Vormsund-onsdager

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Hyper_Bandit
Innlegg: 21
Registrert: 22 apr 2009, 00:34
Motorsykkelen din: Yamaha DragStar 650
Sted: I min egen verden
Kontakt:

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Hyper_Bandit »

mekkern skrev:Se der ja bildene ble lyse de....
var et par tre biler med masse blåe lys på veien hjem også...hadde en UTEN lysa på etter meg på motorveien ved Asker-lå å tittet litt og fant visst ut at 99 i 90 var greit for ham også,og så gasset han på til minst 120 uten lys eller ul..og ble borte..mærkelig utrykning i så fall-ellers gjelder vel fartsgrensen for dem også?
Dæm har lov å kjøre utrykning uten blålys, av å til e d til å mye mer effektivt da bilan foran ikke blir "nærvøs" og gjøre rare ting. Pluss at av å til skal d ikke sees høres lang vei at dæm kommer. Men som oftes kjøre dæm jo blått med en å anna bææbuu bææbuu :prop:
Drit å dra..!!

Brukeravatar
Hyper_Bandit
Innlegg: 21
Registrert: 22 apr 2009, 00:34
Motorsykkelen din: Yamaha DragStar 650
Sted: I min egen verden
Kontakt:

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Hyper_Bandit »

AJ skrev:Tja...
ble ikke akkurat som planlagt siden det ikke ble noen samlet kjøring fra Shell på Roa.
Grunn: utålmodige AJ og gjengen fra Kongsberg/Lier en drøy smule forsinket - en uheldig kombinasjon denne gangen... :sk?

Men vi møtte nå Gammelgutt, Dexter, mekkern og 2000Touring på Vormsund likevel, men kjøring langs de veiene vi hadde planlagt ble det dessverre ingenting av.
Men det skal vi vel kunne få til senere en gang, håper jeg.
For på returen tok Hyper_Bandit og jeg og kjørte deler av den tiltenkte ruta og jeg kan med en gang si at dette er en artig vegstrekning! Det er ikke sånn at en kjøre den kjedeligste veien til Vormsund :[-(

Traff to nye forumkompiser idag, nemlig Benny og 2000Touring! Hyggelig!! \:D/
Her 2000Touring på sin fine BMW 850 :thumleft
BMW850_T2.jpg
Og her Lena-SL og Hyper_Bandit i det flotte været som var på Vormsund i dag :-)
Vormsund23062010.jpg

Looking Good :-) Takk for fin tur og retur ;-)
Drit å dra..!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av AJ »

Hyper_Bandit skrev: Looking Good :-) Takk for fin tur og retur ;-)
Blir garantert ikke den siste i år :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Gammelgutt »

Det var jo hyggelig å treffe på andre forumister.

Slo følge med Mekkern til Oslo, men der tok jeg ut mosseveien til Tyrigrava. Fra Hvervenbukta hadde jeg en Audi foran meg, som kjørte vel rolig. Rett etter brua ved enden av Gjersjøen dro jeg forbi slik at jeg kunne holde 80 i svingene like etter. I 60 sonen tok den meg igjen og når jeg svingte inn på Grava fulgte den etter. Den snudde på parkeringsplassen og stoppet slik at den sto med høyre siden mot meg, og sveivet ned ruten på h.side. Det var nok en sivil, og de sjekket vel opp om sykkelen var stjålet. Og så dro de tilbake den veien de kom.

Videre kjørte jeg Oslofjordtunellen- Tofte- Klokkarstua- Hyggen- Midtbygda- Heggedal- Asker- Sandvika. Ved avkjøringen til Holmsbu møtte jeg en MC og føreren hilste så rart. han vinket med hånden lavt under styret. Laseren var ved rettstrekket rett før Klokkarstua.

Ved Midtbygda møtte jeg to sykler, den føste var en MP3 og føreren hadde svart og hvit heldress. Jeg vinket, lurer på om det kunne være Mekhi her på forumet?.

Dagens tur ble nesten 36 mil. Bensinmåleren blunket ikke, og da har jeg ikke brukt mer enn 12-13 liter. Det blir ca 0,34 på mila, og det kan jeg ikke klage på, det ble jo noen mil på motorvei også.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av AJ »

Jeg er slett ingen racer på sånne små kompaktkameraer... Er alt for mange innstillinger som 'lever sitt eget liv' på disse tingene :sk?
Mekkern hjalp til med noen justeringer etter at jeg tok bildet av Benny og 2000Touring, som ble altfor mørkt. Meeeen :knegg finurlig bildeprogram på data'en sørget for at det ble lysere :prf

Så her er Benny til venstre, så 2000Touring og Dexter som dekker til mekkern, tror jeg det var... :eh
Benny_2000T.jpg
Er det mulig,da... :scratch Mekkern er jo mye større enn Dexter... :eh
Vel... :dontknow
Uansett, hyggelig å treffe gamle og nye forumkompiser :thumleft

NB!! Legg for øvrig merke til T-skjorta til Dexter :thumleft
Hadde den samme jeg også! :janikk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av mekkern »

Kamera med slankefunksjon.....he-he...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:Kamera med slankefunksjon.....he-he...
:lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Gammelgutt »

Slettet
Sist redigert av Gammelgutt den 24 jun 2010, 09:28, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:Jeg må ærlig innrømme at det var akkurat for langt som ettermiddagstur. Vi runda nesten 40mil før vi var hjemme igjen. Smia MC er perfekt avstand i min verden, med min sykkel. Jeg blir for sliten på lille grønne altså... særlig når det blir for lite pauser, må egentlig ha en pause pr. time kjøring. Skulle jo hatt pause på Roa, men der mangla han som vi skulle møte der *kremt* :-J

Fin tur var det i allefall, ingen tvil om det! Og masse å se, og bare hyggelige mennesker som vanlig!
Smia er jo åpen på torsdager, kan hende det er et greiere treffsted/utgangspunkt?.

Gammelgutt

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Gammelgutt »

mekkern skrev:Kamera med slankefunksjon.....he-he...
Om det er så kan AJ gjerne ta bilde av meg neste gang.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:Jeg må ærlig innrømme at det var akkurat for langt som ettermiddagstur. Vi runda nesten 40mil før vi var hjemme igjen. Smia MC er perfekt avstand i min verden, med min sykkel. Jeg blir for sliten på lille grønne altså... særlig når det blir for lite pauser, må egentlig ha en pause pr. time kjøring. Skulle jo hatt pause på Roa, men der mangla han som vi skulle møte der *kremt* :-J

Fin tur var det i allefall, ingen tvil om det! Og masse å se, og bare hyggelige mennesker som vanlig!
Smia er jo åpen på torsdager, kan hende det er et greiere treffsted/utgangspunkt?.
Ja, smia er en passelig tur for meg. :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Benny »

For oss som bor i Akershus er det mange flotte veier å velge mellom til og fra Vormsund. Skjønner at det blir for langt å kjøre for dere fra mere "grisgrendte" strøk :lol Var forøvrig veldig hyggelig å hilse på dere i går. :D Skal nok flere turer til Vormsund i løpet av sommeren. Vi (de jeg kjørte sammen med i går) blei enig om at neste onsdag skulle vi til Tyrigrava. Alt må prøves 8)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Dexter »

Benny skrev:For oss som bor i Akershus er det mange flotte veier å velge mellom til og fra Vormsund. Skjønner at det blir for langt å kjøre for dere fra mere "grisgrendte" strøk :lol Var forøvrig veldig hyggelig å hilse på dere i går. :D Skal nok flere turer til Vormsund i løpet av sommeren. Vi (de jeg kjørte sammen med i går) blei enig om at neste onsdag skulle vi til Tyrigrava. Alt må prøves 8)
Tyrigrava har jeg enda ikke vært, så dit må jeg også komme meg en tur, men det blir nok ikke Onsdag, for da vet jeg allerede nå at må jobbe seint... (hva var det med planlagt overtid igjen...? :scratch )

Men Benny, dere må ta turen til Smia MC en søndag, det er en kjempefin tur og den er ikke så lang for dere tror jeg som det var for oss å kjøre til Vormsund. Så skal det jo sies at den ruta vi kjørte i går tar hver vei ca. 1 time lengre enn å dure gjennom Oslo... men hvor gøy er det da?!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Intruder »

Hvis jeg tar turen vil jeg være iført forumets T-skjorte
for å være lett gjenkjennelig og kontaktsøkende.. :vs :mc2 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lena-SL
Innlegg: 16
Registrert: 10 okt 2009, 11:29
Motorsykkelen din: Yamaha Virago 535
Sted: Kløfta

Re: Vormsund-onsdager

Legg inn av Lena-SL »

Er det noen som skal på Vormsund i dag?
Jeg tar turen hvis det er oppholdsvær :mc_p:

Svar