Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Det rykker ikke løkene akkurat av å kjøre sykler som heter Yong Pung, kjing kjong etc. Ikke for at navnet er så fryktelig viktig, men vi i lille Norge og sikkert også andre europeiske land er opptatt av å kjlre noe som er annerkjent.
Men når el motorsyklene kommer tror jeg nok Kina er det landet som kan gå i tet. Dem kan dette med batterier og teknologi (hvis dem vil).
Men det krever noen år på baken for å bygge seg opp et godt rykte.
Men når el motorsyklene kommer tror jeg nok Kina er det landet som kan gå i tet. Dem kan dette med batterier og teknologi (hvis dem vil).
Men det krever noen år på baken for å bygge seg opp et godt rykte.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Usikker på om dette har vært omtalt her på mcsiden … Nå har jeg lest på nettet om «mange» Voge eiere som oppdager styrelager, hjullager, svingarmlager som er tørre som en ørken. Noen smører opp og andre velger å montere SKF lager som selvfølgelig monteres ferdig pakka med fett. Tenker, er alle kjent med hvordan du pakker ett lager med fett i dag …
En rask (1,32 minutter) godt forklarende video viser pakking av lager, samme løsning for koniske som vanlige lager:
En rask (1,32 minutter) godt forklarende video viser pakking av lager, samme løsning for koniske som vanlige lager:
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5218
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Yngre folk kanskje ikke, tror ikke det er så vanlig å holde på med i dag.. Men med gamle biler i starten av bilkarrieren med koniske hjullager, så har jeg pakket en del.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Her gås det over med harelabb hos flere enn kinerserne, tror jeg.
Sparesmøring av styrelager opplevde jeg selv på Moto Guzzi Stelvio'en jeg hadde i sin tid. Fikk byttet på garanti.
Har så langt ikke opplevd det samme på den Guzzi'en jeg har nå.
Og ingen tegn på manglende lagersmøring på KTM'en som har passert 91K.
Sparesmøring av styrelager opplevde jeg selv på Moto Guzzi Stelvio'en jeg hadde i sin tid. Fikk byttet på garanti.
Har så langt ikke opplevd det samme på den Guzzi'en jeg har nå.
Og ingen tegn på manglende lagersmøring på KTM'en som har passert 91K.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Har sett noen som stryker på litt fett utenpå, da blir resultatet dårlig og kortvarig.FredrikE24 skrev: 03 nov 2025, 19:32 Yngre folk kanskje ikke, tror ikke det er så vanlig å holde på med i dag.. Men med gamle biler i starten av bilkarrieren med koniske hjullager, så har jeg pakket en del.
@AJ blir lager montert riktig og pakka med fett får du laaang levetid med mindre noe spesielt oppstår.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5218
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kina herredømme på MC-og bilfronten?
Og jeg har sett folk montere de tørt. Bytta hjullager på en kompis som bil en gang. Kompisen mente jeg måtte gjøre noe feil så mye fett jeg drev og bearbeidet inn i lageret.dypen skrev: 03 nov 2025, 19:46Har sett noen som stryker på litt fett utenpå, da blir resultatet dårlig og kortvarig.FredrikE24 skrev: 03 nov 2025, 19:32 Yngre folk kanskje ikke, tror ikke det er så vanlig å holde på med i dag.. Men med gamle biler i starten av bilkarrieren med koniske hjullager, så har jeg pakket en del.
@AJ blir lager montert riktig og pakka med fett får du laaang levetid med mindre noe spesielt oppstår.
Hvis man vil spare tid og klin, så er vel en lagerpakker en god start. Men min erfaring er at dette gir en god start og man gjerne pakker inn en del ekstra.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Du får kjøpt lagerpakker som lager monteres i, fylles med fettpresse som selvfølgelig er veldig renslig. Ha aldri brukt lagerpakker og det har blitt «mange» lager opp gjennom årene.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Er su en av dem som liker å teste ut nye ting fra Kina via Aliexpress etc. å kjøper random billige ting for å teste vil du nok oppleve at halvparten av det du kjlper er mer eller mindre søppel og i værste fall ren scam. Men su vil faktisk også få noen aha opplevelser og smarte dingser som enten er veldig morsomme, nyttige og eller begge deler.
Jeg synes det er litt gøy og handle fra AliExpress av den grunn. De få kronene jeg taper setter jeg på hobbybudsjettet.
Når det er sagt så handler det vi uttaker som "kinesisk kvalitet" om kvalitetskontroll. Vi i lille norge som vel er ganske tilbakestående når det kommer til oppfinnelser, hvis man da ikke tar med ostehøvelen. Kina er teknologiens mekka. Vi må ikke glemme det.
Kina er bedre enn oss og mange andre på mange områder i så måte mener nå jeg.
Så kan man mene hva man vil om kvaliteten på de kinesiske snøscooterne eller 125cc knallertene som kommer inn til Norge. Jeg mener importøren også må ta sin del av skylden her. Npr man skal selge en snøfreser over disk i Norge til halve prisen, så må man jo forstå at det er tatt noen snarveier. Man kan få en god snøfreser fra Kina hvis man har en importør som setter krav og og resurser til å ettergå produksjonen. Men da blir det så klart syrere og kanskje akkurat dyrt nok til at hvermansen heller velger noe annet.
Jeg synes det er litt gøy og handle fra AliExpress av den grunn. De få kronene jeg taper setter jeg på hobbybudsjettet.
Når det er sagt så handler det vi uttaker som "kinesisk kvalitet" om kvalitetskontroll. Vi i lille norge som vel er ganske tilbakestående når det kommer til oppfinnelser, hvis man da ikke tar med ostehøvelen. Kina er teknologiens mekka. Vi må ikke glemme det.
Kina er bedre enn oss og mange andre på mange områder i så måte mener nå jeg.
Så kan man mene hva man vil om kvaliteten på de kinesiske snøscooterne eller 125cc knallertene som kommer inn til Norge. Jeg mener importøren også må ta sin del av skylden her. Npr man skal selge en snøfreser over disk i Norge til halve prisen, så må man jo forstå at det er tatt noen snarveier. Man kan få en god snøfreser fra Kina hvis man har en importør som setter krav og og resurser til å ettergå produksjonen. Men da blir det så klart syrere og kanskje akkurat dyrt nok til at hvermansen heller velger noe annet.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/_ ... 1.12610703

Kobler ut
En forhandler NRK snakker med forteller at de har koblet vekk dekktrykksensorer for kunder som har ønsket det. Forhandleren ønsker å være anonym.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
EU krav er vi gode på 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Hadde det i det minste funket. Men det er jo bare driten det TPMS greine. Vertfall i biler. Kanskje det funker bedre i nyere biler, for jeg har ikke hatt teøbbel med det enda. Men i alle de andre bilene jeg har hatt har denne lampen lyst regelmessig. Den siste bilen jeg eide bortsett fra den jeg har nå var en Mercedes A250 AMG. Tror det var en 2016 modell.
Før denne hadde jeg Audi A4 2012 modell og fl denne Touran. Alle disse har hatt problemer med dekktrykksesnoren. Spesielt Touranen. Den var bestialsk.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Har aldri hatt trøbbel med dekktrykksensorer på bil eller mc men det meste fungerer i fem år, eldre biler hadde jo også dekktrykkvarsel uten trådløse trykksensorer. Fruen har BMW men ingen problem og veldig enkle å resette ved hjulskift eller korrigering av dekktrykk som ofte varsler sent på høsten når det blir kaldere i været som hun da har kjørt med siden sommer dekkene ble montert.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Når jeg hyttet til vinterhjul for et par uker siden så gikk jeg bare inn i menyen og valgte riktig dekk samt dimensjon etc. og klikke ok. Fungerte utmerket. Vertfall så langt. :)dypen skrev: 04 nov 2025, 19:08 Har aldri hatt trøbbel med dekktrykksensorer på bil eller mc men det meste fungerer i fem år, eldre biler hadde jo også dekktrykkvarsel uten trådløse trykksensorer. Fruen har BMW men ingen problem og veldig enkle å resette ved hjulskift eller korrigering av dekktrykk som ofte varsler sent på høsten når det blir kaldere i været som hun da har kjørt med siden sommer dekkene ble montert.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Åpenbart en overraskelse på årets EICMA messe i Italia:
https://www.motorcyclenews.com/news/202 ... 50-hybrid/
https://www.motorcyclenews.com/news/202 ... 50-hybrid/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Den ser i vertfall mer spennende ut enn hva enkelte japsemerker klarer og hoste opp når det kommer til design. Men så skal det sies at jeg er litt allergisk mot å kjøre rundt i kinabiler og motorsykler. Det bør ikke være dårlig, men det er ganske sjeleløst...AJ skrev: 10 nov 2025, 22:07 Åpenbart en overraskelse på årets EICMA messe i Italia:
https://www.motorcyclenews.com/news/202 ... 50-hybrid/
- FredrikE24
- Innlegg: 5218
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Min 21 år gamle BMW har dette også. Bruker ABS sensorene til å finne ut om et hjul har lite luft. Nullstiller når man bytter dekk og kjører. Funker gjør det også.dypen skrev: 04 nov 2025, 19:08 Har aldri hatt trøbbel med dekktrykksensorer på bil eller mc men det meste fungerer i fem år, eldre biler hadde jo også dekktrykkvarsel uten trådløse trykksensorer. Fruen har BMW men ingen problem og veldig enkle å resette ved hjulskift eller korrigering av dekktrykk som ofte varsler sent på høsten når det blir kaldere i været som hun da har kjørt med siden sommer dekkene ble montert.
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Ser helt klart fordeler ved å bruke ABS sensor for dekktrykkvarsling monitoring vs trådløse dekktrykksensorer.FredrikE24 skrev: 11 nov 2025, 20:06Min 21 år gamle BMW har dette også. Bruker ABS sensorene til å finne ut om et hjul har lite luft. Nullstiller når man bytter dekk og kjører. Funker gjør det også.dypen skrev: 04 nov 2025, 19:08 Har aldri hatt trøbbel med dekktrykksensorer på bil eller mc men det meste fungerer i fem år, eldre biler hadde jo også dekktrykkvarsel uten trådløse trykksensorer. Fruen har BMW men ingen problem og veldig enkle å resette ved hjulskift eller korrigering av dekktrykk som ofte varsler sent på høsten når det blir kaldere i været som hun da har kjørt med siden sommer dekkene ble montert.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Får komme oss tilbake inn på Kinasporet mex denne CF Moto nyheten, 1000 MT-X hvor jeg legger merke til at tallet 1000 er noe misvisende.
Motorstørrelsen er 947 kubikk, så dette er egentlig en 950.
Litt Kinatalltriksing der altså
.
Uansett en interessant nyhet, som jeg regner med blir såkalt aggressivt priset her I landet hvor salget av kinesiske motorsykler stadig er på stigende kurve:
https://www.bike.no/nyheter/eicma-cfmot ... -1000mt-x/
Motorstørrelsen er 947 kubikk, så dette er egentlig en 950.
Litt Kinatalltriksing der altså
Uansett en interessant nyhet, som jeg regner med blir såkalt aggressivt priset her I landet hvor salget av kinesiske motorsykler stadig er på stigende kurve:
https://www.bike.no/nyheter/eicma-cfmot ... -1000mt-x/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
kaLARSnikov
- Innlegg: 428
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Da må man nesten arrestere KTM litt også da siden dette iflg. samme artikkel er motoren fra 990 Duke og 990 RCAJ skrev: I går, 08:14 Får komme oss tilbake inn på Kinasporet mex denne CF Moto nyheten, 1000 MT-X hvor jeg legger merke til at tallet 1000 er noe misvisende.
Motorstørrelsen er 947 kubikk, så dette er egentlig en 950.
Litt Kinatalltriksing der altså.
Uansett en interessant nyhet, som jeg regner med blir såkalt aggressivt priset her I landet hvor salget av kinesiske motorsykler stadig er på stigende kurve:
https://www.bike.no/nyheter/eicma-cfmot ... -1000mt-x/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
SelvfølgeligkaLARSnikov skrev: I går, 08:46 Da må man nesten arrestere KTM litt også da siden dette iflg. samme artikkel er motoren fra 990 Duke og 990 RC![]()
Der i gården fikk de den fikse ideen at alle modellene skulle ende på på tallet 90 med unntak av et lite sidesprang med 1050 modellen.
Ikke minst misvisende når det gjelder 1290 modellene, som har motorer på 1301 kubikk...
De fleste andre modeller ligger dog tett oppunder 90, som f.eks 390 med kubikkstørrelse på 373, om jeg husker rett, og som i ny oppgradert versjon er så og si identisk med 90 tallet.
Mest misvisende, om vi kan si det slik, er de nye 1390 modellene som har motorer på 1347 kubikk eller deromkring.
Likevel, synes nok CF Moto har tatt i en drøy smule for mye...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 40694
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Kinesiske Voge er et av Kinamerkene som er på god vei oppover på nysalgsstatistikken her i landet.
Handles over en lav sko som i dette tilfellet, kanskje
Handles over en lav sko som i dette tilfellet, kanskje
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25118
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kineserne kommer... På vei mot Kinaherredømme på MC-og bilfronten?
Off.... den 2000 kubikkeren har en toppfart på 170km/t og en bensintank på 15 liter. Lenger ned i artikkelen står det at det er en flott langtursykkel da den har stor tank....
Nei takk...
Nei takk...