Honda Pan-European ST1100

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Støtdemper informasjon fra Hagon sin nettside, kan overhales og endres, blir bygget på mine spec, rustfri +++ :thumleft

https://hagon-shocks.co.uk/
Your Hagon Shocks Absorbers Are Assembled For Each Individual Order. To allow us to provide a specification best suited to your weight along with the type of riding you do, please complete the section below

Hagon Mono Shock built to your rider weight and riding style, 38mm Stainless steel damper unit fully re-buildable, 18mm piston rod, wide ranging single circuit progressive damping adjustment with automatic compression / rebound balance. Black powder coated spring, fully progressive spring pre-load adjustment. Supplied complete with end mounting bushes / bearings, tools and instructions for spring and damping adjustments. 2-year guarantee.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Tool, Front Fork Oil Seal Driver 43mm - HWT075

https://www.honda-classics.co.uk/shop/T ... p254356169
IMG_4545.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 13 okt 2025, 19:05, redigert 3 ganger totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Julekveld for ST1100’n :thumleft Unboxing Hagon støtdemper …
IMG_9966.jpeg
IMG_9967.jpeg
IMG_9968.jpeg
IMG_9969.jpeg
IMG_9970.jpeg
IMG_9971.jpeg
IMG_9972.jpeg
IMG_9973.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Ikke så mye aktivitet i garasjen om dagen men alle deler til ST’n er i hus, bare jobben som må gjøres. Stort sett er det bare utgifter på disse prosjektene mine men ekstra hyggelig er det når deler jeg demonterer kan få nytt liv som i sum utgjør kr 5500,- som kan trekkes fra (sminke) på kjøpesum av ST1100’n :thumleft Solgte deler:

Vindskjerm kr 1000,- Topboks kr 1000,- Tankvæske kr 1500,- Tilhengerfeste kr 2000,-
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Fått unna litt arbeide i løpet av noen dager :thumleft

Nå ligger begge fjærbeina vaska på arbeidsbordet klare for overhaling, alle deler er forhåpentlig i hus sammen med olje. Honda anbefaler Showa SS-7 (5wt Apollo) eller Dextron ATF (tidlig anbefaling), hvis jeg ønsket litt annen karakter på forgaffel ble jeg anbefalt å gå opp men ikke over 10W på ST merkeforum og MC Partner som forhandler Fuchs olje hadde Silkolene RSF 10W som sin anbefaling i sine systemer som forklarer valget. Etter demontering lar jeg delene stå over natta før montering og olje fylles opp etter mengde og ikke nivåmåling.

«Comparative Suspension Fluid Oil Weight Table»
https://www.teknikmotorsport.com/tech_a ... 0Uck9iN5RQ
IMG_4607.png
IMG_4608.png
IMG_4610.png
IMG_4609.png
IMG_0042.jpeg
IMG_0043.jpeg
IMG_4615.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1180
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av Tore L »

Gleder meg å se den ferdig Helge, MC treffet neste år?
Skulle gjerne ha en slik garage som du har, er ikke overbevist om at fruen ønsker at jeg skulle ha tilgang til et slikt sted, men jeg hadde trengt det :twothumbs:
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5218
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av FredrikE24 »

Er det noe form for anti-dive på denne gaffelen?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 21 okt 2025, 21:18 Er det noe form for anti-dive på denne gaffelen?
Ja du ser anti-dive med rød ring rundt på bilde som er i høyre fjærbein, har kjøpt alt av slitedeler og pakninger til den :thumleft
IMG_4622.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 21 okt 2025, 12:10 Gleder meg å se den ferdig Helge, MC treffet neste år?
Skulle gjerne ha en slik garage som du har, er ikke overbevist om at fruen ønsker at jeg skulle ha tilgang til et slikt sted, men jeg hadde trengt det :twothumbs:
Gleder meg mest til å testkjøre når den er ferdig, håper selvfølgelig den ser bra ut også! @Tore L du må innrede «furtebu», uthus eller garasje så er du plutselig der :twothumbs:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

