Solbriller - Blublocker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Solbriller - Blublocker

Legg inn av Misha »

Noen som har prøvd solbriller fra BluBlocker? De skryter fælt av dem her
Skulle hatt noen til mc'n, men det var jo disse tunellene da... :?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Du kan jo sjekke ut denne linken før du bestemmer deg.

http://www.riderseye.com

Jeg har prøvd ut mange briller uten å funnet noen som er perfekt, mine krav er:

Brukes i mer enn 2 timer i strekk uten å bli sår i øynene
Brukes i kombinasjon halvhjelm og naken sykkel
Kan brukes til alle døgnets tider.

Så er det noen som har tips så er jeg lutter øre.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Mange flotte briller der, bonden, scorer høyt på designet. 8)

Men hvilke er best i til å kjøre gjennom høl i fjellet... :scratch:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Venter på hjelm med innebygde solbriller.
Kommer tilbake med resultat når denne er tatt i bruk....

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Ved kjøring i tunneler sitter brillene på nesetippen, når en er gjennom så dyttes de på plass igjen - dette fungerer både med hel og halv hjelm.


Image is everything 8)
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Re: Solbriller - Blublocker

Legg inn av Indian »

Misha skrev:Noen som har prøvd solbriller fra BluBlocker? De skryter fælt av dem her
Skulle hatt noen til mc'n, men det var jo disse tunellene da... :?
Ja, de skryter av dem. De samme folkene som selger dem. Jeg hadde holdt meg langt unna etter å ha sett vareutvalget som nettbutikken har. Ser ut som en helsekost butikk. 8)
Utviklet av NASA med rom teknologi.... På 60-tallet var noen produkter kvalitets stemplet med "Used by the President of the United States" :shock:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Hva med disse da, indian? Nå nærmer vi oss noe jeg ser etter, solbriller med tonet glass. 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

Hei Misha!! Hva med å ta en tur til en "vanlig optiker" å sjekke ut hva de kan hjelpe deg med? Jeg er en gammel mann som må bruke briller og jeg har skaffet meg slike som mørkner når du er ute. Det finnes flere grader av hvor mørke de blir, også flere fargenyanser. De mørkner ikke bak glass (bilglass) eller plast (visir) så for meg fungerer de bra, også i tuneller, men jeg bruker da helhjelm, noe du tydligvis ikke bruker! Ellers brukte jeg polariserte solbriller da jeg var yngre (og ikke behøvde briller) de er ikke så mørke men er effektive da de fjerner reflekser fra f.eks. vann, snø, glass og alle overflater som reflekterer lys. Disse blir også mye brukt av stang-fiskere, du ser faktisk lett fisk som står nede i vannet!
Lykke til med brille-handel!
Hilsen Olsen! :D

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

olsen skrev:Hei Misha!! Hva med å ta en tur til en "vanlig optiker" å sjekke ut hva de kan hjelpe deg med? Jeg er en gammel mann som må bruke briller og jeg har skaffet meg slike som mørkner når du er ute. Det finnes flere grader av hvor mørke de blir, også flere fargenyanser. De mørkner ikke bak glass (bilglass) eller plast (visir) så for meg fungerer de bra, også i tuneller, men jeg bruker da helhjelm, noe du tydligvis ikke bruker! Ellers brukte jeg polariserte solbriller da jeg var yngre (og ikke behøvde briller) de er ikke så mørke men er effektive da de fjerner reflekser fra f.eks. vann, snø, glass og alle overflater som reflekterer lys. Disse blir også mye brukt av stang-fiskere, du ser faktisk lett fisk som står nede i vannet!
Lykke til med brille-handel!
Hilsen Olsen! :D
Å kikke hos optikere er nok ingen dum ide, men først vil jeg orientere meg om hvilke typer solbriller som er foretrukket av mc-førere, før jeg handler, derfor dette innlegget. Så jeg ikke blir sittende med postkassen full av skjegg... :)

Pr. idag har har jeg limt litt solfilm øverst på visiret på min Nolan helhjelm, da det ikke er plass til å stikke inn en slik løs sak som Cruiser har i butikken. :?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Hei Misha

Ja på noen Nolan hjelmer passer ikke Sunax, deriblant disse: N61, N83, N41, Continental Classic, N 40, N 70, N 80 og N 35.

Sunax passer til flg Nolan modeller: N 60, N 81, N 100 (åpningshjelm), på N 100 E må man prøve med et bankkort først om det er nok åpning.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Du kan føre Nolan N82 opp på "passer ikke" listen, testet med bank-kort... :(

Var innom en optiker idag og spurte etter solbriller med tonet glass, men de hadde lite utvalg, jeg er visst for tidlig ute. De hadde nettopp vært på messe, så utvalget øker ikke før uti april engang.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jeg har brukt denne sunax fra cruiser, og er kjempefornøyd med den.
Nå er det slik at i løpet av vinteren har alderen innhentet øynene. Så nå er det briller på min nese.
Det er ikke alltid like lett å tre inn et par briller på en helhjelm. Så nå får jeg være på utkikk etter en åpningshjelm som passer til meg, og den skal ha innlagt solbrille.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Da har jeg kjøpt indianerbrillene fra Ebay, med tonet glass. Har funnet de samme brillene i norge, til 450,-. Disse kostet meg på 13 pund, inkl. frakt. 8) Så er det bare å vente på post fra england, og at den Bilde snøen forsvinner...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

blublocker1
Innlegg: 1
Registrert: 28 mar 2006, 08:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kopervik

Legg inn av blublocker1 »

Hei!!

Fant denne tråden da jeg søkte på BluBlocker. Jeg fikk mitt første BluBlocker par for ca 15 år siden og klarer meg ikke uten dem idag. Solbrillene blir brukt i sol såvell som gråvær. Jeg ble så imponert at jeg bestemte meg for å dele min erfaring med andre. Så nå er jeg en forhandler for BluBlocker solbriller.
Det er mange i mc miljøet som bruker disse solbrillene, og tilbakemeldingene er bare positive. Og det med tuneller er ikke noe problem, jeg tar dem ikke av i tuneller ( det er klart hvis vi kjører i en " kølsvart" tunell har vi jo problemer også uten briller ) men er det en tunell med lys går det kjempefint å kjøre rett inn .

Jeg vil annbefale BluBlocker Viper Black.Disse koster hos meg 350 kr .
Viper-Black Polarisert koster 500.

Har dere spørsmål kontakt meg gjerne på mail.

http://www.blublocker.no/

Denne linken er til importøren av blublocker
En trofast blublocker bruker

karogmoy@online.no

Svar