MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Sono Juventino
Innlegg: 105
Registrert: 14 apr 2025, 09:29
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
Bosted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Sono Juventino »

Testet Owatrol olje. Funket veldig bra det! Takk for tipset. :twothumbs:
IMG_4911.jpeg
IMG_4910.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Har nettopp hentet KTM'en fra verkstedet, som sørget for ny drivlinje og mye dekk - nok en gang Mitas Terra Force-R :prf .

Ble som å kjøre splitter ny sykkel :thumleft .

Ser at verkstedet har snudd om på avstandklossene på kjedejusteringen. Greit nok, selv om dette gir mindre justeringsrom. Så får se det an med tanke på kjede og drev slitasje. Er RK kjedet like bra som CZ så blir det ikke mye å justere framover.
Men tror nok likevel jeg ber om å få satt disse klossene tilbake "rett" vei neste dekkbytte, hvis jeg beholder sykkelen til det blir nødvendig.
dekknytt 1.jpg
dekknytt 2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 579
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av hansiver »

Siden AT'en min har stått og støvet ned noen uker, skal den få en vask samt smøre opp kjedet. Så blir det nok en liten luftetur etterpå for å sjekke at alt er klar til søndagens langtur
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 789
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Bosted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 789
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Bosted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

AJ skrev: 26 apr 2026, 17:52
haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?
Nei, nei. Det var en 4V utgave.

https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 789
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Bosted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09
AJ skrev: 26 apr 2026, 17:52
haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?
Nei, nei. Det var en 4V utgave.

https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
Men den gikk ikke så godt. Trolig utslitt Throttlebody. Jeg har forsøkt å hjelpe han med å rense dysene, balansere throttlebody og tune litt med GuzziDiag. Men, den gikk ikke like bra som min, så da kjøpte han den.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 789
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Bosted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:14
haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09
AJ skrev: 26 apr 2026, 17:52
haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?
Nei, nei. Det var en 4V utgave.

https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
Men den gikk ikke så godt. Trolig utslitt Throttlebody. Har godt 150-160 tusen km. Jeg har forsøkt å hjelpe han med å rense dysene, balansere throttlebody og tune litt med GuzziDiag. Men, den gikk ikke like bra som min, så da kjøpte han den.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09
AJ skrev: 26 apr 2026, 17:52
haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før :thumleft
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?
Nei, nei. Det var en 4V utgave.

https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
OK. Altså 1. gen. Stelvio med 18 liters bensintank med "hanskerom" før sykkelen fikk 32 liters tank uten "hanskerom" og to modeller - NTX 1200 med eikefelger og 8V med støpte felger...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

kjland
Innlegg: 205
Registrert: 22 jul 2024, 19:32
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT 2025 modell, Triumph Tiger 900 GT Pro 2026 modell
Bosted: Øygarden (utenfor Bergen)

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjland »

I dag har jeg montert på bobbins på nye sykkelen til fruen.
IMG_5756.jpeg
Får forhåpentligvis min nye sykkel denne uke :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41379
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Kjørte en liten tur, men dro hjem igjen da det så smått begynte å regne. Så tok jeg heller å sjekket innstillingen på lengderetningen på det nye kjedet, som jeg fikk byttet sammen med nye drev tidligere i vår.
Profi C.A.T. laseren viste at kjedet er helt på streken :prf :
cat 1.jpg
cat 2.jpg
cat 3.jpg
Jeg er ikke spesielt interessert i dingser og duppe-ditter, men denne laseren må jeg si jeg har fått sansen for. Genial liten sak :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

DAE
Innlegg: 696
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av DAE »

I dag vart det tur i klubben med ny gummi på Vulcanen, det var kjekt med runde hjul

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 688
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800 2025, BMW R1250RS 2023, CFMOTO 450 MT 2026
Bosted: Bærum

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av BC45 »

Tigern har fått ny sotet sportsvindskjerm pluss sotede deflektorer. Mye mindre bråk fra skjermen nå- helt ren luftstrøm samtidig som mesteparten av overkroppen min fortatt er bra beskyttet :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 235
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Gammelbokser »

Ikke i dag, men i løpet av de mange våte og kalde maidagene vi har hatt;

montert clutch-servo på sykkel nr to. Har hatt denne hjemmelagde løsningen på en annen bokser i to år nå, med bra resultat. Så dermed står de andre for tur :-)

Denne trinse-utvekslingen reduserer nødvendig kraft på clutchhendelen med 50 %, men siden vandringslengden for clutch-armen reduseres tilsvarende, er det viktig å justere 'bitepunktet' korrekt, for å unngå sluring pga ufullstendig frikobling, samt at clutchen spinner ved maks pådrag på høyt gear.
Clutch servo Scalsed Cat 165831.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kjland
Innlegg: 205
Registrert: 22 jul 2024, 19:32
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT 2025 modell, Triumph Tiger 900 GT Pro 2026 modell
Bosted: Øygarden (utenfor Bergen)

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjland »

I dag har jeg montert crashbar fra Motea for tanken på begge Tigrene. :crazy:

Her i forrige uke monterte jeg styreforhøyer på min sykkel. Kjekt når det er plug and play som ikke krever tilpassing :thumleft
IMG_6049.jpeg
IMG_6047.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

J.L
Innlegg: 7
Registrert: 13 apr 2024, 20:17
Motorsykkelen din: 2020. Suzuki 650 vestrom xt, 1997 Moto guzzi California 1100i/75
Bosted: Indre østfold

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av J.L »

IMG_6642.jpeg
Nytt prosjekt er kommet i hus : Suzuki GSF 600 n Bandit . Stått ubrukt siden 2023. Drenerte forgassere, grønn væske kom ut fra flotørene , så nå er forgasser rekka tatt ut. Ultralyd rens av dyser, blåst rent resten. Neste som står på lista er justering av ventiler og olje skift føre prøve start
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I stallen :
Moto guzzi california 1100 i/75 1997mod
Suzuki V strom dl 650 xt 2020 mod
Tempo panter 370 1974 mod
Nsu 201 zdb 1939 mod

Svar