Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Sothis
Motorsykkelen din: CFMoto 450MT

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Sothis »

AJ skrev: 07 jul 2025, 16:02
Sothis skrev: 07 jul 2025, 15:40 Kjøpt en Cfmoto 450 MT i dag.
Spennende!
Gratulerer!!

Så er det dette med bilde, da... ;)
:crazy:
Takk for det!
Har bare betalt og ikke hentet. Håper den er der når jeg får tid til å hente ;)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Har kjøpt meg et Insta360 X5 for å bruke på tur. Håper det er noe jeg klarer å bli kjent med. Det er en del annerledes enn vanlige kamera som jeg er vant med.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bestilt direkte fra Italia for en stund tilbake, kom i dag, nytt felgbånd til Guzzi'en etter punkteringen tidligere denne sesongen.
Ikke sikkert det blir montert med det første siden Kai Haugen hos Super Dekk i Trysil fikset dette med gaffateip, som holder fint fortsatt :prf .
Men uansett greit å ha liggende på hylla sammen med et sett slanger:
MG felgbånd.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Surfer selvfølgelig rundt på mcsiden.no og @FredrikE24 skriver så varmt om hvor praktisk det er med innervæsker til kofferter. På ST1100’n var det med innervæsker men på 1250’n har jeg ikke, bestilte 3 stk innervesker til sidekofferter og topboks.

Disse får bra omtale og ser bra ut i mine øyne :D

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 00348857_3
IMG_4037.jpeg
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Kjekt å kunne pakke de innendørs, kle på seg å putte de rett i sykkelen. Får man igjen glidelåsene, så får du igjen koffertene. Særlig på ferjer med overnatting etc. Er det topp.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nye batterier til Profi CAT kjedejusteringslaseren siden produsenten enda ikke har greid å lage en med oppladbart batteri... :P

Ikke ofte jeg justerer kjedet, når det gjøres er denne hendige saken grei å ha. Kjedejusteringsmerkene på hver side på KTM'en kan ikke sies å være verdens mest nøyaktige.
Med Profi CAT får man kjapt gjort justeringen 100 % riktig :prf .
profi.jpg

Laseren gikk forøvrig tom for batteri siden batterikassa, som er er på/av skrubryter, åpenbart skrudde seg på da jeg la den bort sist gang jeg brukte den.
Det problemet ble i dag enkelt løst med en stram hårstrikk, som fungerer som en låsesikring.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ser den bruker 3x AG5 batterier som 1.5V. Vil det da si at disse batteriene fungerer i serie slik at kretsen krever 4.5 ish volt? I så tillfelle vil du med en liten modifikasjjon trolig bruke en vanlig batteribank til å gi den strøm eller et enkelt 18650 Lithium batteri.

Jeg vil tro at ikke batteriene er koblet i parallel da 1.5V virker lite for å tenne en laser.

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Knappecelle varer jo «evig» om man ikke lar den stå på under lagring. Om man ønsker oppladbart, så hvorfor ikke, men du vil sikkert ha denne i 10-15år uten å måtte ofre batteri en tanke med knappeceller.

Da jeg jobbet med fiberoptikk hadde jeg lyspenner med bølgelengde 650nm(rød) man kunne bruke til å sjekke ting visuelt(man kunne praktisk talt sende et rødt lys gjennom en kabel på mange mil). De fleste kom med 2xAA i serie, de mer kompakte med 1,5V knappeceller i serie. Lyskilde funka med alt fra 2-5V er min erfaring.

I AJ sin peker er det nok 4,5V som er tilfelle.
Sist redigert av FredrikE24 den 31 jul 2025, 17:11, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 31 jul 2025, 17:03 Knappecelle varer jo «evig» om man ikke lar den stå på under lagring. Om man ønsker oppladbart, så hvorfor ikke, men du vil sikkert ha denne i 10-15år uten å måtte ofre batteri en tanke med knappeceller.
Om den har skrudd seg på av seg selv vet jeg jo strengt tatt ikke. Men uansett hva jeg gjorde for å få laseren til å virke med batteriene som satt i så ville den ikke fungere.
Men det gjorde den altså med en gang da nye batterier kom på plass.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 31 jul 2025, 17:03 Knappecelle varer jo «evig» om man ikke lar den stå på under lagring. Om man ønsker oppladbart, så hvorfor ikke, men du vil sikkert ha denne i 10-15år uten å måtte ofre batteri en tanke med knappeceller.
Sikkert. Men det er nå uansett en mulighet med en modifikasjon hvis ønskelig. Man lager egentlig bare et dummy batteri med samme størrelse som de tre knappecelle batteriene og lager en USB kontakt i denne. Da kan man bare koble til batteribank når man skal bruke den.

Men ja... det enkleste er nok å bruke tre knapecelle batterier hvis disse uansett varer lenge.

Kapasiteten i disse tre batteriene er rundt 50mAh. Ikke akkurat all verden og hvis laseren krever opp mot 4.5V så blir voltdroppet stort hvis det begynner å tære på kapasiteten og laseren vil da slutte og virke. Men nå vet jo ikke jeg hvor mye denne laseren trekker da...

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Kjøpte stol / seng / kloretrekk til katten fra Temu, ser litt liten ut men vi får se :D
IMG_9643.jpeg
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 31 jul 2025, 17:09
Om den har skrudd seg på av seg selv vet jeg jo strengt tatt ikke. Men uansett hva jeg gjorde for å få laseren til å virke med batteriene som satt i så ville den ikke fungere.
Men det gjorde den altså med en gang da nye batterier kom på plass.
En del ting med knappceller og "soft off" (pulsbryter) har en tendens til å bruke strøm selv om de tilsynelatende er slått av.
Jeg har flere ting som er sånn, blant annet digitalt skyvelære, digital luftpåfyller (for å koble på trykkluft, ikke m. pumpe) og en vekt.
Tar man ut batteriet når man legger det bort for lang tid og setter det inn igjen før bruk, så virker det nok.
Blir det stående i ett års tid (eller selvsagt varierende), så tømmes det sakte på en del ting.

kjland
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2024 modell, Honda NC 750 S 2018 modell

Legg inn av kjland »

Bestilt og fått nye røykdetektorer siden Verisure ryker på huet og ræva ut av huset på mandag.

Kobles sammen og kan overvåkes via en app

Må ha nye om ca 10 år men da er nok teknologien kommet litt lengre og

Bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Atrox
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Legg inn av Atrox »

kjland skrev: 27 aug 2025, 19:24 Bestilt og fått nye røykdetektorer siden Verisure ryker på huet og ræva ut av huset på mandag.

Kobles sammen og kan overvåkes via en app

Må ha nye om ca 10 år men da er nok teknologien kommet litt lengre og

Bilde
Gratulerer - Verisure røyk ut herfra for tre år siden. Sjeldent opplevd mer arrogant selskap ever!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal selv gå i innkjøp av Google Nest røykdetektor om litt. Den kan keg koble opp mot smartsystemet mitt også :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg har investert i en ny Ava Evolution P90X V6 høytrykkspyler og oppgradering av skumkanon, så tenkte jegat jeg skulle teste ut denne så fort muligheten bød seg:
https://www.garasjetid.no/gloss-factory ... umkanon-1l

Dette er noe av det samme som Gyeon Wet Coat, men denne er laget for bruk i skumkanon og enklere og påføre ved at man bare skummer ned bilen og spyler av.

Denne skal da brukes ETTER at bilen er vasket skikkelig.

Jeg har tidligere hatt god erfaring med Gyeon Wet Coat, men tenkte og se om denne kan være en potensiel erstatter.

Gloss Factory Skumforsegling skal kunne gi en vannavrennende beskyttelse som gir rundt 2-3 måneder beskyttelse. Den blandes 1:10 i skumkanon og middelet aktiveres av vann og binder seg umiddelbart til lakken.

kjland
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2024 modell, Honda NC 750 S 2018 modell

Legg inn av kjland »

Såg at prisene var redusert på Shoei hjelmer, og spesielt de ensfargede hjelmene. Da klarte jeg ikke å la væreBilde ble ny Shoei Neotec 3. Nå er jeg i tenkeboksen om jeg skal flytte over intercom eller om jeg skal rive i en ny.

Bilde

Gordon
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc

Legg inn av Gordon »

AJ skrev: 27 apr 2023, 19:32
Gordon skrev: 27 apr 2023, 19:27 Kjøpt en 2023 Triumph Tiger 900 GT Pro
Det var en smule overraskende, må jeg si :eh !

Har fulgt litt fra sidelinjen, @Gordon og var helt sikker på at det skulle bli en V100 Mandello på deg ;) .

Selv har jeg gått "tilbake i tid" og gått til innkjøp av en V7 850 Special :crazy: . Noe jeg går ut fra at du har registrert ;) ...

Ellers er det hyggelig å se deg tilbake her på MCsiden.no :thumleft
Og ikke minst gratulerer så mye med ny flott motorsykkel :thumleft
Hei AJ, lenge siden sist, jeg er snart 81 år, små helse irritasjoner har duket opp. Forresten jeg solgt min 2023 Triumph i fjor og etter 61 år med MC kjøring en epoke var over. På samme tid solgt jeg min 1977 Lincoln Continental Mk V, en herlig bil, men alt har sin tid. MCsiden har vært en flotte verktøy med mange fin temaer. Lykke til videre. Gordon

Svar