Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 09 des 2024, 00:21
- Motorsykkelen din: Honda Cb100 1972
- Bosted: Norge
Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Har en Honda CB100 fra 72 og har hørt at den norske utgaven har nedjustert effekt i forhold til de utenlandske. På hvilken måte er det gjort? Kan jeg lett se på min hvor mange hester den har?
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6543
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Ja det kan du, ta av forgasser og lys inn i innsuget til topplokk hvor det sitter en foring med mye mindre hull / diameter. På CB100 fra 1975 og sikkert tidligere er foring låst med en spennring, det vil si det er ett spor i innsuget og i foring som spennringen ligger i til foring er på plass og spennringen låser foring ved å gli ut i sporet. For å få ut foring har vi slipt hull i foring til spennring kan roteres og trekkes ut før foring lett kan trekkes ut. Husker det var noen som klarte jobben uten å demontere topplokk men med tanke på spon og sliperester vil prosessen være enklere ved demontert topplokk. Mulig det finnes andre måter å demontere, en avdraget som trekker ut foringa med risiko for å skade topplokk. Andres erfaringer mottas med takk
Sist redigert av dypen den 09 des 2024, 07:25, redigert 1 gang totalt.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7904
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Sylinderen kan nok sitte på plass-plomberingen sitter i innsuget i toppen.
Noen modeller så er "plombehylsa" i herdet stål og litt lei å få gnagd ut.
Men 90% har nok ikke denne plomberingen intakt.
Noen modeller så er "plombehylsa" i herdet stål og litt lei å få gnagd ut.
Men 90% har nok ikke denne plomberingen intakt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6543
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Rett skal være rett Edit: «topplokk».
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 588
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Norge
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
CB100-topplokk som man fikk kjøpt som ny reservedel på den tiden hadde ikke plombe i innsuget fant jeg ut .
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 09 des 2024, 00:21
- Motorsykkelen din: Honda Cb100 1972
- Bosted: Norge
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Tusen takk for svarene!
Vet dere om disse gamle Hondaene har noen kjente problemer eller andre ting man bør følge ekstra med på?
Hvilken type bensin bør man bruke og skal den tilsettes noe?
Vet dere om disse gamle Hondaene har noen kjente problemer eller andre ting man bør følge ekstra med på?
Hvilken type bensin bør man bruke og skal den tilsettes noe?
-
- Innlegg: 7904
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Pass på smøringen til toppen. Og bruk bare 98oktan-tror neppe noe av gummi/plast i drivstoffststemet er kompatibelt med Etanol over tid.Glem alt om blyerstatning. går helt fint uten da de forbruker litt olje uansett.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 09 des 2024, 00:21
- Motorsykkelen din: Honda Cb100 1972
- Bosted: Norge
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
Er det noe spesielt jeg bør se etter når det gjelder smøringen til toppen? Er det en kjent svakhet på CB100 eller bare noe å følge med på?
-
- Innlegg: 7904
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hvordan finne ut om CB100 er plombert?
det var/er en svakhet-pass på at det ikke blir tettet/delvis med pakninger eller slikt.
Starte motoren med "åpen" topp så en ser at det kommer greit med olje frem til kam/vipper.
Starte motoren med "åpen" topp så en ser at det kommer greit med olje frem til kam/vipper.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后