GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Globe »

:oh Hmmm den har jeg ikke sett!!

..og det er ikke langt unna nei...presser budsjettkanten :-k men det hadde jo vært moro å tittet på den, lyttet litt, tatt på, sittet på....hmmmm...hvor var nå denne budsjettkanten... ;e

Lover å melde deg om/når jeg har tatt turen ;e :thumleft

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Godtvoksen »

Dette er ikke så langt ( ca 35 mil) unna meg, så jeg vurderer STERKT å ta turen for å sikle litt på den..

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=21923356

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Globe »

Rolig nå GV...rooooolig ;e :thumleft

...du får melde da, om du titter på den før du hører fra meg :D

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av RuneMC »

OK, her kommer en uhøytidelig bøling forslag... fokus på touring, kjørevennlighet og nok krefter for to på tur:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22572033 erke-touring
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22241542 erke-touring fra velrenommert forhandler/ekspert-verksted
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22678202 jeep/rally versjonen men allikevel med massevis touring komfort (ref en utvandret nordmann i Pisa og kawanor.com) - passende for sånn som norske veier egentlig er og ikke slik vi ønsker at de skulle vært... :D

Men ingen av disse er jo veldig krommede, om man da ikke kjører en tur til lakkeringsverksted som har denne lakken http://www.fantachrome.eu :knegg

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22157250 økonomi-touring! Her får man penger til overs... rusten på bremseskiven er også talende for at den faktisk kan ha stått mye i garasjen... Guzzi California går for å være en cruiser som både har bakkeklaring og tempo til å holde følge med R-sykler på svingete vei... :-J
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22037725 evt denne, selv om den er over budsjett så ser den jo gunstig priset ut ... selgeren har nok strukket seg så lavt som han er villig til nå... har ligget ute lenge og fått redusert prisen et par ggr...
Aberet med Guzzi er evt å sjekke hvor man kan få service på de først... så man ikke blir stående en sesong pga mangel på verksted. :-k

Men stikker krom-genene enda dypere så er det ikke nok noen vei utenom... det du trenger er en litt sterkere cruiser som samtidig har akseptabel håndtering på norsk vei. Vi snakker http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=21371856 Road King ! Finnes også endel andre i det prisskiktet, men denne så jo "bærre lækker" ut da... :jada:
...hmm merker selv at lysten på noe slikt er økende... det er noe med look'en og ikke minst tomgangs-lyden fra disse HD'ene som er helt fascinerende...

P.S. Har ikke lest igjennom alle postene, så beklager hvis noe allerede har blitt linket til...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Globe »

Her var det mye snadder, og mange gode innspill og tips!! :=D>

Skal få sett gjennom disse, mange takk RuneMC :thx ...så langt ;e

Brukeravatar
Vulcan
Innlegg: 33
Registrert: 14 apr 2010, 11:19
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Vulcan »

Hei Globe.

Det er meldt regn, motvind og oppoverbakke hele veien herfra til Trondheim i morgen, så vi kjører om svenskekysten. Ingen vafler på oss med andre ord :sorry

Får ta det igjen en annen gang :-)

Fikk forresten dekket i dag, men jeg får ikke prøvekjørte det før vi legger ut på den 2000 km lange turen.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Globe »

Den er grei Vulcan...tilbudet står åpent! :thumleft

Kjør aktivt og forsiktig! ;e God tur!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av Onsløv »

RuneMC skrev: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22037725 evt denne, selv om den er over budsjett så ser den jo gunstig priset ut ... selgeren har nok strukket seg så lavt som han er villig til nå... har ligget ute lenge og fått redusert prisen et par ggr...
Aberet med Guzzi er evt å sjekke hvor man kan få service på de først... så man ikke blir stående en sesong pga mangel på verksted. :-k
En sånn har jeg lyst på! Har ikke prøvekjørt noe slikt, men kan da ikke være så altfor gærent. Satser på at jeg får råd til noe sånt om et par år.h :jada:

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Globes Logg: Fra Cruiser til Touring,forslag mottas med

Legg inn av jhn »

Veldig fin den der men æ e litt redd for at æ vil synes at 74hk blir litt lite.
Man får den vel i 1200 også hvis æ ikke huske feil,men da koste den vel et
par skjorte minst

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av Globe »

Har ikke rukket å se på så mange sykkelalternativer enda, så jeg får bruke sommeren på å finne hvilken type og modell jeg blir å gå for. Har ingen hast, men vil tro det blir et bytte i løpet av sesongen.

Det jeg har fått gjort noe med, er innkjøp av hjelm. Jeg har hatt 2 hjelmer liggende. En Schubert C2 åpningshjelm og en Caberg V2R. Schuberthjelmen er noe jeg "arvet", synes ikke den passet så godt og Scala Rider var vanskelig å plassere på den. Caberg V2R kjøpte jeg ny i fjor, den avga endel støy når man kom opp hastighet (80 - 100km/t), samt dunket jeg siden av hjelmen inn i veggen slik at den ene ventilasjonsbryteren knakk, noe som ikke hjalp på støyen, for å si det slik. :-)

Så da var det å se etter ny hjelm !

