På to hjul i Thailand
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand Hjemme back to normal? Kanskje
Fikk melding i går ettermiddag. Sykkelen er klar og kan hentes i dag søndag! Joda de har for tiden åpent på søndager både butikk og verksted. Har avtalt transport litt utpå dagen så i ettermiddag vil sykkelen atter være på plass i heimen. Hva det kostet? 6517 thb ca 2070 Nkr, selv om det tok laaang tid prisen akseptabel.
Kommer til å bestille ett skimsesett for å ha det liggende til neste gang (48k).
Siden vi nå har portforbud fra 19 - 0500 og dette vil vare en god stund blir det langtur neste helg. Hvor? Vet ikke ennå men langt vekk fra grensen mot Kambodsja hvor jeg bor. Her er det for mye rykter og restriksjoner for tiden. Har en konsert på fredag med mine elever så får holde ut denne uka, men så tar jeg nok ferie fra dette stedet en stund.
I slutten av måneden gå turen til Danmark for å hilse på familie
Kommer til å bestille ett skimsesett for å ha det liggende til neste gang (48k).
Siden vi nå har portforbud fra 19 - 0500 og dette vil vare en god stund blir det langtur neste helg. Hvor? Vet ikke ennå men langt vekk fra grensen mot Kambodsja hvor jeg bor. Her er det for mye rykter og restriksjoner for tiden. Har en konsert på fredag med mine elever så får holde ut denne uka, men så tar jeg nok ferie fra dette stedet en stund.
I slutten av måneden gå turen til Danmark for å hilse på familie
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Torsdag 7 dro vi nordover for å kjøre litt i fjellene, med utgangspunkt fra Lomsak, en liten by omgitt av flotte fjell. Les om Lomsak https://www.xploreasia.org/lom-sak-petchabun/ her. Første etappe var derfor kun en transport etappe på 450 km slik at vi kunne starte fredagen med fjell. Vi kunne selvsagt valgt den raskeste og kjedeligste ruta, men det gjorde vi ikke. Vi holdt oss stort sett unna hovedveier og fikk en liten forsmak på fjellene de siste 5 milene av turen. Vi parkerte utenfor hotellet ved 15 tiden.
Dette hotellet har jeg bodd på før og den gangen var jeg passe fornøyd med rommet og frokosten. Middagen som vi kjøpte den gangen var uspiselig. Kameraten og jeg hadde allerede bestemt at det skulle bli streetfood til middag og slik ble det. Rommet jeg fikk var ganske greit helt til jeg åpnet døren til badet for å dusje. Her var det ikke rengjort! Fullt av svarte hår i sluket til dusjen, kvalmt. Jeg tok bildet og gikk til resepsjonen for å be om ett annet rom, noe jeg ikke fikk. Det kom en eldre dame med møkkete feiebrett og feide opp hårene smilte og sa ok og gikk. Halvparten av hårene lå igjen på gulvet. Kameraten hadde forøvrig samme opplevelse på sitt rom. Men rommene var betalt og bestilt hos Agoda og vi ville nok tape pengene hvis vi dro til ette annet hotell. Så vi bestemte oss for å bli og informere på Google og Agoda om tilstanden på hotellet.
Vi tuslet ut av hotellet og ned i byen. Her fant vi en bar med kaldt øl og etter ett par øl gikk for å finne middag. Det ble and og ris samt medfølgende suppe og kaldt vann til drikke. 65 thb, mye mat for pengene. Etter en ikke veldig god "Amerikansk breakfast" var det på tide å komme seg på syklene. Calimoto viste at planlagt ryte var rundt 400km hvorav mer enn 200 var kjøring på bratte og svingete fjellveier. Sola skinte det var 25 grader og noen av fjellene vi kunne se var innhyllet i morgentåke. Dette måtte bli bra.
Ut av Lomsak var det litt kø og stor trafikk klokka var rundt 08 og det var nok morgenrush. Etter noen lyskryss og litt småkø kom vi ut på landeveien og vi la oss i rundt 80. Etter noen kilometer tok vi av fra hovedveien og kjørte i retning fjell og nasjonalpark. Det ble brattere og enda brattere. I Lomsak viste høydemåleren i Calimotot appen 138 meter nå økte det på med høydemeter hele tiden. Mange av svingene var krappe og trange og her var det 1 og 2 gir som gjaldt. Kvelte man motoren her ville det gå rett i bakken. Så bratt at det ikke var mulig å stoppe for å ta bilder. Etter noen kilometer var det endelig en stopplass ved siden av veien og det var tid for litt bilder. Nå var det noen kilometer opp til der hvor nasjonalparken begynte. Da vi stoppet her var vi på godt over 1000 meter over havet. Vi betalte 220thb hver. Selvsagt special price for farang. En stygg uvane de har her i Thailand. Med avgiften betalt var det bare å fortsette og det ble en fantastisk tur i de Thailandske fjellene. Maks høyde på turen i følge Calimoto 1734 m/o havet. Nesten som å være på tivoli og kjøre berg og dalbane, tenkte jeg men meg koste meg gjennom skarpe kurver. På veien ned ble det nok en foto stopp. Det må nevnes at vi var utrolig heldige med været samt at på en fredag i august var det nesten ingen trafikk noe som gjorde at vi kunne kjøre i vårt eget tempo.
Etter fjellene og nasjonalparken gikk turen mot Nong Khai nok en gang unngikk vi hovedveiene og koste oss på lite trafikkerte veier. Kun de siste 15 kilometrene inn til Nong Khai gikk på hovedvei. Da vi parkerte ved hotellet var det to svette og slitne karer men begge gliste godt og var enige om at det var en fantastisk tur som vi må gjøre en gang til minst. Da skal vi leie oss inn på en av resortene oppe i fjellene vi tar nok med våre respektive på den turen slik at de kan på den samme opplevelsen som oss.
I løpet av ettermiddagen kom også tredjemann, Jean, kjørende. Han hadde ikke mulighet til å reise torsdagen og gikk dermed glipp av fjellturen. Men nå var de tre galde herrer atter samlet og i løpet av kvelden sørget vi for att godt ølsalg i noen av de lokale barene.
Lørdagen gikk turen atter en gang til Udon Thani en strekning på drøye 65km. Denne dagen brøt vi prinsippet og tok motorveien. Det ble nemlig en sen fredagskveld, slik at ingen av oss følte for å kjøre skikkelig langt.
Vi hadde to netter i Udon Thani rett og slett fordi det regnet på søndagen og Udon Thani er en hyggelig by. Derfor kjørefri og vi brukte noen timer på det lokale museet. Til min store overraskelse, det var gratis, også for oss. Vi koste oss med god mat og drikke denne søndagen og planla hjemturen med start 8:00 mandag morgen. Slik ble det. Turen fra Udon Thani og hjem kan sykkelen nesten kjøre uten meg tror jeg. Her har vi kjørt de rutene som finnes så ikke noe behov for Calimoto eller Google på den turen. Her ble det en kombinasjon av motorvei og landevei. Etter 395 km og en kraftig regnskur var jeg hjemme igjen.
Totalt kjørte kilometer på denne turen 1200 temmelig nøyaktig.
Portforbudet er opphevet så tilbake til normalen nå håper jeg.
Vi tuslet ut av hotellet og ned i byen. Her fant vi en bar med kaldt øl og etter ett par øl gikk for å finne middag. Det ble and og ris samt medfølgende suppe og kaldt vann til drikke. 65 thb, mye mat for pengene. Etter en ikke veldig god "Amerikansk breakfast" var det på tide å komme seg på syklene. Calimoto viste at planlagt ryte var rundt 400km hvorav mer enn 200 var kjøring på bratte og svingete fjellveier. Sola skinte det var 25 grader og noen av fjellene vi kunne se var innhyllet i morgentåke. Dette måtte bli bra.
Ut av Lomsak var det litt kø og stor trafikk klokka var rundt 08 og det var nok morgenrush. Etter noen lyskryss og litt småkø kom vi ut på landeveien og vi la oss i rundt 80. Etter noen kilometer tok vi av fra hovedveien og kjørte i retning fjell og nasjonalpark. Det ble brattere og enda brattere. I Lomsak viste høydemåleren i Calimotot appen 138 meter nå økte det på med høydemeter hele tiden. Mange av svingene var krappe og trange og her var det 1 og 2 gir som gjaldt. Kvelte man motoren her ville det gå rett i bakken. Så bratt at det ikke var mulig å stoppe for å ta bilder. Etter noen kilometer var det endelig en stopplass ved siden av veien og det var tid for litt bilder. Nå var det noen kilometer opp til der hvor nasjonalparken begynte. Da vi stoppet her var vi på godt over 1000 meter over havet. Vi betalte 220thb hver. Selvsagt special price for farang. En stygg uvane de har her i Thailand. Med avgiften betalt var det bare å fortsette og det ble en fantastisk tur i de Thailandske fjellene. Maks høyde på turen i følge Calimoto 1734 m/o havet. Nesten som å være på tivoli og kjøre berg og dalbane, tenkte jeg men meg koste meg gjennom skarpe kurver. På veien ned ble det nok en foto stopp. Det må nevnes at vi var utrolig heldige med været samt at på en fredag i august var det nesten ingen trafikk noe som gjorde at vi kunne kjøre i vårt eget tempo.
Etter fjellene og nasjonalparken gikk turen mot Nong Khai nok en gang unngikk vi hovedveiene og koste oss på lite trafikkerte veier. Kun de siste 15 kilometrene inn til Nong Khai gikk på hovedvei. Da vi parkerte ved hotellet var det to svette og slitne karer men begge gliste godt og var enige om at det var en fantastisk tur som vi må gjøre en gang til minst. Da skal vi leie oss inn på en av resortene oppe i fjellene vi tar nok med våre respektive på den turen slik at de kan på den samme opplevelsen som oss.
I løpet av ettermiddagen kom også tredjemann, Jean, kjørende. Han hadde ikke mulighet til å reise torsdagen og gikk dermed glipp av fjellturen. Men nå var de tre galde herrer atter samlet og i løpet av kvelden sørget vi for att godt ølsalg i noen av de lokale barene.
Lørdagen gikk turen atter en gang til Udon Thani en strekning på drøye 65km. Denne dagen brøt vi prinsippet og tok motorveien. Det ble nemlig en sen fredagskveld, slik at ingen av oss følte for å kjøre skikkelig langt.
