Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1015
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av Tore L »

Må se å få meg en 70 talls klassikker igjen jeg også - jeg solgt min 75 mod Z 900 for 26000,- tror det var våren 91 - mye dumt man har gjort :(
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39193
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 27 mai 2024, 22:35 Må se å få meg en 70 talls klassikker igjen jeg også - jeg solgt min 75 mod Z 900 for 26000,- tror det var våren 91 - mye dumt man har gjort :(
Eller en moderne klassiker :crazy: :mc6

Bilde

Bilde

Denne fortsatt til salgs... ;)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=351365701

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24281
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av Bjerknez »

Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39193
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 mai 2024, 08:27 Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921
:knegg
Ja, her har det nok gått en drøy smule for tastaturfort i svingene... :crazy:
Men fin sykkel. I hvert i mine øyne :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24281
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 28 mai 2024, 08:36
Bjerknez skrev: 28 mai 2024, 08:27 Her har man en noget overpriset V7. Det var vertfall det jeg trodde, helt til jeg så hvor mange hester den hadde. Må vel være de røde detaljene som gir den effekten tror jeg :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=345276921
:knegg
Ja, her har det nok gått en drøy smule for tastaturfort i svingene... :crazy:
Men fin sykkel. I hvert i mine øyne :prf .
Jeg har så absolutt ikke noe i mot utseendet på denne sykkelen. En av de peneste klassiske syklene som faktisk er mer eller mindre klassisk rent teknisk også. Men jeg synes dem er ganske dyre skal sies...

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6543
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av dypen »

To sambygdinger kjører dragrace med gamle Kawasaki’er … Link:

https://www.gd.no/denne-sporten-ma-ein- ... 18-2065971
IMG_1612.jpeg
IMG_1613.jpeg
IMG_1614.jpeg
IMG_1616.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6543
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av dypen »

Mange gode tips med verktøy valg for å restaurere speedometer og turteller til eldre motorsykler her :thumleft

Sist redigert av dypen den 27 nov 2024, 00:22, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6543
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av dypen »

Z-Resto ved Bob Harrington som har restaurert speedometer og turtellere til Kawasaki siden 2001 har bestemt seg for å gå av med pensjon i april 2025

http://zresto.com/

Fra hans FB side:
We will be selling restored gauges on E-Bay before my retirement next year. My customers need to know the cost of each gauge depends on two things....rarity and faceplates. OEM UN restored mint face plates are very rare. We don't have that many left, so when they are gone....they are gone. The 72 Z1 OEM face plates are the rarest of all....so if you see a "made in 72" Z1 restored gauge for sale.......don't pass them up. Next rarest would be restored 72 face plates. And after that the 72-73 and 74 replica face plate gauges. Any replica Speedo face plate with bevel cutouts for the mileage and trip wheels cost more than the Tach faceplates. The least expensive restored gauge we sell is about $287.00 USD and most expensive restored gauge we sell is $550.00. No trade in required on selling our restored gauges.

As always....restoring the customers gauge is the cheapest way to have like new gauges again. If the customers gauges work and don't require any parts....it's still $149.00 USD each to restore. Remember that Z-Resto polishes the brass screws and the brand new connector ring which no one else does. We also supply a brand new top black cover...new glass...and a new glass rubber seal,.. on every gauge resto we do...which no one else does either. That is all included in the $149.00 each gauge resto price.

I'll be retiring around April of 2025. It's been a pleasure restoring gauges since 2001....but it's time to pass this on to someone else.

En kompis av meg med en veldig sjelden -74 Z2 750 har klokker som må restaureres og jeg har hatt ett sett med klokker liggende som trenger det samme så da fikk vi det travelt med å sende 4 klokker til USA i dag. Blir spennende å se hvor lang tid det går før de er tilbake nå når vi er inne i julestria.
IMG_7831.jpeg
IMG_7849.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6543
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av dypen »

R.I.P. Bob Harrington bak Z-Resto som overhalte speedometer og turtellere avvikles i følge hans kone Barbara og sønnen Robert. Han forlot oss etter kortere sykehusopphold i jula.

http://zresto.com

Da kommer en sending i retur fra USA.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39193
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 09 jan 2025, 15:16 R.I.P. Bob Harrington bak Z-Resto som overhalte speedometer og turtellere avvikles i følge hans kone Barbara og sønnen Robert. Han forlot oss etter kortere sykehusopphold i jula.

http://zresto.com

Da kommer en sending i retur fra USA.
Trist nyhet, selvfølgelig.
En av den gamle skolen som er gått bort og virksomheten med ham...

Sending i retur, ja... Urestaurert da, regner jeg med?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39193
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av AJ »

La først nå merke til at denne tråden ligger i "Bikers Logg" forumet.
Passer vel strengt tatt bedre i "Forum for veteransykler", så jeg flytter den likesågodt dit.
Flyttingen gjør for øvrig ingen forskjell eller endringer i selve tråden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6543
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Z1A 900 og KZ900 logg

Legg inn av dypen »

Urestaurert ja men vi fikk tilbud om å få klokkene tilbake allerede før jul hvor de betalte frakt. Det ble estimerte å ta ta opptil to måneder før Bob fikk utført jobben hvor vi bekreftet vi kunne vente men slik ble det ikke. Han skulle gå av med pensjon april 2025.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar