det blir billigere forsikringer da)

At vi er lite synlige kan jeg nok være enig i, men i mange tilfeller der ulykker skjer, er motorsyklisten helt kloss oppi bilen, og burde dermed være ganske så synlig. Blindsoner er jo den vanlige unskyldningen til bilistene, men jeg kjenner ikke en eneste motorsyklist som frivillig ligger særlig lenge i blindsonen til biler eller lastebiler. (men jeg kan jo ta veldig feil der)
Jeg blir også svært forbauset over at jeg ikke er synlig, når bilen bak meg ligger 0,5 sekunder etter meg i 60 sonen, selv etter utallige signaler med bremselys, og farts reduksjon fortsatte j... :shock: å ligge like tett. Jeg stoppet da, for ergrelsens skyld midt i veien, og spurte hva han ville. Svaret var ikke uventet, hvis jeg ikke flyttet meg så skulle han f... med kjøre meg i biter. Jeg smilte så til han og sa, så store baller har du ikke, pingle, og kjørte videre.
Jeg blir jo da litt oppgitt når jeg ser disse utspillene fra IF, jeg tror kanskje han hadde ligget enda nærmere hvis jeg var mer synlig. Jeg er redd han ville brukt den fine gulfargen til å sikte meg inn.
:twisted:
Kanskje vi må få mer fokus i media på hvor fort en mc stopper kontra en bil, og for ikke nevne reaksjonstiden på en fokusert motorsyklist som ser alle biler som en potensiell trussel, og en sløv hverdagsbilist i mobil telefon.

Dette ble litt langt innlegg ja, og jeg prøvde å finne et forum som dette passet i, men det vser seg at det måtte bli et forum for oss motorsyklister, da sløve og evneveike bilister ikke har eget forum :twisted:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg betaler 295 kroner i premie. Kan love deg at det er uten innvandrer rabatt. 8)
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Kunne ikke sagt det bedre selv Thor Arne...

Dødvinkelen skremmer meg en del. Etter noen nesten ulykker har jeg lært meg til å komme meg vekk fra paralellkjørende biler. I noen av de situasjonene jeg har opplevd er erfaringen følgende. Når jeg ligger ved siden av en bil fokuserer jeg på hva føreren gjør. I de fleste tilfellene gjør ikke bilføreren sin plikt med å sjekke speil og dødvinkel før de skifter felt og oftest uten forhåndsvise feltskifte med blinkelys i god tid. Biler som ligger i hekken min irriterer, men min håndtering er ikke av din art, burde kansje gjøre det fra tid til annen. Min reaksjon er som oftes å gire ned et par hakk og vise at det ikke er en "irriterende moped" han har forran seg.

Ser dagligt bilister som ikke kan oppføre seg i forhold til mopeder med fartsbegrensning :cry:
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Min reaksjon her er vel ikke min vanlige heller, men av og til koker det litt. :lol:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av AJ »

Byttet fra If til Unison tidligere i år og fikk litt høyre pris på TDM'en, men sett alle forsikringer under ett ble det ca. kr. 6000,- billigere.

Forsikringen på TDM'en kom på 2.807,- (eier 51 år gml., full kasko, 75% bonus). Er muligens blitt litt billigere siden jeg fikk tilbudet i februar i år.
Har ikke helt oversikten siden det er kona som betaler forsikringene. Hun ble for øvrig strålende fornøyd da månedsutbetalingen til disse forsikringene ble redusert fra noe i overkant av kr. 2000,- til godt under denne 'magiske' grensen... :knegg Mener også at hun har nevnt at prisen er blitt lavere den siste tiden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av mfajf »

AJ skrev:Byttet fra If til Unison tidligere i år og fikk litt høyre pris på TDM'en, men sett alle forsikringer under ett ble det ca. kr. 6000,- billigere.

Forsikringen på TDM'en kom på 2.807,- (eier 51 år gml., full kasko, 75% bonus). Er muligens blitt litt billigere siden jeg fikk tilbudet i februar i år.
Har ikke helt oversikten siden det er kona som betaler forsikringene. Hun ble for øvrig strålende fornøyd da månedsutbetalingen til disse forsikringene ble redusert fra noe i overkant av kr. 2000,- til godt under denne 'magiske' grensen... :knegg Mener også at hun har nevnt at prisen er blitt lavere den siste tiden.
Jeg byttet nå nettopp alle mine forsikringer fra Sparebank1 Forsikring til Enter. Gikk ned 8000.-, men fortsatt er TDM'en min med full kasko og 75% på 4055.- og jeg er 55 år. Skal visselig hente inn et tilbud fra Unison neste år. En ting: Jeg ble spurt når jeg sist byttet selskap. Har forsikringsselskapene begynt å gi dårligere tilbud til dem som følger med og bytter når premien stiger for mye fra et år til neste?
Jan

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av ejs »

Fikk tilbud på forsikring fra Gjensidige :=D> :=D> :=D>
Pris på kaskoforsikring av Kawasaki zx750E1: 18.994,- pr år
Kun ansvar koster 7.900,- pr år

Hos If betaler jeg ca 7000.-totalt for kasko på mc + ansvar på en Ford Fiesta.. :scratch :scratch
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av AJ »

mfajf skrev:
AJ skrev:Byttet fra If til Unison tidligere i år og fikk litt høyre pris på TDM'en, men sett alle forsikringer under ett ble det ca. kr. 6000,- billigere.

Forsikringen på TDM'en kom på 2.807,- (eier 51 år gml., full kasko, 75% bonus). Er muligens blitt litt billigere siden jeg fikk tilbudet i februar i år.
Jeg byttet nå nettopp alle mine forsikringer fra Sparebank1 Forsikring til Enter. Gikk ned 8000.-, men fortsatt er TDM'en min med full kasko og 75% på 4055.- og jeg er 55 år. Skal visselig hente inn et tilbud fra Unison neste år. En ting: Jeg ble spurt når jeg sist byttet selskap. Har forsikringsselskapene begynt å gi dårligere tilbud til dem som følger med og bytter når premien stiger for mye fra et år til neste?
Jan
Jeg fortsetter som Unisonkunde! Strålende fornøyd med prisen i den fornyede avtalen: TDM'en er fortsatt i klassen "75 % bonus mer enn 5 år" og prisen er gått ned til 2.216,-. :thumleft

Edit:
For ordens skyld: full kaskodekning!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av Baron von Waffel »

49 år, fører over 35 år.
Suzuki DL-1000 V-strom 2003 mod
98 hk
Oslo
Storebrand, 70% bonus, 2. år
1488 kr, delkasko

49 år, fører over 35 år.
Honda Varadero XL 125 lett, 2007 mod
15 hk
Oslo
Storebrand, 70% bonus, 2. år
1185 kr, kasko, egenandel 4000

2 X MC, bil, bolig og reise i samme selskap. De godtok ikke å forsikre bare MC, og var konkurransedyktige på de andre.

Prisene er uendret fra i fjor.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Gammelgutt

Re: Hva betaler vi i forsikringspremie?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg var forsikret i Tryg Vesta og de skulle ha over 8000 i premie for en naken 250 med 30 hk og 70 % bonus. Det vil jo si at de skal ha 25000 i året uten bonus, dvs. halvparten av sykkelens verdi. Jeg er 57 og var totalkunde, og en av de andre premiene ble økt med 25 %. Sa opp alle forsikringer til nyttår (i sinne) og har nå Unison. Alle forsikringer ble billigere der, sykkelen skal de ha ca. 2200 for.

Svar