Opplevde noe for to år siden på E134 i området Hokksund-Mjøndalen hvor det er vanlig 2-felts vei men med midtdeler/autovern.AJ skrev: 14 aug 2025, 23:33Dette var også noe vi observerte på forumtouren til Saltstraumen for noen år siden med et spansk par, som foretok dristige forbikjøringer der ingen av oss andre gjorde det samme.Audi Mannen skrev: 14 aug 2025, 14:38 Nå er det fryktelig mye ulykker med mc. Blir nesten skremt over mengden, det er jo noe hver eneste dag av den alvorlige sorten. Når det er sagt så har jeg selv sett 2 grupper med nederlanske sykler helt uavhengig av hverandre oppføre seg som griser i trafikken. Dersom de representerer kjørekulturen nedover på kontinentet så mener jeg vi har en lang vei og gå før det blir bedre. Makan til forbikjøringer og risikovilje har jeg kun sett på moto GP. Helt i staur og vegger hvorden de tråkla trafikken. synd jeg ikke hadde dashcam i bilen. Lett fått førstesida på VG der.
Gikk bra, men kunne like godt endt helt annerledes. Dette paret var i enkelte forbikjøringssituasjoner farlig nær flere av oss før de forsvant, om enn ikke i forrykende fart, så i hvert fortere enn vi våget å kjøre...
Det er er vel også slik at en del av den årlige dødsstatistikken på MC her i landet er utlendinger.
Som det jo også er når det kommer til omkomne i norsk utfordrende natur, som fjell, fosser og elver...
To fra østeuropa på hver sin mc som nærmest dukket opp fra intet og kjørte forbi meg mellom meg og midtdeleren i stål i høy fart.
Det samme fortsatte de med fremover også mellom biler, andre på mc og midtdeleren, trangt og i høy fart... maken til idioter tenkte jeg.