Aldri kjørt sykkel, tips mottas

Forum for fulleffekt tung-MC
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Aldri kjørt sykkel, tips mottas

Legg inn av mekkern »

Som Indianeier (ftr1200) så har jeg nok litt farget syn-Scout er en bra sykkel som har lav setehøyde og mer krefter enn mange andre cruisere.
Kjøreegenskapene er også så bra det går an på slike type sykler-og motorene virker å være solide.
Pris og hvordan en finner seg til rette er vel hovedsaken her tror jeg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Legg inn av Canutus »

Jeg har bare prøvd den en halvtime, og det var nok for meg til å konkludere med at det ikke var sykkeltype for meg.
Liker utsende og byggekvalitetsfølesen var bra, men kjente at nedre del av ryggen ikke ville likt en lengre dagstur og jeg har normalt ikke ryggtrøbbel.
Den hadde også enkel bremseskive foran, og det føltes som VESENTLIG dårligere bremser enn det jeg er vandt med selv i norske hastigheter.

Ellers vil jeg si det var en lettkjørt sykkel som kjøres helt fint av nybegynner.
MC handler om følelser, så kjøp det du har lyst på.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Cruisere har jo ikke samme "bettet" som state of the art bremser som du har på BMW`n din.
men fullt ut tilstrekklige-samtidig har en også mer nytte av bakbremsen på lange lave sykler selv om mest forran der også..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

https://www.finn.no/355146819
Her sitte kona godt om det er et krav🙂gjerne ikkje nybyrjar-sykkel, men alt kan vel lærast

BjørnSover
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018

Legg inn av BjørnSover »

Velkommen - hva slags sykler kjører vennene deres? Rovik på Forus forhandler/server Yamaha

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Vanlige cruisere blir for min del litt sedate og trauste. Jeg synes vel ikke at cruisere er perfekte tursykler. Spesielt ikke hvis man skal ha med passasjer.

Hvis turegenskaper vedrørende komfort og bagasjeplass skal prioriteres så mener jeg (host) at adventure sykler som BMW GSA etc. er det man bør velge.

Evt. en større sportstourer fra feks. BMW. Der har du bagasjeplass, armlener, høytalere, askebeger og alle rettigheter.

Skulle JEG sittet bak på en sykkel så skulle jeg vertfall hatt ryggstøtte og armlener å jeg hadde også satt visse krav til demperne. Vertfall på lengre turer. Min erfaring er at de fleste cruisere har ganske dårlige dempere og er vel ikek spesielt egnet til å kjøre med to personer pluss bagasje. Så sant du da ikke velger større og dyrere cruisere som BMW sin 1800 eller evt. en Harley. uten at jeg vet noe særlig om disse.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 13 sep 2024, 12:13 Vanlige cruisere blir for min del litt sedate og trauste. Jeg synes vel ikke at cruisere er perfekte tursykler. Spesielt ikke hvis man skal ha med passasjer.

Hvis turegenskaper vedrørende komfort og bagasjeplass skal prioriteres så mener jeg (host) at adventure sykler som BMW GSA etc. er det man bør velge.

Evt. en større sportstourer fra feks. BMW. Der har du bagasjeplass, armlener, høytalere, askebeger og alle rettigheter.

Skulle JEG sittet bak på en sykkel så skulle jeg vertfall hatt ryggstøtte og armlener å jeg hadde også satt visse krav til demperne. Vertfall på lengre turer. Min erfaring er at de fleste cruisere har ganske dårlige dempere og er vel ikek spesielt egnet til å kjøre med to personer pluss bagasje. Så sant du da ikke velger større og dyrere cruisere som BMW sin 1800 eller evt. en Harley. uten at jeg vet noe særlig om disse.
:sleepy

Ser ut som trådstarter ikke fant MC Siden særlig inspirerende for Cruiser tilhengere.. :roll ...ikke så rart kanskje...
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 13 sep 2024, 22:22
Bjerknez skrev: 13 sep 2024, 12:13 Vanlige cruisere blir for min del litt sedate og trauste. Jeg synes vel ikke at cruisere er perfekte tursykler. Spesielt ikke hvis man skal ha med passasjer.

:sleepy

Ser ut som trådstarter ikke fant MC Siden særlig inspirerende for Cruiser tilhengere.. :roll ...ikke så rart kanskje...
Jegbhar selv hatt cruiser og har ikke noe i mot dem. Men som langtursykkel med to personer og bagasje ville jeg valgt noe annet. Hvis TS ikke likte meningen min så får det i såfall stå for hans regning mener jeg.

Jeg har ikke noe i mot cruisere i det hele tatt. Men langtursykkel for to personer er det få cruisere som er. Da må man i såfall vesentlig opp i pris tror jeg.

Det betyr derimot ikke at man ikke KAN dra på langtur med en cruiser med to personer på sykkelen. Mest trolig får man en fin tur også. Men en cruiser er ikke typisk egnet til det formålet mener jeg.
Sist redigert av Bjerknez den 14 sep 2024, 00:04, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Velkommen @nymc :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

RogerO
Motorsykkelen din: Honda CBF1000 2007

Legg inn av RogerO »

Når kona sier hopp, så er det bare å hoppe :-) Trur det er best å lære seg å kjøre aleine først før du inviterer madammen inn på baksetet.. Når det skjer, etter en sesong eller to så tenker jeg at kona finner ut hva hun liker å sitte på med. Da kjøper du det hun trives best med.

I tillegg så er det viktig at det du kjøper ikke er det dårligste i gjengen, men noe midtimellom. Men heller ikke det beste, da det skaper forventninger du ikke kan innfri... Midtimellom er det som gjelder.

Svar