MC-Messen 2026

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

MC-Messen 2026

Legg inn av AJ »

Da er det ikke lenge til MC-Messa, kun en måned til:

https://mcmessen.no/

Noen som har tenkt seg dit?
Ikke veldig mange utstillere jeg er spesielt intererssert i å stikke innom, men ser at Royal Enfield har egen utstillingsplass og den kan jeg gjerne tenke meg å besøke :crazy: .

Med mulighet for honnørbillett så er sjansene store for at jeg tar turen en av de tre dagene utstillingen varer :knegg .

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Re: MC-Messen 2026

Legg inn av Canutus »

Helgen er no lagt inn i kalenderen, men får no se når det nærmer seg.

Kan tenkes det er en fin anledning til å investere i ny hjelm og hansker.

OttoL
Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015

Legg inn av OttoL »

Canutus skrev: 26 jan 2026, 21:38 Helgen er no lagt inn i kalenderen, men får no se når det nærmer seg.

https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... m-fa-uker/

30 % avslag på alt i butikk her, var masse hansker der på lørdag men tømmes vel fort. selv fikk jeg meg ny neotec 3.

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Legg inn av Canutus »

Foretrekker å handle i fysisk butikk, så jeg får prøvd det en handler.
På messen regner jeg med det er litt av hvert å få prøvd.
Betaler heller litt mer for noe jeg er fornøyd med, enn billig og bare sånn passe fornøyd (men "gode kjøp" er aldri feil).
Fortsatt lenge til kjøre sessongen starter for min del.
OttoL skrev: 27 jan 2026, 09:58
Canutus skrev: 26 jan 2026, 21:38 Helgen er no lagt inn i kalenderen, men får no se når det nærmer seg.

https://www.bike.no/nyheter/mco-drammen ... m-fa-uker/

30 % avslag på alt i butikk her, var masse hansker der på lørdag men tømmes vel fort. selv fikk jeg meg ny neotec 3.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er to billetter bestilt, en Honnør og en Voksen siden kona ikke har nådd denne honnørmilepælen enda ;).

Regner med at vi tar turen lørdag 28. februar.
Så da er det bare å ta kontakt for en hyggelig prat om du kjenner oss igjen :thumleft .

Brukeravatar
Karoda
Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999, BMW R1150R Rockster, 2004

Legg inn av Karoda »

The place to be: D03-32
Kai R:
The World is Flat

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Karoda skrev: 12 feb 2026, 20:06 The place to be: D03-32
:crazy:
Får stikke innom der også, da... ;)

Brukeravatar
Karoda
Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999, BMW R1150R Rockster, 2004

Legg inn av Karoda »

Blir der hele helgen. :-)
Det serveres kaffe.
Kai R:
The World is Flat

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Karoda skrev: 12 feb 2026, 20:28 Blir der hele helgen. :-)
Det serveres kaffe.
:twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En uke til MC-messa :-) . En stund siden sist.
Jeg kommer ganske sikkert til å oppholde meg lengst på Royal Enfield standen denne gangen, tror jeg :crazy: .
Håper de har fått på plass nye RE 650 Bullet prayer ...
:knegg

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Da var brått billett i boks. Tar turen på lørdag, ser ut til at jeg kommer til å plante meg foran "Adventure scenen" mesteparten av dagen og så blir det naturligvis en tur innom AGM sin stand i håp om å vinne en Speed 400. Ellers ingen store planer, har ikke noe spesielt av utstyr eller tilbehør jeg savner så det blir trolig ikke å slå til på noe messetilbud, men det blir vel å kjapt kikke gjennom så mye man rekker.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er jeg, konemor og @HeddaB på plass på messa i morgen ved sånn ca. 10-tiden.
Gleder oss siden det er en stund siden sist.
Tross ingen store forventninger hverken hva gjelder utstillinger eller gode tilbud på kjøreutstyr.

Mener å ha registrert at det ikke blir noen Moto Guzzi og Aprilia utstilling i år siden det for ikke lenge ble kjent at de som tok over etter LoxKel/Kellox som Moto Guzzi importør ble sparket og MG og Apriliaeier Piaggio tok over, ikke har kommet igang skikkelig enda med å få ting på plass her i landet. Synd...

Men vi får ta det vi får og håper på en trivelig dag i Lillestrøm i morgen med en god følelse av en kommende vår og ny MC-sesong :-) .

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 27 feb 2026, 23:12 Da er jeg, konemor og @HeddaB på plass på messa i morgen ved sånn ca. 10-tiden.
Gleder oss siden det er en stund siden sist.
Tross ingen store forventninger hverken hva gjelder utstillinger eller gode tilbud på kjøreutstyr.

Mener å ha registrert at det ikke blir noen Moto Guzzi og Aprilia utstilling i år siden det for ikke lenge ble kjent at de som tok over etter LoxKel/Kellox som Moto Guzzi importør ble sparket og MG og Apriliaeier Piaggio tok over, ikke har kommet igang skikkelig enda med å få ting på plass her i landet. Synd...

Men vi får ta det vi får og håper på en trivelig dag i Lillestrøm i morgen med en god følelse av en kommende vår og ny MC-sesong :-) .
Ikke noe MC messe på meg denne gangen, men dere får ha en fin dag og ta noen bilder som vi kan se på :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mye folk, masse lyd - og mye å se på, men altfor trangt og masete denne gangen, syntes vi.
Virker som at MC-Messa har vokst seg for store og sprengt trivselsrammene...
Så... vi ble ikke så lenge denne gangen, kun drøyt halvannen time.

Men traff på trivelige kjentfolk, som Tor Linnerud og Eli Vanevjen på Moto Guzzi klubb standen og en av NMCUs "redningsmenn" til, @Tormod_W, blid som alltid :thumleft .

Ble ikke mange bildene i folkehavet, men her er noen av dem:
MCMESSE26 1.jpg
MCMESSE26 2.jpg
MCMESSE26 3.jpg
MCMESSE26 4.jpg
MCMESSE26 5.jpg
MCMESSE26 6.jpg
MCMESSE26 7.jpg
MCMESSE26 8.jpg
MCMESSE26 9.jpg
MCMESSE26 10.jpg
MCMESSE26 11.jpg
MCMESSE26 12.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Komme der fredag synes eg er best, då er det litt mindre folk. Min erfaring, vart ikkje tur i år desverre

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var ikke bortom standen selv, men det var åpenbart mange andre. Veldig bra :thumleft !
nmcu mecmessa26.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ErikW
Motorsykkelen din: 2025 Triumph Tiger 900 Rally pro. Kawasaki Ninja 636

Legg inn av ErikW »

Likte den Royal Enfield 650 Bear, men veldig lik min Triumph Scrambler 400 XC, så ser jeg har med mitt kjøpe av demo MC kjørt 37 mil inkludert vesker og bagasjebrett ble spart 20 MC høvdinger er til å være fornøyd med... dette inkludert at min også har øvre crash bars og tåkelys montert inne i disse bøylene.
Snart sesong her nede, så det gledes.
Vi var på messen på Fredag og var førstemann inn og da var det behagelig lite folk i starten. Eneste å klage på etterhvert er at det var altfor få stoler/krakker til å sette rumps nedpå for en hvil, så der er det stryk fra vår side, men men. Ble Revit goretex støvler på meg til en god pris da ihvertfal. :twothumbs:

Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Legg inn av Gammelbokser »

Jeg lot meg lokke med på en tur til messa i går, kanskje mer for å ta pulsen på stemningen til MC-interesserte enn å se meg om etter ny sykkel. Ble litt positivt overrasket over at det var mange besøkende, men det dro litt i negativ retning at gjennomsnittalderen for meg så ut til å være noe høy for å kunne sikre rekruttering til standen.

Jeg prøvesatt en MC; BMW's monsterbokser (R18). Og synes jeg fikk bekreftet mistanken om at den appelerer til andre enn meg; for turer jeg ville tatt på den bruker jeg vanligvis min trofaste tråsykkel . . .

Ellers ble jeg ganske uventet positivt overrasket over standen til Politiet, som hadde valgt å stille ut en gammel 'uniformert' R80/7 i tillegg til sin mer moderne R1300GS, sistnevnte med piggete knastedekk.

Tok kun bilde av en MC, denne turbo-utrustede 'chopperen' basert på en gammel R1100 (eller R1150 - ?) BMW boksermotor. Av en eller annen grunn sto den litt bortgjemt for seg selv utenom en 'egentlig' stand . . .
Oilhead turbo-chopper 162236.jpg
Oilhead turbo-chopper motor 162224.jpg

TrondA
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF

Legg inn av TrondA »

Koste meg på MC-messa i år. Tankevekkende og interessant. Nå synes jeg det vrimlet av kinesiske motorsykler. (Tilsynelatende) høy byggekvalitet, godt utrustet og fine priser. De har ikke kjente merkenavn, lange tradisjoner og godt renommé å flyte på, men framstår aktuelle for stadig flere som tenker litt utafor boksen. Så var det hele familien av "ekte" A2-sykler. De var absolutt overalt på nesten alle stander. Hva er det som skjer? Har vi ikke lenger råd til å kjøpe skikkelig sykkel? Prøver vi febrilsk å rekruttere yngre kjørere? Har vi omsider forstått hvor mye motor som egentlig skal til for å ha det moro på sykkel? Jeg hadde aldri trodd at min favoritt på hele den store messa skulle bli en liten indisk tass med 350cc og 20HK! Jeg så Royal Enfield 350 Classic og smeltet helt. Jeg vil ha en sånn! ... - sammen med Kawa Versys 1000 og annet fint i garasjen...

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2024

Legg inn av Olav K »

TrondA skrev: 02 mar 2026, 13:37 Koste meg på MC-messa i år. Tankevekkende og interessant. Nå synes jeg det vrimlet av kinesiske motorsykler. (Tilsynelatende) høy byggekvalitet, godt utrustet og fine priser. De har ikke kjente merkenavn, lange tradisjoner og godt renommé å flyte på, men framstår aktuelle for stadig flere som tenker litt utafor boksen. Så var det hele familien av "ekte" A2-sykler. De var absolutt overalt på nesten alle stander. Hva er det som skjer? Har vi ikke lenger råd til å kjøpe skikkelig sykkel? Prøver vi febrilsk å rekruttere yngre kjørere? Har vi omsider forstått hvor mye motor som egentlig skal til for å ha det moro på sykkel? Jeg hadde aldri trodd at min favoritt på hele den store messa skulle bli en liten indisk tass med 350cc og 20HK! Jeg så Royal Enfield 350 Classic og smeltet helt. Jeg vil ha en sånn! ... - sammen med Kawa Versys 1000 og annet fint i garasjen...
Var der på fredagen. Var endel folk der da også , men ikke så mye at det var plagsomt.
Mye flott å se på, men de to som JEG var mest interessert i å se, var ikke på messa... :confused
BMW F450 GS :yeyeye , og Kove 800X Rally, eller 800X Pro. :prf

Det var litt synd, for jeg har bestilt en sånn 450. Ikke så mye til meg, men til venninna mi, som har lyst å begynne å kjøre igjen etter over 20 år uten tohjuling mellom beina. Tror den blir perfekt som nybegynnersykkel, og til litt pendlerkjøring

Etter å ha snakket en del med en engelsk MC journalist de siste par månedene, har jeg virkelig fått øya opp for Kove sine 800 modeller.
Han hadde hatt de på testkjøring, og endte opp med å kjøpe den ene demosykkelen, Kove 800X Pro.
Hadde vært ideell å hatt i Italia, stående hos kameraten min i Piemonte, så jeg slipper å leie sykkel når jeg skal på besøk.

Men Kove har ikke norsk forhandler enda.

Også var det kjekt å se nærmere på AJP sine sykler :thumleft

Kjøpte meg et sett med Sena S60 intercom, litt bagasjeutstyr fra Ledena, og noe verktøy fra Bacho.
Siklet veldig på DMD2 sitt nye nettbrett på TurTek standen, men har ikke tatt helt steget enda. Grugleder meg litt for å skulle bruke såpass med penger på en navigasjonsløsning. Itchy Boots derimot kjører rundt i Asia med en Iphone med knust skjerm, bare sånn til sammenligning :-D :knegg

En ny hjelm nå, til å montere
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

TrondA skrev: 02 mar 2026, 13:37 Så var det hele familien av "ekte" A2-sykler. De var absolutt overalt på nesten alle stander. Hva er det som skjer? Har vi ikke lenger råd til å kjøpe skikkelig sykkel? Prøver vi febrilsk å rekruttere yngre kjørere? Har vi omsider forstått hvor mye motor som egentlig skal til for å ha det moro på sykkel? Jeg hadde aldri trodd at min favoritt på hele den store messa skulle bli en liten indisk tass med 350cc og 20HK! Jeg så Royal Enfield 350 Classic og smeltet helt. Jeg vil ha en sånn! ... - sammen med Kawa Versys 1000 og annet fint i garasjen...

Det selges endel A2-godkjente sykler, og da mange til den yngre generasjonen.
Det syns jeg er bra, viktig at de har mye fint å velge i.
Kjenner også flere som vil ha en mindre sykkel i garasjen, når de også har en stor, tung sykkel.
husker det var lettere å velge Honda 500'en når jeg skulle en tur i nabolaget, enn CBR1000F som jeg hadde samtidig.
500'en har jeg fortsatt.

Ellers var det trivelig å treffe gamle kjente, egentlig vel så viktig som å se på sykler og utstyr. Syns ikke det var kjempetrengsel denne gangen, og bare 2 haller, har vært 3 haller før.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar