Honda har jo hatt en haug med 1-sylindrede 4-taktere: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_engines
Husker godt de fra -70 tallet, helt særegen bump----bump----bump lyd som skilte seg veldig ut fra alle andre på den tiden...
Honda har jo hatt en haug med 1-sylindrede 4-taktere: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_engines
Den der hadde jeg definitivt ikke takket nei takk til !
Motoren er bygget på xl500/600/650 motorene til Honda og har balanseaksel i forkant.MGR1 skrev: ↑01 okt 2023, 16:55
Jeg hadde glatt kjøpt en slik jeg også. Ingen app, ingen datamaskin, ingen programvareoppdateringer, ingen IP-adresse, ingen ABS/ESP osv. Bare pur motorsykkel.
Dessverre umulig å importere disse til Europa da. USA only.
Ser at motoren beskrives som " . . an inexpensive 400cc version of the older Honda XR400 enduro engine . . " på denne nettsiden <https://janusmotorcycles.com/2021/09/02 ... -part-one/>
Min er fortsatt morsom-selv om jeg har "justert" den litt..Gammelbokser skrev: ↑19 okt 2024, 22:12Ser at motoren beskrives som " . . an inexpensive 400cc version of the older Honda XR400 enduro engine . . " på denne nettsiden <https://janusmotorcycles.com/2021/09/02 ... -part-one/>
Som tidligere eier av en XL600R, synes jeg dette ikke nødvendigvis viderefører kvalitetene til XL600 motoren, som hadde radielt plasserte ventiler, både manuell og automatisk styrt dekompresjonskammer, doble forgassere etc. Og motordeksler i en magnesium-legering for å spare vekt. Hmmm . . - hvorfor solgte jeg den - ?
Åttitallets off-roadere veide (veier) gjerne 100 kg mindre enn moderne "GS" eller "Adventure" sykler. Hadde min XL på en vekt engang, og så 142 kg med ca halvfull bensintank. Ikke mange andre gateregistrerete 600-kubikkere som kommer i nærheten av det.
Snerten den også
Skjønner det veldig godt