MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Sono Juventino
- Innlegg: 105
- Registrert: 14 apr 2025, 09:29
- Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401
- Bosted: Lillestrøm
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Testet Owatrol olje. Funket veldig bra det! Takk for tipset. 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Har nettopp hentet KTM'en fra verkstedet, som sørget for ny drivlinje og mye dekk - nok en gang Mitas Terra Force-R
.
Ble som å kjøre splitter ny sykkel
.
Ser at verkstedet har snudd om på avstandklossene på kjedejusteringen. Greit nok, selv om dette gir mindre justeringsrom. Så får se det an med tanke på kjede og drev slitasje. Er RK kjedet like bra som CZ så blir det ikke mye å justere framover.
Men tror nok likevel jeg ber om å få satt disse klossene tilbake "rett" vei neste dekkbytte, hvis jeg beholder sykkelen til det blir nødvendig.
Ble som å kjøre splitter ny sykkel
Ser at verkstedet har snudd om på avstandklossene på kjedejusteringen. Greit nok, selv om dette gir mindre justeringsrom. Så får se det an med tanke på kjede og drev slitasje. Er RK kjedet like bra som CZ så blir det ikke mye å justere framover.
Men tror nok likevel jeg ber om å få satt disse klossene tilbake "rett" vei neste dekkbytte, hvis jeg beholder sykkelen til det blir nødvendig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansiver
- Innlegg: 579
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Siden AT'en min har stått og støvet ned noen uker, skal den få en vask samt smøre opp kjedet. Så blir det nok en liten luftetur etterpå for å sjekke at alt er klar til søndagens langtur
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- haakeik
- Innlegg: 789
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS
- Bosted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før 
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Du mener antakelig en Stelvio V8, samme modell som jeg hadde, med støpte felger?haakeik skrev: 26 apr 2026, 17:51 I dag forsvant Stelvio'n ut av mitt eie. Den har fått et nytt hjem hos en guzzi fantast. Han har en Stelvio 4V fra før![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- haakeik
- Innlegg: 789
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS
- Bosted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- haakeik
- Innlegg: 789
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS
- Bosted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Men den gikk ikke så godt. Trolig utslitt Throttlebody. Jeg har forsøkt å hjelpe han med å rense dysene, balansere throttlebody og tune litt med GuzziDiag. Men, den gikk ikke like bra som min, så da kjøpte han den.haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09Nei, nei. Det var en 4V utgave.
https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
- haakeik
- Innlegg: 789
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS
- Bosted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:14Men den gikk ikke så godt. Trolig utslitt Throttlebody. Har godt 150-160 tusen km. Jeg har forsøkt å hjelpe han med å rense dysene, balansere throttlebody og tune litt med GuzziDiag. Men, den gikk ikke like bra som min, så da kjøpte han den.haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09Nei, nei. Det var en 4V utgave.
https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
OK. Altså 1. gen. Stelvio med 18 liters bensintank med "hanskerom" før sykkelen fikk 32 liters tank uten "hanskerom" og to modeller - NTX 1200 med eikefelger og 8V med støpte felger...haakeik skrev: 26 apr 2026, 19:09Nei, nei. Det var en 4V utgave.
https://www.roadrunner.travel/motorcycl ... 00-4v-abs/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
kjland
- Innlegg: 205
- Registrert: 22 jul 2024, 19:32
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT 2025 modell, Triumph Tiger 900 GT Pro 2026 modell
- Bosted: Øygarden (utenfor Bergen)
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg montert på bobbins på nye sykkelen til fruen.
Får forhåpentligvis min nye sykkel denne uke
Får forhåpentligvis min nye sykkel denne uke
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 41379
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kjørte en liten tur, men dro hjem igjen da det så smått begynte å regne. Så tok jeg heller å sjekket innstillingen på lengderetningen på det nye kjedet, som jeg fikk byttet sammen med nye drev tidligere i vår.
Profi C.A.T. laseren viste at kjedet er helt på streken
:
Jeg er ikke spesielt interessert i dingser og duppe-ditter, men denne laseren må jeg si jeg har fått sansen for. Genial liten sak
Profi C.A.T. laseren viste at kjedet er helt på streken
Jeg er ikke spesielt interessert i dingser og duppe-ditter, men denne laseren må jeg si jeg har fått sansen for. Genial liten sak
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
DAE
- Innlegg: 696
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag vart det tur i klubben med ny gummi på Vulcanen, det var kjekt med runde hjul
- BC45
- Innlegg: 688
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800 2025, BMW R1250RS 2023, CFMOTO 450 MT 2026
- Bosted: Bærum
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Tigern har fått ny sotet sportsvindskjerm pluss sotede deflektorer. Mye mindre bråk fra skjermen nå- helt ren luftstrøm samtidig som mesteparten av overkroppen min fortatt er bra beskyttet 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelbokser
- Innlegg: 235
- Registrert: 24 apr 2024, 21:52
- Motorsykkelen din: Gammelboksere
- Bosted: Øvre Bratsberg Amt
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke i dag, men i løpet av de mange våte og kalde maidagene vi har hatt;
montert clutch-servo på sykkel nr to. Har hatt denne hjemmelagde løsningen på en annen bokser i to år nå, med bra resultat. Så dermed står de andre for tur
Denne trinse-utvekslingen reduserer nødvendig kraft på clutchhendelen med 50 %, men siden vandringslengden for clutch-armen reduseres tilsvarende, er det viktig å justere 'bitepunktet' korrekt, for å unngå sluring pga ufullstendig frikobling, samt at clutchen spinner ved maks pådrag på høyt gear.
montert clutch-servo på sykkel nr to. Har hatt denne hjemmelagde løsningen på en annen bokser i to år nå, med bra resultat. Så dermed står de andre for tur
Denne trinse-utvekslingen reduserer nødvendig kraft på clutchhendelen med 50 %, men siden vandringslengden for clutch-armen reduseres tilsvarende, er det viktig å justere 'bitepunktet' korrekt, for å unngå sluring pga ufullstendig frikobling, samt at clutchen spinner ved maks pådrag på høyt gear.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
kjland
- Innlegg: 205
- Registrert: 22 jul 2024, 19:32
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT 2025 modell, Triumph Tiger 900 GT Pro 2026 modell
- Bosted: Øygarden (utenfor Bergen)
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg montert crashbar fra Motea for tanken på begge Tigrene.
Her i forrige uke monterte jeg styreforhøyer på min sykkel. Kjekt når det er plug and play som ikke krever tilpassing
Her i forrige uke monterte jeg styreforhøyer på min sykkel. Kjekt når det er plug and play som ikke krever tilpassing
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
J.L
- Innlegg: 7
- Registrert: 13 apr 2024, 20:17
- Motorsykkelen din: 2020. Suzuki 650 vestrom xt, 1997 Moto guzzi California 1100i/75
- Bosted: Indre østfold
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Nytt prosjekt er kommet i hus : Suzuki GSF 600 n Bandit . Stått ubrukt siden 2023. Drenerte forgassere, grønn væske kom ut fra flotørene , så nå er forgasser rekka tatt ut. Ultralyd rens av dyser, blåst rent resten. Neste som står på lista er justering av ventiler og olje skift føre prøve start
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I stallen :
Moto guzzi california 1100 i/75 1997mod
Suzuki V strom dl 650 xt 2020 mod
Tempo panter 370 1974 mod
Nsu 201 zdb 1939 mod
Moto guzzi california 1100 i/75 1997mod
Suzuki V strom dl 650 xt 2020 mod
Tempo panter 370 1974 mod
Nsu 201 zdb 1939 mod