TrondA skrev: 02 mar 2026, 13:37
Koste meg på MC-messa i år. Tankevekkende og interessant. Nå synes jeg det vrimlet av kinesiske motorsykler. (Tilsynelatende) høy byggekvalitet, godt utrustet og fine priser. De har ikke kjente merkenavn, lange tradisjoner og godt renommé å flyte på, men framstår aktuelle for stadig flere som tenker litt utafor boksen. Så var det hele familien av "ekte" A2-sykler. De var absolutt overalt på nesten alle stander. Hva er det som skjer? Har vi ikke lenger råd til å kjøpe skikkelig sykkel? Prøver vi febrilsk å rekruttere yngre kjørere? Har vi omsider forstått hvor mye motor som egentlig skal til for å ha det moro på sykkel? Jeg hadde aldri trodd at min favoritt på hele den store messa skulle bli en liten indisk tass med 350cc og 20HK! Jeg så Royal Enfield 350 Classic og smeltet helt. Jeg vil ha en sånn! ... - sammen med Kawa Versys 1000 og annet fint i garasjen...
Var der på fredagen. Var endel folk der da også , men ikke så mye at det var plagsomt.
Mye flott å se på, men de to som JEG var mest interessert i å se, var ikke på messa...
BMW F450 GS

, og Kove 800X Rally, eller 800X Pro.
Det var litt synd, for jeg har bestilt en sånn 450. Ikke så mye til meg, men til venninna mi, som har lyst å begynne å kjøre igjen etter over 20 år uten tohjuling mellom beina. Tror den blir perfekt som nybegynnersykkel, og til litt pendlerkjøring
Etter å ha snakket en del med en engelsk MC journalist de siste par månedene, har jeg virkelig fått øya opp for Kove sine 800 modeller.
Han hadde hatt de på testkjøring, og endte opp med å kjøpe den ene demosykkelen, Kove 800X Pro.
Hadde vært ideell å hatt i Italia, stående hos kameraten min i Piemonte, så jeg slipper å leie sykkel når jeg skal på besøk.
Men Kove har ikke norsk forhandler enda.
Også var det kjekt å se nærmere på AJP sine sykler
Kjøpte meg et sett med Sena S60 intercom, litt bagasjeutstyr fra Ledena, og noe verktøy fra Bacho.
Siklet veldig på DMD2 sitt nye nettbrett på TurTek standen, men har ikke tatt helt steget enda. Grugleder meg litt for å skulle bruke såpass med penger på en navigasjonsløsning. Itchy Boots derimot kjører rundt i Asia med en Iphone med knust skjerm, bare sånn til sammenligning :-D
En ny hjelm nå, til å montere