Honda CB 100N 1981

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Online
mekkern
Innlegg: 7870
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av mekkern »

Spørs om ikke hele greia er blitt marinert med olje-det funker dårlig-sjekk oljen på sykkelen (Mengde/tilstand)
normalt er clipset på nåla på 2/3 sporet fra topp.dysestørrelser husker jeg ikke.
Plomba sitter i innsug/toppen minns jeg.

Det er forøvrig mulig å montere stempel og foring fra CB750.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6428
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av dypen »

mekkern skrev: 21 nov 2024, 18:47 Det er forøvrig mulig å montere stempel og foring fra CB750.. :-J
Det blir moro, 184 cm³ :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
mekkern
Innlegg: 7870
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 21 nov 2024, 19:10
mekkern skrev: 21 nov 2024, 18:47 Det er forøvrig mulig å montere stempel og foring fra CB750.. :-J
Det blir moro, 184 cm³ :thumleft
Cb500 foring var vanlig-da sto det 99ccm på sylindreren-ikke 124 som ved bytte av sylinder. :knegg
Men en lett trimmet KH100es gikk bedre uansett i aks-toppfart med 750 foring var jo bedre. 2t vs 4t honda kampen på slutten av 70 tidlig 80 tall.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pettern
Innlegg: 7
Registrert: 19 nov 2024, 08:44
Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
Bosted: Askim

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av pettern »

hei igjen, har vasket luftfilteret og har sjekket at det er et stål filter med skumgummi på yttersiden. Ser ut som det er orginalt i følge Hayns boka og på nettet. Dette med dyser er jeg litt mere usikker på har hatt opp forgasseren flere ganger å gjort rent de 2 dysene jeg kan fine der. Har ikke klart å se noe nr. på de.

pettern
Innlegg: 7
Registrert: 19 nov 2024, 08:44
Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
Bosted: Askim

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av pettern »

hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 565
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Bosted: Norge

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av MGR1 »

pettern skrev: 02 des 2024, 10:31 hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????
Tror det kan være lurt hvis du søker opp ting selv på nettet. Prøv chatgpt f.eks.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6428
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av dypen »

pettern skrev: 02 des 2024, 10:31 hallo igjen det ser ut som hoved dysa er 98. Er det noen som vet hvor stor den skal være på en cb 100 n????
Her er det forgasser manual for salg …

https://www.honda-classics.co.uk/shop/CB100N-c57245805

Hvorfor tror du det sitter feil dyser i forgasser … Er det noe som tilsier disse er byttet …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
mekkern
Innlegg: 7870
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av mekkern »

98 virker nogenlunde riktig-men dette er helt umulig å si eksakt.
men mindre er den nok ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
mekkern
Innlegg: 7870
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pettern
Innlegg: 7
Registrert: 19 nov 2024, 08:44
Motorsykkelen din: honda cb 100n 1981
Bosted: Askim

Re: Honda CB 100N 1981

Legg inn av pettern »

har lest meg opp og googlet at det er 98 hoved dyse og det er originalt med den forgasseren som skal være der, har fått ultralyd vasket forgasseren også. trykk testet motor og justert ventiler etter boka 0,05 mm klaring. Men sliter fortsatt med sperring ikke noe forandring ved pådrag dvs. ca 5000 til 6000 så slår det til. skulle nesten tro det satt en turtalls sperre der. Bensin nåla står i 3 hakk etter boka(haynes) så skal den stå i hakk nr 2 men syns den gikk dårligere da. Tar fortsatt mot tips. Vurderer å kjøpe meg en kopi forgasser for å se om dette kunne hjelpe. Min kompetanse har tatt slutt så ja kom med innspill. ellers ha en god jul

Svar