OPPSUMMERING ETTER FØRSTE 1000 KM
Da er sykkelen ferdig innkjørt og klar for førstegangsservice til uka.
Etter de første 100 milene er min oppsummering at denne sykkelen er et røvekjøp for pengene. Man får en fullverdig liten adventuresykkel godt utstyrt for drøye 100 000 kr.
Motoren er helt super. Den låter bra og gir ingen merkbare vibrasjoner. 42 hk er overraskende nok til at sykkelen føles kvikk og sterk, selv med full oppakning. Etter litt justering er jeg veldig fornøyd med demperne både til landevei og til hullete grusveier. Bremsene er gode og lette å dosere. Originaldekkene er gode på grus og sand, helt ok på tørr asfalt. Har ikke testet de på vått føre enda. Vindbeskyttelsen er ok, men en del turbulens over 80 km/t. Det hjalp litt å sette på en Puig vinddeflektor.
Ting jeg har planer om å modifisere:
Gassen er litt av/på, noe som krever litt vel forsiktig gasshånd. Her har jeg tenkt å kjøpe meg en Coober ECU som overstyrer sykkelens ecu. Enkel plug and play. Flere har gode erfaringer med denne, så det blir spennende å se. Hadde en tilsvarende en gang på en MT09 og den forandret sykkelen totalt til det bedre.
Skifte drev foran fra 14 til 15 tenner. Sykkelen er litt lavt giret, så turtallet er ganske høyt i motorveihastighet. Motoren er sterk og dravillig, så bør ikke være noe problem med litt større drev foran. Ser på youtube at mange eiere har gjort dette og er veldig fornøyde med resultatet.
Skifte ut vindskjermen med en kort sportsskjerm. Små skjermer gir som regel mindre vindbeskyttelse enn større, men også ofte mindre turbulens. Jeg har testet sykkelen noen mil uten vindskjerm og det funket bedre enn med originalskjermen.
Totalt sett er dette kanskje det beste mc-kjøpet jeg har gjort noen gang. Det blir spennende å se på driftsikkerheten fremover. Har 5 års garanti, så det bør ikke være noe stort problem uansett med det første

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.