Vi hadde to netter i Udon Thani rett og slett fordi det regnet på søndagen og Udon Thani er en hyggelig by. Derfor kjørefri og vi brukte noen timer på det lokale museet. Til min store overraskelse, det var gratis, også for oss. Vi koste oss med god mat og drikke denne søndagen og planla hjemturen med start 8:00 mandag morgen. Slik ble det. Turen fra Udon Thani og hjem kan sykkelen nesten kjøre uten meg tror jeg. Her har vi kjørt de rutene som finnes så ikke noe behov for Calimoto eller Google på den turen. Her ble det en kombinasjon av motorvei og landevei. Etter 395 km og en kraftig regnskur var jeg hjemme igjen.
Totalt kjørte kilometer på denne turen 1200 temmelig nøyaktig.
Portforbudet er opphevet så tilbake til normalen nå håper jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Vært stille fra meg en stund nå. Mye drittvær og flom her de siste ukene samt en uke i Danmark har gjort at AT'en har stått i ro. Kun en kort tur til imigration forrige mandag.
Men i morgen fredag 19 blir det tur. Turen går til kjente trakter Kohn Kaen - Udon Thani den siste stoppen er ikke avgjort ennå. Det bestemmer vi underveis når vi ser hvordan været er. Men det blir ca 1000 km, noe jeg ser fram til. Får tørke støv og spindelvev av sykkelen i dag samt fylle opp tanken og smøre kjedet.
I november blir det to ukers tur med Isan Riders Group, da går turen opp i fjellene i nord, noe jeg virkelig ser fram til. Men før det blir det nok noen weekendturer.
I slutten av neste uke blir det 5 dagers tur til Filipinene, men det blir med fly
Men i morgen fredag 19 blir det tur. Turen går til kjente trakter Kohn Kaen - Udon Thani den siste stoppen er ikke avgjort ennå. Det bestemmer vi underveis når vi ser hvordan været er. Men det blir ca 1000 km, noe jeg ser fram til. Får tørke støv og spindelvev av sykkelen i dag samt fylle opp tanken og smøre kjedet.
I november blir det to ukers tur med Isan Riders Group, da går turen opp i fjellene i nord, noe jeg virkelig ser fram til. Men før det blir det nok noen weekendturer.
I slutten av neste uke blir det 5 dagers tur til Filipinene, men det blir med fly
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Er på tur. Gårsdagens etappe var både våt og tørr. At det fortsatt er regntid fikk vi bekreftet flere ganger på turen. Sol regnbyge, sol regnbyge, slik gikk turen. Støvlene mine beviste nok en gang et de er vanntette. Vann som kommer inn blir der, så i natt har støvlene stått med håndkle stappet inni. Det virket de er tørre nå.
Dagens etappe blir på ca 250 km og går til Udon Thani, en strekning vi har kjørt mange ganger. Blir været veldig dårlig kan vi velge å kun kjøre motorvei og det vil bli betydelig kortere. Avreise om en time så da beslutter vi ruta.
Vi er for øvrig 4 sykler på tur: 3 Africa Twin og en Nc 700, alle Honda
Dagens etappe blir på ca 250 km og går til Udon Thani, en strekning vi har kjørt mange ganger. Blir været veldig dårlig kan vi velge å kun kjøre motorvei og det vil bli betydelig kortere. Avreise om en time så da beslutter vi ruta.
Vi er for øvrig 4 sykler på tur: 3 Africa Twin og en Nc 700, alle Honda
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Etter å ha vært lite brukt ble det endelig en mc tur i går 23/10. Det ble 167 km med passasjer. Det blåste som ville hælvete noe som gjorde sitt til at det meste av turen gikk under 100 km/t. En mc med to godt voksne personer er ett stort vindfang når sidevinden kommer feiende over rismarkene. I tillegg har mange av trærne her grunne røtter og jeg har holdt på kræsje i veltede trær en gang før.
På tross av mye vind ble det en fin tur, hvor vi koste oss med god lunch, fikk stoppet og handlet litt farangmat som jeg trenger til helgens middag. Det ble også en iskaffe på vei hjem.
167 km med passasjer og ett snittforbruk på 0,41. At'en er ikka av de tørsteste mc'ene jeg har hatt.
Nå er det forøvrig kun 2 uker til årets store tur går av stabelen. The long way up north. Ca 40 sykler er påmeldt kommer til å bli hyggelig
På tross av mye vind ble det en fin tur, hvor vi koste oss med god lunch, fikk stoppet og handlet litt farangmat som jeg trenger til helgens middag. Det ble også en iskaffe på vei hjem.
167 km med passasjer og ett snittforbruk på 0,41. At'en er ikka av de tørsteste mc'ene jeg har hatt.
Nå er det forøvrig kun 2 uker til årets store tur går av stabelen. The long way up north. Ca 40 sykler er påmeldt kommer til å bli hyggelig
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Ikke mc tur og iskaffe her men kaffe
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er lørdag, sola skinner det er 25 grader og sykkelen har nesten full tank. Har avtale senere i dag men formiddagen er 'åpen'.
Spurte Calimoto om forslag til en liten tur på drøye 100 km. Bare å drikke opp kaffen så på med kjøreutstyret Alle de blå strekene er veier jeg alt har kjørt, ser jeg på kartet over hele Thailand så har jeg snart vært over alt.
Spurte Calimoto om forslag til en liten tur på drøye 100 km. Bare å drikke opp kaffen så på med kjøreutstyret Alle de blå strekene er veier jeg alt har kjørt, ser jeg på kartet over hele Thailand så har jeg snart vært over alt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Hvordan får du registrert alt du har kjørt …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Så lenge Calimoto er aktiv tar den opp all kjøring, og når jeg er på ukjente trakter bruker jeg alltid Calimoto siden den er suveren til å finne fine ruter med mc
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Hadde en fin rundtur i penværet i går. Ble en tur på drøye 2 timer på veier jeg har kjørt mange ganger før men det gjorde ikke noe. Satt på sykkelen og koste meg i det fine været. Rishøsten er i full gang her på rismarkene og de fleste bruker veien til å tørke risen, så på denne tiden av året tar jeg det pent på småveiene da det både er skurtreskere, tohjuls traktorer, samt at det ene feltet ofte er stengt grunner ris som tørker. Disse småveiene er uansett ikke noen racerbaner, her er det hyggelig å putre rundt i 40 - 50 km/t og få med seg det som skjer rundt deg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Plutselig ble det tur. Klokken 0600 i går tirsdag tikket det inn melding på telefonen min, fra min faste passasjer: det er en uke igjen av skoleferien (ja hun er lærer) kan vi dra på tur i dag? 3 netter passer fint skrev hun videre. Slik ble det. Jeg hev meg rundt planla litt og pakket, glemte selvsagt en del ting i farten, men det kan kjøpes. Klokka 09 satt vi på ATen og var på tur.
Nå er vi Rayong etter å ha kjørt drøye 400 km i går. I dag blir det en kort etappe med innlagt omvei til Pattaya hvor vi blir 2 netter før kursen settes hjem. Med litt flaks håper jeg å kunne utføre 30k km service samt få på ett sett nye dekk slik att alt er klart til den lenge turen opp i nord neste måned.
Metzler dekkene som har sittet på har nå levert 29k km dett er fortsatt litt igjen på dem, men foretrekker å starte fjellturen med nye dekk. Får håpe Honda ii Pattaya har dekk på lager.
Noen bilder fra det siste døgnet
Nå er vi Rayong etter å ha kjørt drøye 400 km i går. I dag blir det en kort etappe med innlagt omvei til Pattaya hvor vi blir 2 netter før kursen settes hjem. Med litt flaks håper jeg å kunne utføre 30k km service samt få på ett sett nye dekk slik att alt er klart til den lenge turen opp i nord neste måned.
Metzler dekkene som har sittet på har nå levert 29k km dett er fortsatt litt igjen på dem, men foretrekker å starte fjellturen med nye dekk. Får håpe Honda ii Pattaya har dekk på lager.
Noen bilder fra det siste døgnet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Som planlagt kjørte vi innom Honda Big Wing i Pattaya, en i mine øyne en stor forhandler som burde ha det meste på stell. Men så feil kan man ta. Parkerte og gikk inn i butikken. Om de hadde dekk til min Africa Twin? Jeg ble geleidet inn på verkstedet og ble overlatt til en ung dame, kundemotaker. Jeg spør nok en gang om dekk. Manuel eller automat gear spør hun tilbake, meg bekjent så er dekkene de samme (slangeløse dekk til AT har ennå ikke kommet til Thailand!), men jeg svarte manuell. Om jeg hadde serviceheftet? Nei sa jeg, sannheten var at det ligger nederst i toppboksen og å ta ut all bagasjen for at en som ikke kan jobben sin skulle bla i dette, nei ikke faen. Årsmodellen er 2024 sa jeg, hun så dumt på meg. Bli med ut så kan du se sykkelen sa jeg, man må være løsningsorientert. Nei gå ut og rundt hjørnet kom ikke på tale, men jeg kunne jo kjøre sykkelen inn på verkstedet, noe jeg gjorde. Nok en gang om jeg hadde service heftet, nei sa jeg igjen mens jeg kjente irritasjonen komme. Jeg har Honda appen sa jeg her finnes alle data om sykkelen. Jeg rakte henne telefonen min. Nei den kunne hun ikke bruke. Så pekte jeg på dekkene og sa jeg skal ha disse, en foran og en bak. Nå kom mekanikeren til og han skjønte hva jeg skulle ha. Vi ble bedt om å vente mens de sjekket. Etter en halvtime! kom hun ut med ett papir. Joda dekk kunne de skaffe originale Honda dekk sa damen. Honda lager ikke dekk sa jeg, hvilket merk? Hun måtte ringe og spørre. Etter noen minutter kom hun tilbake Dunlop het de, sa hun. Pris ferdig på sykkelen drøye 22 000 thb. Kan vi få dem i dag eller i morgen? Spurte jeg. Nei, 14 dagers leveringstid og vi måtte betale 50% nå. Det ble ingen deal. De får ikke ta 30k service heller.
På hotellet sender jeg mail til min lokale Honda forhandler i Buriram med forespørsel om dekk. Etter noen minutter kommer svaret Metzler dekk ', de samme som jeg har 19 000 thb ferdig på sykkelen. De må bestilles fra Bangkok så 3 - 5 arbeidsdager å vente. Jeg slo til og betalte 10 000 thb i forskudd, så da blir det dekk før langturen til fjells.
Jeg savner Kawasaki og servicen der, Honda har rett og slett for mange kunder. Men Africa Twin er jeg veldig godt fornøyd med.
På hotellet sender jeg mail til min lokale Honda forhandler i Buriram med forespørsel om dekk. Etter noen minutter kommer svaret Metzler dekk ', de samme som jeg har 19 000 thb ferdig på sykkelen. De må bestilles fra Bangkok så 3 - 5 arbeidsdager å vente. Jeg slo til og betalte 10 000 thb i forskudd, så da blir det dekk før langturen til fjells.
Jeg savner Kawasaki og servicen der, Honda har rett og slett for mange kunder. Men Africa Twin er jeg veldig godt fornøyd med.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Dette gjenspeiler hvordan det har blitt, opplever det samme her hjemme. Store flotte bilforretninger, motorsykkelforretninger, uansett hvilke bedrift du kontakter sitter du igjen med følelsen at de vil helst ikke ha noe med deg å gjøre når du kommer på besøk for hjelp. Forsøker du å få kontakt via telefon, e-post eller lignende blir du sluset inn til en chatt talerobot som veldig sjelden kan hjelpe deg, har opplevd en gang å få konkret svar via en talerobot.
Tiden vi opplevde der tjenestene ble lagt til rette for kunden og de kunne utføre hjelp på strak arm med dekk eller deler i hylla, eller deler ble bestilt i forkant for å få reparasjon utført under første besøk. Ordet goodwill for kunde er veldig lenge siden jeg har opplevde og var veldig vanlig som regel for å løse problemet raskt for kunde, bedriften tok det på sin kappe eller i påvente av avklaring på garanti eller i verste fall kommer tilbake for å høre om du er villig til å betale litt.
Av erfaring i dag er det mer vanlig med tre til fem - seks besøk for utbedring av feil på kjøretøy for å utbedre de enkleste reparasjoner i mine øyne. I min verden har alltid tanken vært å stikke innom med kjøretøyet for å unngå misforståelser, da starter løpet … du får ny time så «tekniker» kan se på feilen, etter besøk to blir forslag til utbedring foreslått og del / deler bestilt eventuelt de må søke om å dekke reparasjon på garanti, besøk tre er veldig sjelden du er i mål hvor flere deler eller annen del må bestilles eller noe har gått galt, besøk fire er du heldig er problemet løst men opplever både fem - seks besøk. Alt dette er selvopplevd, på fruen’s bil måtte hun levere bil fire ganger for å bytte sprekkt baklampe på garanti, min bil ble levert seks ganger for å reparere sensor for utetemperatur på garanti og på toppen knuste de høyre sidespeil, GSA’n var levert tre ganger før vibrasjon i brems var utbedret - første gang full service - andre gang tilbake med samme problem hvor jeg måtte betale for bytte av bremseskive bak men problemet var foran som da måtte søkes om å få på garanti - ny time og tredje besøk hvor bremseskiver ble byttet på garanti.
Jeg kunne nevnt flere episoder på andre hendelser og om ikke bare på kjøretøy men som kunde tar det enormt med tid når du skal levere og hente kjøretøy gjentatte ganger for å løse de enkleste problem. Sånn har det blitt men alt er ikke dårlig, bestilte en ny harddisk SSD til pc fra komplett.no på mandag som ble levert på tirsdag
Tiden vi opplevde der tjenestene ble lagt til rette for kunden og de kunne utføre hjelp på strak arm med dekk eller deler i hylla, eller deler ble bestilt i forkant for å få reparasjon utført under første besøk. Ordet goodwill for kunde er veldig lenge siden jeg har opplevde og var veldig vanlig som regel for å løse problemet raskt for kunde, bedriften tok det på sin kappe eller i påvente av avklaring på garanti eller i verste fall kommer tilbake for å høre om du er villig til å betale litt.
Av erfaring i dag er det mer vanlig med tre til fem - seks besøk for utbedring av feil på kjøretøy for å utbedre de enkleste reparasjoner i mine øyne. I min verden har alltid tanken vært å stikke innom med kjøretøyet for å unngå misforståelser, da starter løpet … du får ny time så «tekniker» kan se på feilen, etter besøk to blir forslag til utbedring foreslått og del / deler bestilt eventuelt de må søke om å dekke reparasjon på garanti, besøk tre er veldig sjelden du er i mål hvor flere deler eller annen del må bestilles eller noe har gått galt, besøk fire er du heldig er problemet løst men opplever både fem - seks besøk. Alt dette er selvopplevd, på fruen’s bil måtte hun levere bil fire ganger for å bytte sprekkt baklampe på garanti, min bil ble levert seks ganger for å reparere sensor for utetemperatur på garanti og på toppen knuste de høyre sidespeil, GSA’n var levert tre ganger før vibrasjon i brems var utbedret - første gang full service - andre gang tilbake med samme problem hvor jeg måtte betale for bytte av bremseskive bak men problemet var foran som da måtte søkes om å få på garanti - ny time og tredje besøk hvor bremseskiver ble byttet på garanti.
Jeg kunne nevnt flere episoder på andre hendelser og om ikke bare på kjøretøy men som kunde tar det enormt med tid når du skal levere og hente kjøretøy gjentatte ganger for å løse de enkleste problem. Sånn har det blitt men alt er ikke dårlig, bestilte en ny harddisk SSD til pc fra komplett.no på mandag som ble levert på tirsdag
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Er ganske enig med deg @dypen. Etter at jeg valgte Honda har jeg merket dette. Honda i Thailand har vel i underkant av 90% av alt mc salg her i Thailand, og da snakker vi millioner av mc i løpet av ett år. Dermed er de blitt store og arrogante og kan gjøre litt som de vil, vi har kunder nok.
Da jeg hadde Kawasaki var det en helt annen holdning hos forhandlere det meste kunne fikses mens man ventet og de hadde deler på lager eller skaffet i løpet av en dag. Hos Honda har jeg inntrykk av at det spares og at mye finnes i Bangkok på hovedlageret men at det ute hos forhandlere er tomt i hyllene. Skal det bestilles deler fra Japan ja da tar det laaaaang tid. Når de presterer å ha 2 ukers leveringstid på dekk, da er noe feil. Jeg kan bestille dekk online og få dem levert hjem i løpet av ett par dager, noe jeg definitivt gjør neste gang.
Jeg har også en Toyota Hilux. Toyota og Isuzu kriger om å være størst i Thailand og derfor er servicen hos Toyota veldig bra. Nå har jeg aldri hatt behov for verksted utenom årlig service men hos Toyota føler man seg verdsett som kunde. Så i midt hode har Honda ett stort problem med service og kundebehandling, noe som gjør sitt til at jeg neste gang vil tenke meg godt om når jeg skal bytte ut AT en.
Da jeg hadde Kawasaki var det en helt annen holdning hos forhandlere det meste kunne fikses mens man ventet og de hadde deler på lager eller skaffet i løpet av en dag. Hos Honda har jeg inntrykk av at det spares og at mye finnes i Bangkok på hovedlageret men at det ute hos forhandlere er tomt i hyllene. Skal det bestilles deler fra Japan ja da tar det laaaaang tid. Når de presterer å ha 2 ukers leveringstid på dekk, da er noe feil. Jeg kan bestille dekk online og få dem levert hjem i løpet av ett par dager, noe jeg definitivt gjør neste gang.
Jeg har også en Toyota Hilux. Toyota og Isuzu kriger om å være størst i Thailand og derfor er servicen hos Toyota veldig bra. Nå har jeg aldri hatt behov for verksted utenom årlig service men hos Toyota føler man seg verdsett som kunde. Så i midt hode har Honda ett stort problem med service og kundebehandling, noe som gjør sitt til at jeg neste gang vil tenke meg godt om når jeg skal bytte ut AT en.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Kom hjem i går ettermiddag. Totalt kjørt 905 km, det meste ble kjørt på dag en og i går med rundt 400 km dag en og drøye 400 km i går. Nok en gang imponerer AT'en med lavt bensinforbruk og kjørekomfort. Denne gangen med passasjer og mye bagasje.
Nå blir det vask og forhåpentligvis nye dekk før fredag 7. hvor starten på årets store fellestur med Isan Riders går av stabelen. Jeg tror nok at dekkene som sitter på skal klare denne turen også men det hadde vært fint å fått på nye. Honda sa 4 -5 arbeidsdager får de fikk dekkene inn i butikk, så hvis de snakker sant tirsdag eller onsdag.
Nå blir det vask og forhåpentligvis nye dekk før fredag 7. hvor starten på årets store fellestur med Isan Riders går av stabelen. Jeg tror nok at dekkene som sitter på skal klare denne turen også men det hadde vært fint å fått på nye. Honda sa 4 -5 arbeidsdager får de fikk dekkene inn i butikk, så hvis de snakker sant tirsdag eller onsdag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Sendte melding til Honda Buriram i går. Når er dekkene min klare? Svar etter en time. Bakdekket er kommet, fordekket de sendte er gammelt og blir sendt tilbake, nytt skal komme om 1 - 2 dager. Får krysse fingrene for at det kommer i dag onsdag slik at det kan monteres på torsdag. Fredag er avreisedag med 450 km å kjøre. Men må jeg stoppe hos Honda fredag morgen for å få på de nye dekkene får jeg heller komme sent til treffet/festen på fredag eftermidag.
Har også tatt høyde for at dekkene ikke kommer i tide, og har nå latt være å bestille de siste overnattingene på den planlagte turen. Kjøre opp i fjellene på slitte dekk nei det frister ikke.
Har hatt en del sykler i Thailand men ALDRI opplevd at det har tatt mer enn en dag å få ordnet nye dekk. Tanken på å bytte ut AT'en med noe annet ligger i bakhodet. Det er tydelig at vi ikke er en prioritert gruppe hos Honda. Nei det er ikke bare meg, kjenner flere AT eiere som er misfornøyd. Vi kjører noe av det dyreste Honda i Thailand selger (kun Gold Wing som koster mer) og blir behandlet så dårlig. Forhandlerne gjør nok så godt de kan, det er Honda sentralt som nekter dem å ha deler mm på lager.
Har også tatt høyde for at dekkene ikke kommer i tide, og har nå latt være å bestille de siste overnattingene på den planlagte turen. Kjøre opp i fjellene på slitte dekk nei det frister ikke.
Har hatt en del sykler i Thailand men ALDRI opplevd at det har tatt mer enn en dag å få ordnet nye dekk. Tanken på å bytte ut AT'en med noe annet ligger i bakhodet. Det er tydelig at vi ikke er en prioritert gruppe hos Honda. Nei det er ikke bare meg, kjenner flere AT eiere som er misfornøyd. Vi kjører noe av det dyreste Honda i Thailand selger (kun Gold Wing som koster mer) og blir behandlet så dårlig. Forhandlerne gjør nok så godt de kan, det er Honda sentralt som nekter dem å ha deler mm på lager.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Jeg er nå ferdig med Honda sine verksteder i Thailand. Det som fikk begeret til å renne over skjedde i løpet av gårsdagen. Etter å ha purret på statusen på mine nye dekk kom det melding. Fordekket ditt er nullet av Honda i Bangkok, det betyr at det ikke kan skaffes! Jeg ringer dem å spør hav skal dette bety. De svarer på dårlig engelsk at dekket ikke finnes i Thailand og at det kan to to til tre uker før det kommer. Jeg forklarer at jeg ble lovet dekk i løpet av 5 dager og at nå står hele langturen min i fare for å måtet avlyses. Sorry but we can not help you. Klikk.
Så blir jeg tipset av en kamerat om å prøve ett annet verksted i Buriram, ett uavhengig verksted som veldig mange med store sykler bruker. Jeg ringer dem snakker med innehaveren som forøvrig snakker godet engelsk. Han vil gjerne hjelpe og går for å sjekke lageret. Hvis jeg kan bruke Bridgestone og ikke skal kjøre offroad så har han dekk. Ett sett gatedekk til ca 11 000 thb, noe som er halv pris av hva Honda ville ha for ett sett Metzler dekk. Så da har jeg avtale om å komme i dag for å bytte.
Så kontakter jeg Honda og sier at de kan glemme meg og nye dekk siden jeg har skaffet dem andre steder. Jeg vil også ha tilbake mine 10 000 thb som jeg betalte i forskudd. Jeg må snakke med sjefen og blir satt over. Han sier at nå har de skaffet fordekk til meg så jeg kan komme fredag og bytte jeg vil få Metzler bakdekk og Bridgestone fordekk! Så noe tilbakebetaling av mine penger kommer ikke på tale. Jeg forteller han at å kjøre med to ulike dekkmerker kommer ikke på tale at avtalen med dem var Metzler dekk. Han gir seg etter en stund og ber om kontonummer så skal pengene mine komme i løpet av en uke! 10 000 er mye penger sier jeg og jeg trenger dem. Men nei, det er hovedkontoret som må betale meg og det er deres policy er svaret.
Dermed er jeg ferdig med Honda. Jeg beholder selvsagt sykkelen, men vil nå kun bruke uavhengige verksteder til service og andre ting. Jeg har riktignok garanti på sykkelen frem til juni neste år, noe som krever service fra Honda for at den skal gjelde. Jeg tar sjansen på at det ikke blir motorhavari eller noe annet dyrt. For Honda skal ikke få mer penger av meg.
Og i morgen starter årets langtur.
Nå drar jeg for å få på nye dekk
Så blir jeg tipset av en kamerat om å prøve ett annet verksted i Buriram, ett uavhengig verksted som veldig mange med store sykler bruker. Jeg ringer dem snakker med innehaveren som forøvrig snakker godet engelsk. Han vil gjerne hjelpe og går for å sjekke lageret. Hvis jeg kan bruke Bridgestone og ikke skal kjøre offroad så har han dekk. Ett sett gatedekk til ca 11 000 thb, noe som er halv pris av hva Honda ville ha for ett sett Metzler dekk. Så da har jeg avtale om å komme i dag for å bytte.
Så kontakter jeg Honda og sier at de kan glemme meg og nye dekk siden jeg har skaffet dem andre steder. Jeg vil også ha tilbake mine 10 000 thb som jeg betalte i forskudd. Jeg må snakke med sjefen og blir satt over. Han sier at nå har de skaffet fordekk til meg så jeg kan komme fredag og bytte jeg vil få Metzler bakdekk og Bridgestone fordekk! Så noe tilbakebetaling av mine penger kommer ikke på tale. Jeg forteller han at å kjøre med to ulike dekkmerker kommer ikke på tale at avtalen med dem var Metzler dekk. Han gir seg etter en stund og ber om kontonummer så skal pengene mine komme i løpet av en uke! 10 000 er mye penger sier jeg og jeg trenger dem. Men nei, det er hovedkontoret som må betale meg og det er deres policy er svaret.
Dermed er jeg ferdig med Honda. Jeg beholder selvsagt sykkelen, men vil nå kun bruke uavhengige verksteder til service og andre ting. Jeg har riktignok garanti på sykkelen frem til juni neste år, noe som krever service fra Honda for at den skal gjelde. Jeg tar sjansen på at det ikke blir motorhavari eller noe annet dyrt. For Honda skal ikke få mer penger av meg.
Og i morgen starter årets langtur.
Nå drar jeg for å få på nye dekk
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
Megaoctane
- Innlegg: 165
- Registrert: 28 aug 2023, 20:38
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT Pro 2025
- Bosted: Oslo
Re: På to hjul i Thailand
Det var veldig spesiell kundebehandling. Rart at et merke som har så godt renommé kan være så vanskelig å ha med å gjøre.
Du har vel bodd der i 12-13 år, snakker du konsekvent engelsk med dem fordi de behandler utlendinger «bedre»? For nå burde vel språket sitte inne, slik at de skal slippe å kommunisere på et språk de ikke behersker.
Du har vel bodd der i 12-13 år, snakker du konsekvent engelsk med dem fordi de behandler utlendinger «bedre»? For nå burde vel språket sitte inne, slik at de skal slippe å kommunisere på et språk de ikke behersker.
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Blir nok ikke behandlet bedre fordi man er utlending, snarere tvert om. Thai er ett vanskelig språk så selv med lang botid her er nok thai språket mitt fortsatt noe begrenset.
Jeg vet ikke hva det er med Honda og kundebehandling dette er de dårlige på. Har jo eid noen Honda sykler her i Thailand men aldri blitt imponert over kundebehandlingen deres. Det være seg scooter eller cbr som jeg også hadde. Endte alltid opp med å bruke uavhengige verksteder.
Som sagt før Honda har 90 %(eller mer) av markedet her, så jeg tror de føler seg så store at de gjør som de vil
Jeg vet ikke hva det er med Honda og kundebehandling dette er de dårlige på. Har jo eid noen Honda sykler her i Thailand men aldri blitt imponert over kundebehandlingen deres. Det være seg scooter eller cbr som jeg også hadde. Endte alltid opp med å bruke uavhengige verksteder.
Som sagt før Honda har 90 %(eller mer) av markedet her, så jeg tror de føler seg så store at de gjør som de vil
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Helt utrolig dårlig behandling og service, ville helt klart gjort som deg funnet meg et annet verksted uavhengig av garanti. Skulle noe alvorlig gå galt med AT’n hvor lang tid ville det tatt …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Megaoctane
- Innlegg: 165
- Registrert: 28 aug 2023, 20:38
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT Pro 2025
- Bosted: Oslo
Re: På to hjul i Thailand
Hvordan er Honda i Norge?
De er vel et av de mest solgte merkene her til lands også?
Nå har jeg kjørt Triumph og vært fornøyd så langt, men snuser på BMW GS etterhvert eller en Honda kanskje.. I Oslo er det vel bare MCO som har begge merkene, men ingen erfaring med disse.
De er vel et av de mest solgte merkene her til lands også?
Nå har jeg kjørt Triumph og vært fornøyd så langt, men snuser på BMW GS etterhvert eller en Honda kanskje.. I Oslo er det vel bare MCO som har begge merkene, men ingen erfaring med disse.
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Jeg vet ikke hvordan Honda i Norge er i dag, men den gangen jeg var Honda kunde i Norge var jeg vel stort sett fornøyd. det er sikkert noen andre forumbrukere som kan si noe om detteMegaoctane skrev: 06 nov 2025, 08:25 Hvordan er Honda i Norge?
De er vel et av de mest solgte merkene her til lands også?
Nå har jeg kjørt Triumph og vært fornøyd så langt, men snuser på BMW GS etterhvert eller en Honda kanskje.. I Oslo er det vel bare MCO som har begge merkene, men ingen erfaring med disse.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 507
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nye dekk er på plass og i morgen drar jeg av gårde på første etappe.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
MCO er veldig store og min nærmeste forhandler, har kjøpt hjelmer, klær, sko, BMW og Honda deler der. Noe har de på lager og noe må bestilles og da går dagene fort. Kjenner verksmester’n der fra lang tid tilbake som jeg slår av en prat med, utenom sesongen hender det jeg ser på nye modeller og får god info fra selgere. I sesongen oppleves det veldig hektisk der de gangene jeg har vært innom, det blir i tilfelle for å hente noe som er avtalt i forkant. Har forsøkt å sende e-post med spørsmål om utestående recal blant annet som jeg aldri har fått svar på, plager ikke verksmester med spørsmål da jeg ser han har hektiske dager.Megaoctane skrev: 06 nov 2025, 08:25 Hvordan er Honda i Norge?
De er vel et av de mest solgte merkene her til lands også?
Nå har jeg kjørt Triumph og vært fornøyd så langt, men snuser på BMW GS etterhvert eller en Honda kanskje.. I Oslo er det vel bare MCO som har begge merkene, men ingen erfaring med disse.
Har i mange år hatt lyst til å kjøpe BMW 1200 GSA og hatt utallige e-post og telefonsamtaler med MC Huset AS på Nydal (Hamar) som villig har svart på mine e-poster om ikke samme dag så tar de kontakt på telefon med utfyllende svar med tilbud om utbedring vederlagsfritt hvis jeg kjøper (nevnte) sykkel. Har vært med kompiser helt tilbake på slutten av -70 tallet som har kjøpt sykkel der og vært på service, reparasjoner etc. Har kjøpt deler og klær der men aldri sykkel kjøp eller service før i 2023 med K1600’n og nå R1250 GSA, har blitt sykkel kjøp, dekk, service, reparasjoner og fornøyd kunde
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: På to hjul i Thailand
Skjønner ikke helt hvorfor du har brukt merkeforhandler for å skaffe deg nye dekk? Det er jo sjelden det lønner seg eller at de har noe særlig utvalg.
Sist gang jeg kjøpte dekk til pickupen rett nok, så kjøpte jeg på Lazada og fikk lagt om på lokal dekksjappe
Sist gang jeg kjøpte dekk til pickupen rett nok, så kjøpte jeg på Lazada og fikk lagt om på lokal dekksjappe