TRAC (Torque Reactive Anti-Dive Control) var eller er Honda sitt mekaniske system som jeg har kontrollert, renset vasket, byttet alle slitedeler pakninger etc i forbindelse med overhaling av front støtdempere på ST1100’n. Se bilder, bruker vaselin for å holde på plass o-ring pakning til jeg får montert huset igjen.
TRAC, or Torque Reactive Anti-Dive Control, was a Honda mechanical system that reduced front-end dive under braking by stiffening the front suspension. It worked by using the torque reaction of the brake caliper, which pivots on a link when the brakes are applied, to push a valve that restricts compression damping flow within the fork. This increases damping resistance, slowing the fork's compression and reducing dive without relying on hydraulic pressure from the brake system itself.
IMG_0054.jpeg
IMG_0056.jpeg
IMG_0057.jpeg
IMG_0058.jpeg
IMG_0059.jpeg
IMG_0060.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Venstre støtdemper foran er ferdig som også er den enkleste å overhale sammenlignet med høyre side som er bygget på en helt annen måte med Anti-Dive og langt flere deler. Olje i støtdemper var veldig møkkete med mye metallspon, registrert slitasje på foringer og tetteringer men ingen fysiske skader på delene. Bilder sier mer enn ord :thumleft
IMG_0046.jpeg
IMG_0048.jpeg
IMG_0050.jpeg
IMG_0051.jpeg
IMG_0053.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Som nevnt i tidligere innlegg krever høyre fjærbein litt mere arbeide og flere deler som må byttes, her var det også tydlige spor etter vann / kondens i toppen av fjærbensleggen hvor foringer tetteringer avstandsring simmringer sitter noe som var helt fraværende på venstre side hvor fjærbeinet var lekk. Bilder :D
IMG_0055.jpeg
IMG_0061.jpeg
IMG_0063.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

Ikke alle besøk i garasjen er like effektive (når du begynner å rydde løper tiden fort) men litt montering ble det på fronten sammen med montering av «list på vindskjermen» jeg var heldig å få tak i sammen med en del andre deler som ble kjøpt for en tid tilbake (CMS). Apropos «list på vindskjerm» så ser jeg veldig mange uten denne på ST1100.
IMG_0068.jpeg
IMG_0066.jpeg
IMG_0065.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5218
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av FredrikE24 »

Så antidive er koblet mekanisk til ene kalipperen på lik linje med bakbremsen? Honda liker å gjøre ting enkelt og mekanisk.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 23 okt 2025, 18:48 Så antidive er koblet mekanisk til ene kalipperen på lik linje med bakbremsen? Honda liker å gjøre ting enkelt og mekanisk.
Her er oversikts skjema fra ST1300 som er veldig likt ST1100 med tanke på hva du må ha oversikt over ved bytte av bremsevæske som står for tur nå. Har også Honda sin «service manual» som er gull å ha :thumleft
IMG_4656.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5218
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av FredrikE24 »

Og folk synes servosystemet til BMW var innviklet i sin tid :crazy:

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100 (budget)

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 23 okt 2025, 20:16 Og folk synes servosystemet til BMW var innviklet i sin tid :crazy:
Du sier noe, her er det en fordel å følge manualen under lufting med gjennomkjøring av ny bremsevæske. Pusla litt med ST’n igjen :thumleft Bilder!
IMG_0086.jpeg
IMG_0088.jpeg
IMG_0092.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Til nå er følgende utført på min «To do list» til ST1100’n …

1999 Honda ST1100 ABSII km 105762

Registerreim byttet km 91035 (MC Huset Nydal AS) OK
Recal sjekket, ingen gjenstående OK
VIN kontroll OK
Motornummer kontroll OK
Lakkkode kontroll OK
Prøvekjørt OK
Lys test OK
Lydhorn OK
Styrelager kontroll OK
Eksosanlegg OK
Svingarmrust kontroller OK
Kardangolje bytte + o-ring og aluring OK
Støtdemper bak juster, fjær 2 / returdemping 1/2 turn (standard begge) OK
Choke kontroll OK
Instrumenter varsellys manometer etc kontroll OK
Temperatur måler 1/4 kjøring 1/2 bytrafikk OK
Bakramme sprekk kontroller OK
Luftfilter bytte OK
Bensinfiltet bytte OK
Tennplugger bytte OK
Motorolje bytte OK
Oljefilter bytte OK
Pakning oljeplugg bytte OK
Clutchvæske bytte OK
Bremseklosser byttet foran OK
Bremseklosser bak OK
Bremser kontroll SMC OK
Batteri bytte OK
Bytte til originale skruer på kåpedeler OK
Drenering bensinpåfyllingen kontroller for åpning ned bak motor OK
Tanklokk smør pakning med vaselin OK
Renset felger fjernet lodd, polere + voks OK
Lakkere balanselodd til hjul OK
Lading på rask tomgang med choke uten lys 14,38V, med lys 14,02V OK
Åndefilter bytte OK
Mont ny dekal venstre forskjerm OK
Mont bolter til fastback med riktig lengde pluss 4 blindeplugger OK
Byttet OEM kontakt og starter rele med strøm forsyning 30A OK
Dekk bytte foran og bak + nye ventiler + gold balanselodd OK
Sluttdrevssplines dempergummier diff byttet + smøre + 3 nye o-ringer OK
Montert ny Hagon støtdemper bak OK
Byttet foringer og simmringer med ny olje forgaffel OK
Anti-Dive høyre fjærbein byttet pakninger foringer etc OK
Montert original vindskjerm med beskyttelseslist OK
Byttet messing foring i clutch hendel OK
Bremsevæske bytte, renset nivåglass OK
Vasket sykkel uten kåpedeler OK
Kjølevæske bytte OK
Radiator rengjøre OK
Termostat med o-ring bytte OK
Kjølevæskeoverløpslange kontroll / bytte OK
Slange termostathus - overløpstank 2,5 cm knekk fra huset kontroller OK
Sist redigert av dypen den 12 nov 2025, 07:26, redigert 2 ganger totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Etter å ha byttet bremseklosser tidligere i sommer ble jeg ikke fornøyd med hvor lett forhjulet roterer når det henger fritt eller skrevet på en annen måte så sleper bremsen litt og det er venstre bremsekaliper. Demonterte forskjermen og bremsekaliper på høyre side igjen for å se at alt er riktig montert hvor alt ser veldig bra ut. Tar en titt på venstre side i morgen for å se hva som gjør at den henger …
IMG_4706.gif
IMG_0107.jpeg
IMG_0110.jpeg
IMG_0109.jpeg
IMG_0108.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Er det noe jeg har lært ved å jobbe på ST1100 så er det ved bytte av bremseklosser ikke bare å ta ut låsebolten til bremseklossene og sette på plass nye. Gliderne må naturligvis være bevegelige, fjær klips må sitte rett vei og ikke løse som jeg selvfølgelig var klar over før jeg startet på jobben.

Men like viktig er det å ikke presse stemplene i bremsecaliper inn før de er vasket gull rene da det ikke er gummimansjetter rundt stemplene som på de aller fleste biler og mange motorsykler. Da må forskjerm og begge bremsecalipre demonteres. Nå har jeg vasket og polert stemplene mens de har vært presset så lang ut de kan gå med utslitte bremseklosser på begge sider, har også smurt glidere og stempler før de ble dyttet inn igjen. Alt er montert på motorsykkel igjen, alt av brems både foran og bak virker kjempebra og hjulene roterer super lett så fort bremsen slippes med både hendel og fotpedal.

Herlig, da er det bare bytte av bremsevæske som står igjen på bremsene :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Byttet slitt Honda OEM-foring på clutch’n, ingen stor jobb men viktig på sikt som ofte ikke blir byttet før du står der uten clutch. Legg merke til slitasjen på bilde.

Ett lite tips når du har en papp eske med skruer, pakninger, o-ringer, simmringer osv som ligger nye i plast poser uten forklarende tekst bare delenummer.

De har også en QR kode som du kan skanne med mobiltelefon og da kommer du direkte til produsent / leverandør sin nettside som beskriver delen hvis du er usikker på hva det er til :thumleft
IMG_0193.jpeg
IMG_0192.jpeg
IMG_0194.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

En skikkelig vask av ST’n før det skal monteres deler igjen gjorde godt for øyet, mc vasken jeg kjøpte på Brandbu var skikkelig bra. Pøste på hele flaska men det var sikkert ikke nødvendig.
IMG_0219.jpeg
IMG_0218.jpeg
IMG_0222.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Bytta bremsevæske og clutchvæske, har også renset inspeksjonsglassene for nivåstand på clutch og bremsevæske.
IMG_0224.jpeg
IMG_0225.jpeg
IMG_0229.jpeg
IMG_0227.jpeg
IMG_0226.jpeg
IMG_0230.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Har tappet kjølevæske, blåst kjølesystemet for å få ut det siste av den gamle kjølevæska, skyllet gjennom med destillert vann, ny runde for å blåse ut restene. Byttet termostaten (82˚C) med ny o-ring, holder på å vaske / rengjøre ekspansjonstanken (ligger med lurium blanding for å løsne skitt innvendig) før alt monteres og kjølesystemet fylles med Putoline ferdigblandet kjølevæske (-37˚C) organisk silikat-fri.

Når dette nå er på plass blir det kontroll / justering av ventiler, får også pakninger til toppdeksla i slutten av uka sammen med «protector» eller skvettlapp for bremse og clutch væske reservoarene. Etter det blir det montering av kåpedeler med litt shine og plastfornyer. Kanskje det er en dag med tørr asfalt så jeg rekker en testrunde rundt kvartalet før det kommer snø :thumleft
IMG_0243.jpeg
IMG_0248.jpeg
IMG_0252.jpeg
IMG_0251.jpeg
IMG_0255.jpeg
IMG_0254.jpeg
IMG_0245.jpeg
IMG_0244.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7836
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda Pan-European ST1100

Legg inn av dypen »

Har testet S100 Fargefornyer, testet den på mattsort felger tidligere og nå deksel på styret til ST1100’n.

Har i løpet av dagen testet forskjellige blandinger for å rense ekspansjonstanken til kjølevannet uten å få godt resultat. Først parafin, varmt vann med zalo, varmt vann og oppvasktablett og nå skal den ligge over natta med en blanding av varmt vann zalo sitronsyrepulver …
IMG_0236.jpeg
IMG_0237.jpeg
IMG_0259.jpeg
IMG_0257.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Svar