Honda CB 100N 1981
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Honda CB 100N 1981
hei, har nettopp kjøpt meg cb 100n 1981 mod. har skiftet alt det elektriske og stilt tenningen etter boka. dvs byttet coil, stift plugg hette, kondensator. den starter fint og går greit helt til du drar på da sperrer den ved va 6 tusen omdr. har dere noe tips. tenker bensin/forgasser. hvilket hakk skal bensin nåla i osv.
Tar med glede i mot tips
Tar med glede i mot tips
- MGR1
- Innlegg: 688
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: honda cb 100n 1981
Har du sjekket ladespenningen? Ved for lav eller for høy spenning på batteriet kan det gi feiltenning som kan oppleves som 'sperring'.pettern skrev: 19 nov 2024, 10:25 hei, har nettopp kjøpt meg cb 100n 1981 mod. har skiftet alt det elektriske og stilt tenningen etter boka. dvs byttet coil, stift plugg hette, kondensator. den starter fint og går greit helt til du drar på da sperrer den ved va 6 tusen omdr. har dere noe tips. tenker bensin/forgasser. hvilket hakk skal bensin nåla i osv.
Tar med glede i mot tips
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: honda cb 100n 1981
takk for tips det skal jeg sjekke Vet du noe om hvilket hakk på bensin nåla som er grunnstilling
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: honda cb 100n 1981
lade spenningen er bra
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: honda cb 100n 1981
Anyway, hvilken nål som er aktuell handler ikke om turtall, men om spjeldposisjon.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: honda cb 100n 1981
..nål eller dyse.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- MGR1
- Innlegg: 688
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: honda cb 100n 1981
Tett luftfilter?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: honda cb 100n 1981
sperrer den ved 6000 selv med bare litt gass og/eller i fri?
Og er den plombert/uplombert?
Og er den plombert/uplombert?

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: honda cb 100n 1981
Når det gjelder innstilling av nål i forgasser stempel skal stå, så bruker standard være midterste hakk
Re: Honda CB 100N 1981
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Honda CB 100N 1981
Hvor mange dyser har den? Høres ut som den kan ha en for 3/4-4/4 spjeldposisjon som er tett eller helt feil dim på
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CB 100N 1981
jeg gjentar:sperrer den ved 6000 selv med bare litt gass og/eller i fri?
Og er den plombert/uplombert?
Og er den plombert/uplombert?

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: Honda CB 100N 1981
den sperrer bare ved pådrag dvs. i fart ikke i fri. har nå sett på luftfilteret det er det orginale tror jeg som har filt rundt som er dyppet i litt olje. skal prøve å kjøre litt uten for å se om det hjelper. har satt nåla et hakk lengere ned dvs 4 fra toppen i håp at det kan hjelpe. bare blir kvitt den J. snøen. Kan ikke se noe plombe i innsuget i hvert fall.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Honda CB 100N 1981
Du må seriøst sette deg inn i feks:
Hvor mange dyser har den?
Hva er størrelsen på de?
Er de rene?
Hvor mange dyser har den?
Hva er størrelsen på de?
Er de rene?
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- MGR1
- Innlegg: 688
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Honda CB 100N 1981
Såvidt jeg kan se så har CB100N et papirfilter, og det skal ikke være noen fille med olje rundt det. Tror du har feilen der.pettern skrev: 21 nov 2024, 14:38 den sperrer bare ved pådrag dvs. i fart ikke i fri. har nå sett på luftfilteret det er det orginale tror jeg som har filt rundt som er dyppet i litt olje. skal prøve å kjøre litt uten for å se om det hjelper. har satt nåla et hakk lengere ned dvs 4 fra toppen i håp at det kan hjelpe. bare blir kvitt den J. snøen. Kan ikke se noe plombe i innsuget i hvert fall.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CB 100N 1981
Spørs om ikke hele greia er blitt marinert med olje-det funker dårlig-sjekk oljen på sykkelen (Mengde/tilstand)
normalt er clipset på nåla på 2/3 sporet fra topp.dysestørrelser husker jeg ikke.
Plomba sitter i innsug/toppen minns jeg.
Det er forøvrig mulig å montere stempel og foring fra CB750..
normalt er clipset på nåla på 2/3 sporet fra topp.dysestørrelser husker jeg ikke.
Plomba sitter i innsug/toppen minns jeg.
Det er forøvrig mulig å montere stempel og foring fra CB750..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Honda CB 100N 1981
Det blir moro, 184 cm³

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CB 100N 1981
Cb500 foring var vanlig-da sto det 99ccm på sylindreren-ikke 124 som ved bytte av sylinder.

Men en lett trimmet KH100es gikk bedre uansett i aks-toppfart med 750 foring var jo bedre. 2t vs 4t honda kampen på slutten av 70 tidlig 80 tall.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: Honda CB 100N 1981
hei igjen, har vasket luftfilteret og har sjekket at det er et stål filter med skumgummi på yttersiden. Ser ut som det er orginalt i følge Hayns boka og på nettet. Dette med dyser er jeg litt mere usikker på har hatt opp forgasseren flere ganger å gjort rent de 2 dysene jeg kan fine der. Har ikke klart å se noe nr. på de.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: Honda CB 100N 1981
hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????
- MGR1
- Innlegg: 688
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Honda CB 100N 1981
Tror det kan være lurt hvis du søker opp ting selv på nettet. Prøv chatgpt f.eks.pettern skrev: 02 des 2024, 10:31 hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????
Re: Honda CB 100N 1981
Her er det forgasser manual for salg …pettern skrev: 02 des 2024, 10:31 hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????
https://www.honda-classics.co.uk/shop/CB100N-c57245805
Hvorfor tror du det sitter feil dyser i forgasser … Er det noe som tilsier disse er byttet …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CB 100N 1981
98 virker nogenlunde riktig-men dette er helt umulig å si eksakt.
men mindre er den nok ikke.
men mindre er den nok ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CB 100N 1981
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 19 nov 2024, 08:44
- Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
- Bosted: Askim
Re: Honda CB 100N 1981
har lest meg opp og googlet at det er 98 hoved dyse og det er originalt med den forgasseren som skal være der, har fått ultralyd vasket forgasseren også. trykk testet motor og justert ventiler etter boka 0,05 mm klaring. Men sliter fortsatt med sperring ikke noe forandring ved pådrag dvs. ca 5000 til 6000 så slår det til. skulle nesten tro det satt en turtalls sperre der. Bensin nåla står i 3 hakk etter boka(haynes) så skal den stå i hakk nr 2 men syns den gikk dårligere da. Tar fortsatt mot tips. Vurderer å kjøpe meg en kopi forgasser for å se om dette kunne hjelpe. Min kompetanse har tatt slutt så ja kom med innspill. ellers ha en god jul