Heisann.
Min datter skal ha seg lett mc, og er litt kort i beina. Hun når akkurat ikke ned på en standard MT125, men har skjønt at man kan få senkesett som hjelper på dette. Finnes dette også til Suzuki gsx125?
Dermest lirer jeg på dette med driftssikkerhet. Deg sies jo at Yamaha og Honda er "skuddsikre" sykler, og har da også hørt at Suzuki bør man holde seg unna. Noen med erfaring på dette punktet? Snakker om modeller fra ca 2017 og oppover
Driftssikkerhet Suzuki 125 vs Mt125/ CB125
-
- Innlegg: 4
- Registrert: 28 jan 2025, 11:47
- Motorsykkelen din: Honda CB650R
- Bosted: Moss
-
- Innlegg: 97
- Registrert: 20 sep 2020, 23:07
- Motorsykkelen din: Suzuki DR750 BIG
- Bosted: Sotra, BERGEN
Re: Driftssikkerhet Suzuki 125 vs Mt125/ CB125
Kawasaki z125 er jo også et bra alternativ. Har selv en slik til jentungen. Hun er ca 165 cm. Går fint til henne
Mine tidligere sykler:
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big
Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big
Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom
-
- Innlegg: 289
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Driftssikkerhet Suzuki 125 vs Mt125/ CB125
Det gjelder vel for alle å passe på olja, 125 går vel på max turtall stort sett jamt...er vel oljetomt som knekker dei..
Re: Driftssikkerhet Suzuki 125 vs Mt125/ CB125
Vilke årsmod mt? 2014-19 har en tendens til å bruke olje og da MÅ du sjekke den gjevnlig, typ annenhver uke om den bruker en del, gjør etter behov. Om den ikke blir sjekket så får du i beste tilfelle bare stempelskjørt bank, værste tilfelle ryker veivlager og motor låser seg i fart (da låses bakhjul og (har erfart selv)). Kjenner mange med suzuki og de har så si ikke hatt noen problem. Eneste er at gsx R har sånn keyless og der har d vært mye tull, men gsx S har vanlig nøkkel og d har funka fint. Hondaene vet jeg ikke sp mye om utenom at de går en del dårligere en yamaha og suzuki. Skal være ganske driftsikker da. Alt det jeg sa om yamaha mt gjelder yzf, xsr, fantic xmf, beta lc, sherco 4t, wr125x/r og diverse andre sykkler som bruker de minarelli 4t motorene. Veldig greie motorer og skru på men du vil vell ungå og skru iks.
Annen VELDIG VIKTIG INFO!
Når du hiver på senke sett sø bli støtta «for lang» i forhold til sykkel høyden og jeg har sett flere tilfeller hvor sykkler rett og slett blåser over ende etc siden de står så oppreist. Ville bytta til kortere støtte om du skal senke. Suzukiene er en god del lavere en mt og burde kunne rekke fint ned på. Har kjørt masse yzf (r sykkel versjon av MT) og de er ikke nødvendigvis de mest driftsikkre men skikkelig god å kjøre, kjørt non måneder med gsxr 125 og ganske grei å kjøre de og
Ble langt svar men håper d hjelper deg noe
Annen VELDIG VIKTIG INFO!
Når du hiver på senke sett sø bli støtta «for lang» i forhold til sykkel høyden og jeg har sett flere tilfeller hvor sykkler rett og slett blåser over ende etc siden de står så oppreist. Ville bytta til kortere støtte om du skal senke. Suzukiene er en god del lavere en mt og burde kunne rekke fint ned på. Har kjørt masse yzf (r sykkel versjon av MT) og de er ikke nødvendigvis de mest driftsikkre men skikkelig god å kjøre, kjørt non måneder med gsxr 125 og ganske grei å kjøre de og
Ble langt svar men håper d hjelper deg noe
YZF R125 RE06 = 
Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon


Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon