En håndholdt orkan

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 724
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

En håndholdt orkan

Legg inn av Nomade »

Test av "trådløs" blåsepistol, Hedgehog Jet

https://www.tek.no/test/i/M7AwoB/vi-har ... rbar-orkan

Kunne jo vært praktisk å ha etter vask av sykkelen :-) Litt dyr da.....

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5335
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg blåser sykkelen tør med trykkluft. For samme pris får man en fin stillegående kompressor med blåsespiss og slange?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 8181
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av dypen »

Har en billig variant fra Biltema som bråker sinnsykt, uten hørselvern klarer jeg ikke å bruke den men som nevnt her har jeg også trykkluftanlegg som bråker mye mindre :thumleft
dypen :thumleft "Lyden av frihet har to sylindre (minst)." "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 41369
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av AJ »

Jeg bruker denne:

https://shop.poleringskongen.no/produkt ... r-sidekick

Fikk den til en god pris for noen år siden. Funker utmerket fortsatt, men er utvilsomt stor og klumpete med ledning å holde styr på, i forhold til Hedgehog Jet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1878
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av Gammelsmurfen »

Den Hedgehog´n så da fryktelig liten ut, mulig at den kan gi et greit trykk, men avgitt luftmengde sliter jeg med å tro skal være særlig bra.
Vet ikke, men tenker at det er noe fysikk inn i bilde som blir en begrensning

Har samme som @dypen fra Biltema, koster til sammenlikning 300 kr :D .
Med kabel så du slipper tomt batteri når du trenger den, men den har en høyfrekvent lyd under bruk så hørselvern er en fordel.

https://www.biltema.no/bilpleie/utvendi ... 2000045451

Ellers så er sånne hundetørkere garantert bedre enn den lille hårfønern, og billigere enn om den heter mc-tørker... den varmer i tillegg lufta.
https://www.widforss.no/p/nbf-tornado-hundtork

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 724
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av Nomade »

Tilbud på Elkjøp nå faktisk :-) 1999,-

https://www.elkjop.no/product/hjem-reng ... ort/927862

PingvinenPedro
Innlegg: 19
Registrert: 01 apr 2026, 09:05
Motorsykkelen din: Har ikke enda...
Bosted: Moss

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av PingvinenPedro »

FredrikE24 skrev: 11 apr 2026, 14:09 Jeg blåser sykkelen tør med trykkluft. For samme pris får man en fin stillegående kompressor med blåsespiss og slange?
Problemet med kompressoren er at den tar 20 ganger mer plass, krever strømtilgang under bruk, bråker ganske mye, har høyere vedlikeholdskostnader etc.

Poenget med en slik trådløs pistol er jo nettopp fordi den er trådløs, veldig liten, ganske effektiv og man kan ta den med seg over alt. Om den er bra vet jeg ikke noe om skal sies.

Har man allerede en kompressor og bruker denne til andre ting også samt at man ikke trenger en portabel og trådløs blåser så er det jo en nobrainer selvsagt.

kaLARSnikov
Innlegg: 465
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av kaLARSnikov »

500 spenn på Alibaba for samme greia uten logo.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 25109.html

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5335
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av FredrikE24 »

Og man kan bestille hundrevis, med lasergravert eller trykket logo for en liten ekstra slump penger pr. Enhet. Er vel noen som tjener litt penger på videresalg av disse til den prisen..!

Voksen
Innlegg: 423
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av Voksen »

Det er mye rart de vil lure oss til å kjøpe. Ser ikke vitsen med å bruke mye penger på slikt, men har selv løvblåser som sikkert ville funke til dette også.
Hva er egentlig vitsen med å spare litt penger på å bruke mye tid på å finne billigste bensin, samtidig som vi hiver ut penger på å kunne blåse bort lit rent vann?🤔🤔🤔🤔

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 724
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: En håndholdt orkan

Legg inn av Nomade »

Ja, identiske blåsere kan kjøpes på Aliexpress 😎

https://www.tek.no/i/7pVwzv

Svar