I dag fikk jeg testet denne flowen :)
flow.JPG
Når jeg deaktiverer alarmen på telefonen, så slår lyset i stuen seg på til 50% styrke, kupevarmer i bilen aktiveres og garasjeport åpnes samtidig som lyset i taket i garasjen slår seg på.
Dette blir gjort KUN hvis følgende krav er oppfyllt:
1. Hvis klokken er mellom 03.00 og 07:00.
2. Ukedagene er mellom mandag og fredag.
3. Batteristatus på bilen er over 50%
Hvis kravene ikke er oppfylt, vil jeg få en pushvarsel på telefonen som forklarer hvorfor. Jeg får også en bekreftelse hvis flowen ble kjørt med suksess. :)
Jeg skal også legge til mer automasjon til denne senere i dag.
La oss si jeg ønsker å dra litt senere på jobb etter at jeg har startet flowen med å slå av alarmen på telefonen.
Siden jeg har montert en smart sensor på utgangsdøren, så kan jeg lage en flow som sier at hvis sensor på utgangsdør ikke aktiveres innen 30 minutter så kan jeg sette flowen til å lukke garasjeporten igjen og slå av lyset i taket i garasjen, samt sende meg et pushvarsel om at dette er gjort.
SIden jeg har stuen full av Philips Hue lamper og pærer, kan jeg også knytte disse til feks. bevegelsessensorer, slik at feks. lampen i hjørnet av stuen blinker rødt hvis det er bevegelse i garasje eller andre steder.
Mulighetene er mange :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.