Jeg har sett på mange modeller og typer. Alt i fra Åpningshjelm Schubert C3, Shark Evolution (Åpningshjelm hvor man kan åpne fronten, og brette den bakover for bruk som halvhjelm), Nolan Air N43 (Kevebeskyttelsen kan tas av for å bruke hjelmen som halvhjelm), HJC, AGV...ja det finnes vannvittig mange modeller og typer...ingen tvil om det. Har vært innom hjelmer med innebygget blåtakk, med og uten solvisir, osv. osv. Lest og sett mange tester og reviews både her og både der.

Jeg sjekket såpass mange at jeg begynte å nærme meg en tilstand av beslutningsvegring :knegg.

Etter mange av- og på- øvelser av ulike hjelmtyper og modeller, falt mitt valg på denne helhjelmen:

BildeBildeBilde

Det er en SHOEI XR-1100, matt sort, levert med blank visir, solvisir og "innervisir" (duggfritt). Den har ingen gadgets ved seg, ikke integrert solvisir, ingen blåtann eller liknende. Det jeg likte med den var først og fremst at den satt som et skudd på hodet, den er lett (1.340 gram), den skal, visstnok, være støysvak, den har gode ventilasjonsmuligheter, har en bryter under visiret som kan stilles på "vent preset" som løfter visiret et par-tre millimeter, den har god fjærmekanisme som trekker visiret godt inntil hjelmkanten når det lukkes, visiret kan også låses med egen bryter og hjelmen, totalt sett, virker veldig solid bygget. Den har god plass til høyttalerne til Scala Rider-settet samt kan alt innerfor tas ut og vaskes. Det eneste jeg ikke likte med den under "vurderingsprosessen er at den er levert med D-ringer som feste av hakereim. Men, det er sikkert en vanesak!

Har nå fått festet Scala Rider på den, så den er nå klar for tur! 8) :bananas

Klar for tur ja....well, well....vi har det fortsatt kjølig og voldsomt med nedbør her.. ](*,) ...helt vannvittig dårlig vær!! :ills

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Det eneste jeg ikke likte med den under "vurderingsprosessen er at den er levert med D-ringer som feste av hakereim. Men, det er sikkert en vanesak!

Har nå fått festet Scala Rider på den, så den er nå klar for tur! 8) :bananas

Klar for tur ja....well, well....vi har det fortsatt kjølig og voldsom nedbør her.. ](*,) ...helt vannvittig dårlig vær!! :ills
Ser fin ut den der.
Aldri lett å velge hjelm... Den beste jeg har hatt så langt er NZI SpyderIII - lett karbonhjelm med lignende låsesystem av visiret som SHOEI'en har. I tillegg har den denne praktiske "tear-off" løsningen: to fester på visiret til en plastfilm ('fluedreper') utenpå visiret.

Men noe av det beste med hjelmen, synes jeg, er nettopp den "trinnløse" dobbelt D-ring løsningen. Etter min mening den aller beste! Tror du kommer til å sette stor på den etter å ha brukt SHOEI hjelmen en stund.

Er spent på erfaringen du får med hjelmen etter hvert. Jeg kommer nemlig til å kjøpe ny neste år og det kan gjerne bli en SHOEI :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av Bubbu »

Av sikre kilder :[-( har jeg fått vite at Globe holder på med innkjøring av den nye hjelmen sin. Han sitter inne på stua med hjelmen på :lol han synes det er litt varmt og det dugger litt sier han :scratch gledestårer :lol
(The Beast )

Brukeravatar
Vulcan
Innlegg: 33
Registrert: 14 apr 2010, 11:19
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av Vulcan »

Ser flott ut den der hjelmen. Etter 200 mil på sykkel, med halvhjelm, føles det som tromhinnene henger som pølseskinn ut av ørene. Var i går og kikket på hjelmer, men må vel også vurdere litt før jeg bestemmer meg.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av Onsløv »

Bubbu skrev:Av sikre kilder :[-( har jeg fått vite at Globe holder på med innkjøring av den nye hjelmen sin. Han sitter inne på stua med hjelmen på :lol han synes det er litt varmt og det dugger litt sier han :scratch gledestårer :lol
Kanskje Globe er halvbroren til "The Stig"

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg: Kjøpt inn ny hjelm :)

Legg inn av Dexter »

Vulcan skrev:Ser flott ut den der hjelmen. Etter 200 mil på sykkel, med halvhjelm, føles det som tromhinnene henger som pølseskinn ut av ørene. Var i går og kikket på hjelmer, men må vel også vurdere litt før jeg bestemmer meg.
Jeg er begynt å kjøre med ørepropper konsekvent! Anbefaler det. Ser at det finnes mange typer, bl.a. med utskiftbare passive filtere slik at tale slipper gjennom. Dette skal jeg se nærmere på.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar