THagen80 skrev: ↑10 sep 2024, 21:59
Hva med en Honda TransAlp 750? Med senkesett og salen på lavt, kan det være at dette også er en knallfin sykkel for deg :)
Har vært og sett på Transalpen både i svart og i sølv. Den var litt høy, men veldig lavt tyngdepunkt så bør funke bra med lavt sete. Venter på at demosykkelen skal komme tilbake fra utlån til kunde. Har litt utfordringer med å falle til ro med utseende på Transalpen sett forfra, men skal prøve å få sett den hvite live. Med sorte sidevesker og svart toppboks i alu kan den kanskje være en aktuell kandidat
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av BC45 den 11 sep 2024, 01:06, redigert 2 ganger totalt.
Ketil skrev: ↑10 sep 2024, 07:19
Liten advarsel, har du først prøvd en GS så er det ingen vei tilbake
Hehe, har tenkt tanken selv. Etter tre bmw´er på rad har jeg blitt veldig glad i merket. Eneste utfordringer for kroppen min er at de to siste har hatt litt for fremoverlent kjørestilling for lange turer. Sliter litt med tanken på å kjøpe ny GS til over 350 000 kr også kjenner jeg. Tror jeg hadde klart meg fint med en brukt, senket 1250 hvis den ikke er for høy.
Sist redigert av BC45 den 11 sep 2024, 01:04, redigert 1 gang totalt.
Hehe, jeg tror ikke det blir den. Har sett den live og blir ikke helt fortrolig med utseende. Er liksom noe som ikke stemmer helt med de to store frontlyktene
Mulig jeg har gått glipp av noe, men kan ikke se at det er kommet noe innlegg om hvilken sykkel du endte opp med @BC45 ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Kanskje har du landet på noe, men jeg valgte sykkel mye utfra at jeg er kort og butt og slet med å nå nedi på adv sykler.. Afr twin crf 1000 med lavt sete var sånn sett veldig lav og behagelig, en fantastisk sykkel som bør prøves og som du nå kan få til en rimelig penge. Ikke vær bekymret for km stand, min som jeg kjøpte i 2018 har gått 110000 og er fortsatt like bra:) og jeg selger den ikke.
karl johan.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
raster skrev: ↑13 jan 2025, 12:37
Ikke vær bekymret for km stand, min som jeg kjøpte i 2018 har gått 110000 og er fortsatt like bra:) og jeg selger den ikke.
Som et speilbilde av hva jeg selv tenker nå noen uker før oppstarten av én ny MC-sesong .
1290'en jeg har er også en 2018 modell og er på god vei mot 100.000 km. Og er fortsatt like god om ikke bedre enn ny .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: ↑11 jan 2025, 23:23
Så, hva ble det til slutt?
Mulig jeg har gått glipp av noe, men kan ikke se at det er kommet noe innlegg om hvilken sykkel du endte opp med @BC45 ?
Jeg fikk ikke solgt sykkelen min i fjor høst, så jeg bestemte meg for å vente med salg og kjøp til våren. Fikk prøvekjørt flere aktuelle kandidater før sesongslutt, men det var ingen av dem jeg falt pladask for. Den nye Triumph Tiger Sport 800 er jeg veldig spent på. Det er riktignok en ren asfalt-tourer, men hvis jeg sitter godt på den kan den absolutt være aktuell. Jeg synes den ser bra ut og jeg er veldig glad i trippel-motorene til Triumph. Forhandleren får den på besøk 14. februar, så da skal jeg ta en kikk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BC45 skrev: ↑03 feb 2025, 16:29
jeg er veldig glad i trippel-motorene til Triumph. Forhandleren får den på besøk 14. februar, så da skal jeg ta en kikk.
Fine sykler disse Tigermodellene. Hadde en Tiger 1050 SE selv for mange år siden. Sprek og lettkjørt, men med salutforming som gjør at passasjen sitter for høyt i forhold til føreren. Toppboksen enda høyere plassert.
For oss førte dette til mye turbulens. Greit å være obs på dette om du demokjører en slik med toppboks og passasjer selv om ikke 800 modellene ikke har like ekstrem utforming av fører- og passasjersalen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering