På to hjul i Thailand

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Regntiden er kommet og med det også mye lyn og torden. Trodde man var trygg når man satt på mc (gummihjul) men det ser ikke slik ut. Må nok ta mer hensyn til været fremover https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ok-flyover
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8196
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

hansiver skrev: 03 jun 2026, 02:25 Regntiden er kommet og med det også mye lyn og torden. Trodde man var trygg når man satt på mc (gummihjul) men det ser ikke slik ut. Må nok ta mer hensyn til været fremover https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ok-flyover
Det står at han er hardt skadet og innlagt på sykehus, er det noen som har overlevd noe tilsvarende hvor lynet faktisk har truffet personen?
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

DAE
Innlegg: 696
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av DAE »

Svogeren min gjorde det som ung gutt, brant innvendig sa han

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8196
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

DAE skrev: 03 jun 2026, 18:44 Svogeren min gjorde det som ung gutt, brant innvendig sa han
Men han har klart seg bra etter hendelsen …
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

DAE
Innlegg: 696
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av DAE »

Det har han ja

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

dypen skrev: 03 jun 2026, 18:09
hansiver skrev: 03 jun 2026, 02:25 Regntiden er kommet og med det også mye lyn og torden. Trodde man var trygg når man satt på mc (gummihjul) men det ser ikke slik ut. Må nok ta mer hensyn til været fremover https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ok-flyover
Det står at han er hardt skadet og innlagt på sykehus, er det noen som har overlevd noe tilsvarende hvor lynet faktisk har truffet personen?
Har sjekket litt nyheter nå, intet nytt om den uheldige
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Har vært på en tre dagers roadtrip med bil!
Min faste passasjer er lærer på samme skole som jeg arbeider frivillig. Plutselig fikk vi tre dager fri grunnet noen bevegelige helligdager. Jeg hadde overhodet ikke tenkt på disse fridagene, men det hadde min kjære. Om vi ikke kunne dra på tur? Kort varsel men selvsagt sa jeg ja. En mc tur er aldri å forakte.
MC ble det ikke. Den faste passasjeren mente at regntiden var begynt (noe som stemmer) og at når det ikke regnet var det veldig varmt (noe som også stemmer) derfor mente hun at det var på tide at vi tok en langtur i den nye bilen min. Siden bilen fortsatt har røde skilter (midlertidige skilter man får mens man venter på sine egne) og disse har visse begrensinger på hvor og når man kan kjøre, syntes jeg det var en dårlig ide. Men hun ga seg ikke og hun lovet å føre kjøreboken og ta ansvaret for dette hvis vi ble stoppet. Kjøreboken er en bok hvor til og fra samt klokkeslett skal føres inn hvis man kjører utenfor provinsen. Her er det også mange teorier ute og går og alt er selvsagt på thai så ikke lett å bli klok på disse reglene. Men min kjære som altså er lærer og dermed er ganske god på å lese og forstå påtok seg ansvaret. Dermed la vi ut på tur.
Turen gikk bra, vi kjørte gjennom flere kontroller hvor førerkort ble vist fram uten at det kom spørsmål om kjørebok, helt til andre kontroll i går.
Her ble det spørsmål om å få se kjøreboka som min passasjer selvsagt hadde "glemt" å fylle ut. Hun hadde nemlig tolket reglene slik at det var kun når det var mørkt! man måtet fylle ut i boka.
Boten ble på 500thb og den måtte hun betale selv. Joda det ble stille i bilen flere mil etter dette.
Neste tur blir med mc alene
IMG_20260512_150604.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

En lørdag med nesten blank kalender. Skal klargjøre litt laks for røyking i morgen utover det ingen ting på programmet. Tror jeg tar AT'en på en runde for litt lunch og kaffe.
Været? akkurat nå lettskyet og 26 grader ett bra vær for en mc tur :-)
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Svar